Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitatko koskaan töihin olevasi kipeä vaikket olekaan?

Vierailija
11.12.2023 |

Kuinka usein? Tekis mieli lintsata kun olen ihan poikki mutta ei kehtaa. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, että olen kipeä ja teen siksi etätöitä.

Vierailija
22/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kuitenkin hetken päästä oikeasti kipeä, joten en viitsi. Tällä tyylillä en ole pitänyt sairaslomaa päivääkään viimeiseen 7v aikana.

Vierailija
24/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joitakin kertoja tullut ihan oikeasti kipeäksi stressin takia. Tosin nämä ovat tapahtuneet yleensä viikonloppuisin, mutta sitten on voinut tulla maanantai ja tiistaikin poissaolopäiviksi. 

Vierailija
25/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mitä hyötyä siitä olisi. Rästihommat samaan aikaan aikataulun mukaisten hommien kanssa.

Vierailija
26/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vuodessa ennalta määrätyn verran sairaslomia.

Vierailija
27/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Noin 5-8 kertaa vuodessa. M28

Vierailija
28/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ollut oikeasti kipeä 10 vuoden aikana 3 kertaa, ja pitänyt 5 tai 6 sairaslomapäivää. Koronassakin olin työkuntoinen ja tein sen ajan etätöitä.

Vierailija
29/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan aiheettomasti saikuttanut. Töitä olen tehnyt yli 20 vuotta ja sairaslomapäiviä ehkä 10. Etäpäivinä olen kyllä hiljaisina päivinä siivonnut ja tehnyt muita kotitöitä.

Vierailija
30/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta jos on mennyt jo yli puoli vuotta ilman saikkua niin kynnykseni jäädä pikkuflunssassa kotiin laskee. Työpaikallamme oli ennen koronaa kulttuuri, että kuumeettomassa flunssassa ei yleensä tarvitse jäädä kotiin, ja nyt tuntuu että ollaan vähän palaamassa vanhaan. Itsekin sairastin vuosi sitten kuumeettoman flunssan ilman yhtään saikkupäivää, koska edellisestä saikusta oli alle kuukausi enkä kehdannut jäädä kotiin. 

Vierailija
31/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin etätyöläisenä se ennemmin menee niin, etten ilmoita kun olen sairas. Ne työt odottaa joka tapauksessa tekijää heti kun palaa saikulta, niin helpompi, jos pystyy edistämään niitä edes vähän.

Vierailija
32/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ehkä kerran vuodessa. Joskus on vaan ns. takki ihan tyhjä.. Enkä pode huonoa omaatuntoa, koska työnantaja ei maksa ylitöistä kuin tunnin tunnista, ja niitä ylitöitä tuli viime talvenakin jotain 140 tuntia. 

Syynä on ollut väsymys ja olen nukkunut koko päivän. 

Vierailija
33/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen sanonut olevani itsekin kipeänä, vaikka olisin niin lieväoireinen että voisin mennä töihin, mutta joudun hoitamaan sairasta lasta kotona. Sitä sairaan lapsen hoitamista vaan paheksutaan ja kyseenalaistetaan enemmän kuin omaa sairautta. 

Vierailija
34/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli alkoholisti, mutta korkeassa virassa. Vähän väliä ilmoitti ettei voi tulla töihin, koska sydämestä ottaa. Se oli tavallaan totta, hänellä oli sydämensä kanssa ongelmia. 

Mutta ei niitä olisi ollut ihan jatkuvasti ilman sitä hänen arkipäiväjuopotteluaan. Ja ne määrät olivat ihan uskomattomia! Sellaisia 3 litraa valkoviiniä päivittäin. 

Ihme kyllä, hän eli eläkkeelle asti. Tosin kuoli sitten melkein heti eläkkeelle päästyään. Eikä varmaan kukaan ihmettelee, mihin. 

Vierailija
35/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
36/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, en kehtaisi. En oo koskaan kipeä, mutta jos feikkaisin, niin varmasti karma järjestäisi niin, että tulisin oikeesti kipeäks. 

Vierailija
37/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Jos jaksamisen tai mielenterveyden kanssa on vakavia ongelmia niin kannattaa ihan niistä puhua lääkärille. Turha valehdella kun sekin on tosiasia ettei me olla robotteja.

Vierailija
38/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? En todellakaan.

Vierailija
39/39 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, periaatteessa olin kipeä mutta saikutin väärällä syyllä. Olin "flunssassa", todellinen syy oli vuosisadan hiivatulehdus ja tiesin että viimeistään ne hiostavat, epämukavat työhousut jotka aiheuttivat minulle muutenkin välillä ihottumaa olisivat saaneet minut raapimaan alapääni irti työvuoron päätteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän