Osaako joku selittää miksi nuo lakkoilijat yrittävät painostavat eduskuntaa jonka kansa on juuri muutama kuukausi sitten valinnut demokraatt
Eihän noiden toiminta ole mitenkään linjassa demokratian kanssa? Jos on, kertokaa minulle missä voin äänestää noita liikkeitä vastaan suoraan.
Kommentit (254)
Erotkaa lakkoilevista liitoista, muuta neuvoa ei tule. Hauska miten SAK:n päättäjät änkyttävät aamutelevisiossa kun kysytään, että mitä pitäisi sitten tehdä jollei nykyinen meinkinki kelpaa :DD
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo hallitusohjelma (puolueen tavoitteet) pääosin tiedossa ennen vaaleja.
Ei olleet, persut petti vaalilupaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska henkilövaalit olivat valehtelukilpailuja.
Jos olisi äänestetty hallitusohjelmista, niin Perskokkareet olisivat nyt oppositiossa.
Kun et edes ymmärrä, että eduskuntavaalit ovat puoluevaalit.
Presidentinvaalit ovat henkilövaalit
Ovat ne eduskuntavaalit myös henkilövaaleja: saman puolueen ehdokkaiden läpimenojärjestys määräytyy äänimääristä eikä joidenkin muiden maiden tapaan siitä, mihin järjestykseen puolue on asettanut ehdokkaat listalleen.
Mutta myös puoluevaalit ovat valehtelukilpailuja: vaalikampanjasta riippumatta puolueen todellinen toiminta riippuu täysin siitä, minkä muiden puolueiden kanssa se pääsee hallitukseen jos pääsee. Äänestäjä voi vaikuttaa pienellä murto-osalla vain yhden puolueen vaalimenestykseen, ja vaalisalaisuudestakin johtuu, ettei äänestäjä voi etukäteen tietää muiden puolueiden menestymisestä.
On sellaisiakin maita, joissa äänestäjällä on käytettävissään useampia ääniä, jotka voi jakaa haluamallaan tavalla useamman ehdokkaan kesken. Tällöin voi tukea haluamansa puolueen vaalimenestystä ja samalla torjua ei-toivottavia hallituskoalitioita.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole hajuakaan mistä tässä lakkoilussa on kyse.
Sitten on, kun työehtosi ovat todella heikentyneet. Toisin sanoen niitä ei ole. Työnantajaan nähden sinulla on vain velvollisuuksia, ja työnantajalla on sinuun nähden vain oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en lakkoile, en ole koskaan niin alas vajonnut. (Olen useimmiten omistanut työnantajafirmani osakkeita, hulluahan se olisi ollut lakkoilla.)
AY-perseet saavat tehdä mitä lystäävät, minä en taivu.
Etkä nauti yhdestäkään edusta, jonka ay-liike on neuvottelut esim. lakkoilemalla, kuten arkipyhien ylityökorvaukset, kesälomarahat jne. Älä taivu ottamaan mitään niistä.
SAK sosialistijohdon pitää erota ja enemmistö eli persut tilalle jos halutaan että AY -liike ei romahda kokonaan näihin poliittisiin lakkoihin.
Ei lakkoon ole pakko mennä jos kokee että kannattaa hallituksen tulevia muutoksia. Joten älä ap hätäile jos uskot että hallitus on samoilla linjoilla kansan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eli seuraavan kerran kun vasemmisto voittaa, se voi päättää ihan mitä tahansa, koska se on demokraattista? Teillä ei polla säteile.
Ota oppia edellisestä hallituskaudesta: kyllä voi. Se voi jopa pistää ihmisiä pakkotöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lakkoile, en ole koskaan niin alas vajonnut. (Olen useimmiten omistanut työnantajafirmani osakkeita, hulluahan se olisi ollut lakkoilla.)
AY-perseet saavat tehdä mitä lystäävät, minä en taivu.
Etkä nauti yhdestäkään edusta, jonka ay-liike on neuvottelut esim. lakkoilemalla, kuten arkipyhien ylityökorvaukset, kesälomarahat jne. Älä taivu ottamaan mitään niistä.
Kommunisti.
Voit äänestää suoraan ay-liikettä vastaan eroamalla siitä ja epäsuorasti jättämällä äänestämättä SDP:n ja Vasemmistoliiton ehdokkaita.
Siksipä sopii kysyä miksi Suomen kansan vähemistön etujen ajaminen on nykyhallituksen tärkein tehtävä? Miksi vähävaraisen ruoka-satanen on niin OIKEIN viedä, mutta hyvätuloiselta ei satasta saa verotuksella korottaa?
Kansalle on valehdeltu railakkaasti mm. persut teki näin, ja nyt Riikkanne ruoskii äänestäjiltään selät verille. Ei tullut alle kymmenen markan bensalitraa eikä leipäkään halpene. Äänestitte siis väärin, korjatkaa virheenne. Siispä lakkoon.
On kai tämä nykyinen sokkona äänestäminenkin jonkinlainen demokratian muoto. Tietää sentään puolueen nimen, loput kerrotaan sitten jos pääsee päättämään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli seuraavan kerran kun vasemmisto voittaa, se voi päättää ihan mitä tahansa, koska se on demokraattista? Teillä ei polla säteile.
Ota oppia edellisestä hallituskaudesta: kyllä voi. Se voi jopa pistää ihmisiä pakkotöihin.
Toki hyvät tekijät saavat jatkossakin läpi kovempia palkkoja ja parempia sopimuksia. Koska jos työnantaja ei suostu, tekijä vaihtaa paikkaa. Hyvistä tekijöistä on kilpailua. Löysistä kahvinlipittäjistä ja juoruavista yrmyistä ei niinkään.
Te ay-liikkeen vastustajat!
Sanokaa maa, jossa ei ole ay-liikkettä ja se on teidän mielestä tavoittelemisen arvoinen yhteiskunta?
Minua tulevaisuus huolestuttaa todella. Onneksi lähipiirissäni on ihan ammattikoulustakin valmistuneita pyydetty hyvällä palkalla ulkomaille. Tänne sitten jää työnantajille muut.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä sopii kysyä miksi Suomen kansan vähemistön etujen ajaminen on nykyhallituksen tärkein tehtävä? Miksi vähävaraisen ruoka-satanen on niin OIKEIN viedä, mutta hyvätuloiselta ei satasta saa verotuksella korottaa?
Kansalle on valehdeltu railakkaasti mm. persut teki näin, ja nyt Riikkanne ruoskii äänestäjiltään selät verille. Ei tullut alle kymmenen markan bensalitraa eikä leipäkään halpene. Äänestitte siis väärin, korjatkaa virheenne. Siispä lakkoon.
Koska se hyvätuloinen maksaa jo ennestään tonnin, eikä ole kohtuullista ryöstää vielä satasta lisää. Vähävaraiselta ei viedä mitään, annetaan vain vähän vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa maa, jossa ei ole ay-liikkettä ja se on teidän mielestä tavoittelemisen arvoinen yhteiskunta?
Minua tulevaisuus huolestuttaa todella. Onneksi lähipiirissäni on ihan ammattikoulustakin valmistuneita pyydetty hyvällä palkalla ulkomaille. Tänne sitten jää työnantajille muut.
Ay-liike on tehnyt aikanaan tärkeää työtä, mutta nykyisellään se on tarpeeton. Ensinnäkään se ei aja kaikkien jäseniensä etuja, toiseksi sekoilemalla asioissa missä ei kuuluisi se vain sahaa omaa oksaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se hyvätuloinen maksaa jo ennestään tonnin, eikä ole kohtuullista ryöstää vielä satasta lisää. Vähävaraiselta ei viedä mitään, annetaan vain vähän vähemmän.
Vähävaraisenkin täytyy jossain asua ja jotain syödä ja muuhun ei rahat riitäkkään. Paha siitä on ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan vastusta ay-liikettä instituutiona. Suomalainen ay-liike taas on ay-liikkeen irvikuva. Inhoan Rytköstä, mutta hän on hyvä ay-jyrä ja hänen liitossaan voisin olla. Ajaa oikeasti sitä työläisten asiaa, eikä vain oman pullakassansa etua, kuten suurin osa muista Suomen ay-jyristä.
Kuvaavaa on, että ns liiton miehet on niitä, jotka työpaikoilla pitävät paljon meteliä koko ajan, mutta saavat sangen vähän mitään työtä tehtyä. Lisäksi valitukset koskevat kaikenlaisia lillukanvarsiasioita, mutta kun pitäisi tosissaan ajaa jotain epäkohtaa kadotaan kuin pieru Saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe kuin kaksi syytä 1) kansa äänesti väärin eli haluavat vasemmiston valtaan 2) koska voivat lakkoilla.
Eihän siellä normaaliduunaria olla edes kyykyttämässä. Poliittisiin lakkoihin ei saisi jatkossa osallistua, työtaistelutoimena lakko edelleen ok. Lisäksi tuo 1 palkaton sairauspäivä osuu lähinnä tapasaikuttajiin, jotka laskevat tarkasti että sairaspäivätkin tulevat kaikki käytettyä minuutilleen vuoden aikana.
Lähinnä tämä tuntuu kapinalta. Onneksi ei tarvitse itse pelätä mitään lakkoilukäskyä, kun virkamies ei muutenkaan saa lakkoilla oikein missään tilanteessa.
Leikkauslista toteutuessaa osuu kyllä kaikkiin työntekijöihin.
Ensimmäiseltä sairauspoissaolopäivältä ei saa palkkaa
Vuorotteluvapaa lakkautetaan
Työntekijän irtisanomiseen riittää "asiallinen syy"
Työlainsäödännöstä halutaan poiketa sopimalla työpaikoilla heikommin ilman luottamusmiestä
Vuoden määräaikainen työsopimus ei vaadi erityistä perustetta.
Työriitojen ratkomista hankaloitetaan rajoittamalla valtakunnansovittelijan mahdollisuuksia.
Lomautuksen varoaikaa lyhennetään.
Takaisinottovelvoite ei enää koske alle 50 henkilön yrityksiä.
Oikeutta lakkoihin tai tukilakkoihin rajoitetaan.
Lakkoon osallistuneelle työntekijälle 200€ sakko, jos lakko todetaan laittomaksi.
Lakkosakkoja korotetaan roimasti.
Työttömyysturvan lapsikorotuksen poistetaan.
Ansiopäivärahaa leikataan jo 2kk jälkeen.
Työttömyysturvan omavastuuaikaa pidennetään.
Palkkatuettu työ ei kerrytä ansiopäivärahan työssäoloehtoa.
Ansiopäivärahan saamiseen tarvittavaa työssäoloaikaa pidennetään.
Työttömyysturvan työssäoloehto euroistetaan.
Asumistukea leikataan.
Työsuhteen päättyessä maksettava lomakorvaus estää työttömyysetuuden saamisen jaksotusajalta.
Toimeentulotuen saamista vaikeutetaan.
Poistetaan ensimmäisen 16 arkipäivän ajalta korotettuna maksettava vanhempainraha.
Työttömyysturvan ja asumistuen työssäkäyntiin liittyvät suojaosat poistetaan.
Aikuiskoulutustuki lakkautetaan.
Ikääntyvien työttömien turvaa heikennetään.
Nämä kaikki siis heti ja kerralla leikkuriin. Kukaan täysipäinen veronmaksaja ei voi puoltaa tälläistä. Kun vuoden alussa vielä kaikki nousee (kunnallisvero, lääkkeiden hinta, terveyskeskus- ja sairaalamaksut, julkinen liikenne, vesi, mahdollisesti myös ruoan alv + lukemattomat muut perusasiat) on taakka ihan kohtuuton.
Suomessa on vallassa Ek. Hallitusohjelma on suoraan Ek:n sanelema ja vastavoima luonnollisesti on ammattiyhdistykset.