Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin pääsee kuka vain töihin!

Vierailija
11.12.2023 |

Työttömät, mikäli työt ylipäänsä kiinnostaa, niin päiväkodista saa töitä ihan kuka vain. Riittää että on 18v. Jotain työkokeiluja voit saada myös alaikäisenä. 

Iän lisäksi plussaa on jos sinulla on kaksi jalkaa ja kaksi kättä. Mutta ei haittaa vaikka ei olisi. 

Olen vakaopettajana tehnyt töitä esim.18v juuri täyttäneen nuoren pojan kanssa joka istui huppu päässä ja pelasi puhelimella koko työpäivän ajan. Ei kyennyt syömään lapsiryhmässä kun kuulemma ahdisti ihmiset. Kerran ryhmässäni sijainti yksi lähemmäs 200kg henkilö joka ei pystynyt kunnolla liikkumaan. Istui sohvalla koko päivän ja haisi niin pahalle että lapsetkin kysyi että mikä täällä haisee. On myös ollut yksi selvästi mielenterveyshäiriöinen, joka ei halunnut olla samassa tilassa missä wlan. Lopulta oli pihalla. Pelkäsi myös puhelinta, joten sitäkään ei voinut kädessä pitää. Tässä vain muutama esimerkki siis. Eli älkää epäilkö ettette pääsisi töihin päiväkotiin, ihan takuulla pääsette.

Kommentit (98)

41/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne päiväkotiin sitten hakeutuu tyyppejä, joita ei kiinnosta työnteko?

Vierailija
42/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako jos tupakoi? En sisällä sentään, mutta tauoilla.

Yksi 10 min tauko. Ei saa polttaa. Joku tupakalle haiseva sylittelemässä lapsia? Ei tule kuuloonkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 10 min tauko. Ei saa polttaa. Joku tupakalle haiseva sylittelemässä lapsia? Ei tule kuuloonkaan.

Tuleeko tuon 10min tauon lisäksi vielä lounastauko? Ruokaillaanko yhdessä lasten kanssa? Täytyykö ruuasta maksaa itse?

Vierailija
44/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Rikosrekisteriote tarkistetaan jopa yhden päivän sijaisuuksissa, ainakin pk-seudulla. Rekisteriote on voimassa 3 vuotta.

Minä muistelen, että se olisi voimassa vain puoli vuotta? Kolme vuotta on melko pitkä aika...

Vierailija
45/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä pääsee. Työttömänä hain. Kestin kaksi kuukautta. Meteliä ja väkivaltainen lapsi. Ei perehdytystä. Ei lepotaukoja. Iltaisin koulutuksia. Työaika vaihtui koko ajan. Viikinloput yritin toipua. Meni yöunet. Lähdin koeajan lopussa. Ja sain karenssin. 

Vierailija
46/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

"Miksi sinne päiväkotiin sitten hakeutuu tyyppejä, joita ei kiinnosta työnteko?"

TE-toimisto painostaa. Neljään paikkaan kuukaudessa pitää hakea nykyään. Ihmiset hakee sitten epätoivoissaan suinpäin minne sattuu ettei toimeentulo katkea karenssiin, vaikkei hermot saati terveys edes kestäisi lapsia niin sinne vaan työhaastatteluun päiväkoteihinkin heidän on mentävä jos kutsu käy.

Vierailija
47/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saaks täällä polttaa? "Tuo on usein eka kysmys vaikka olisi iso kyltti portilla että "SAVUTON ALUE",

Sitten alkaa valitus että mä en kyllä kestä ilman koko päivää, menee hermot, eiks tossa metikössä voi salaa käydä tauolla savuilla.

Ja kyllä, haistettu on silloin tällöin että metikössä on kipaistu.

Vierailija
48/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saaks täällä polttaa? "Tuo on usein eka kysmys vaikka olisi iso kyltti portilla että "SAVUTON ALUE",

Sitten alkaa valitus että mä en kyllä kestä ilman koko päivää, menee hermot, eiks tossa metikössä voi salaa käydä tauolla savuilla.

Ja kyllä, haistettu on silloin tällöin että metikössä on kipaistu.

Siis tyolot ja itse työ yhtä paskaa. Ja paska palkka. Houkuttelevaa.

Vierailija
49/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työkokeilussa päiväkodin ruokapalvelussa. Autan lounaan ja välipalan kanssa. Tiskaamista. 

Vierailija
50/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin pääkaupunkiseudun juttu? Asun länsirannikolla, ja silloin harvoin kun tulee vastaan jokin päiväkodin tms. lapsiin liittyvä avoin paikka, ilmoituksessa on aina ollut edellytyksenä alan koulutus. Ei ole tullut mieleenikään hakea.

Oletko varma, ettei ne epämääräiset tyypit ole lähetetty sinne jostain kuntouttavasta työtoiminnasta tai mitä noita nyt on?

Vierailija
51/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tuon 10min tauon lisäksi vielä lounastauko? Ruokaillaanko yhdessä lasten kanssa? Täytyykö ruuasta maksaa itse?

Kyllä, syömme lasten kanssa. Kyllä, sitä samaa ruokaa johon lapset pudottelevat ottimia, yskivät ja pärskivät kun linjasto kulkee pienempien pään korkeudella. Hyppäämme antamaan lisää, kuivaamaan kaatuneita juomia ja hotkimaan jäähtyneen ruokamme kuka mitenkin parhaaksi näkee. Salaateista ongittu kaikki sattumat, ruokaa ei riitä lisää otettavaksi jos ehtisi syödä, tietyt leivät loppuu ennen kuin oma ruokavuoro. Paikat siivottomia kun 200 lasta syö samassa ruokalassa ja olemme viimeisiä. Kova meteli. Pomot syö hiljaisessa taukohuoneessa.

Tämä lysti pidätetään palkasta, 5,80e/päivä.

Nauttikaamme.

Vierailija
52/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkikin sanoo ettei se ole niin, että kaikki sopivat työhön kuin työhön.

Varsinkin varhaiskasvatustyössä lapset ovat täysin riippuvaisia aikuisten huolenpidosta ja ohjauksesta.

Esim samalla logiikalla TE-virkailjaksikin tulisi ottaa kuka tahansa joka on töitä vailla vähän kokeilemaan alaa.

Vierailija
53/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pääsee kuka tahansa mutta ei pärjää tai kykene siihen kuka vaan. Sama juttu puhelinmyyjänä.

Olin viikon päiväkodissa töissä ja hermot meni niin että heitin pöydän toiseen seinustaan. Osa lapsista säikähti niin että alkoivat itkemään. Tiesin kyllä jo valmiiksi että olen yliherkkä äänille ja en oikein välitä lapsista. Tuo viikko oli liikaa ja mitta tuli täyteen. Lapset haisevat, niistä lähtee meteliä, ne ei tottele ja toljottavat kuin vähämieliset.

Hain tuonne koska työnhakuvelvollisuus ja mitään pätevyyttä tai hyvää työhistoriaa ei ole ja pitää saada töitä.

Tuon episodin jälkeen sanoin työkkäriin että oikeasti vihaan lapsia ja ei voi vaatia että siihen ympäristöön menen. Tätä ennen työkkärin kanssa oli aiheesta puhetta ja hänen mielestään niihin lapsiin tottuu.

Harmittaa että edes kokeilin ja jälkikäteen pahoittelin henkilökunnalle asiaa ja päiväkodin johtaja oli ymmärtäväinen että on rankka työ eikä kaikki siihen pysty. 

Vierailija
54/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaks polttaa?

Montako promillea saa puhaltaa että pääsee vielä portista ?

Mulla pitää sit olla oma känny jatkuvasti tässä hollilla kun mulla on lapsia (näpynäpynäpynäpynäpynäpy) ja mun pitää seurata että ne pärjää. 

Vierailija
55/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse mihinkään töihin koskaan. Kokeiltu on ja haettu satoihin paikkoihin.

Vierailija
56/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka lapsen päiväkodissa oli ulkomaalainen mies kun hain lasta. Kuvasivat kännykällä lapsia ja istua rötkötti sohvalla kun muut hoitajat olivat lasten kanssa leikkimässä.

Aika pelottavaa että otetaan näitä kulttuurin edustajia töihin missä vilisee heidän silmissään potentiaalisia vaimoja. Kamala ajatus että ovat yksin nukuttamassa lapsia ilman valvontaa😢 Heitähän ei kiinnosta mitä täällä on sallittua ja mitä ei

Vierailija
57/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka lapsen päiväkodissa oli ulkomaalainen mies kun hain lasta. Kuvasivat kännykällä lapsia ja istua rötkötti sohvalla kun muut hoitajat olivat lasten kanssa leikkimässä.

Aika pelottavaa että otetaan näitä kulttuurin edustajia töihin missä vilisee heidän silmissään potentiaalisia vaimoja. Kamala ajatus että ovat yksin nukuttamassa lapsia ilman valvontaa😢 Heitähän ei kiinnosta mitä täällä on sallittua ja mitä ei

Näin äitinä toteaisin että voisi tulla kyseeseen päiväkodin vaihto jos tiedossa että tämmöiset työskentelee. Suojelkaa lapsianne. 

Vierailija
58/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin äitinä toteaisin että voisi tulla kyseeseen päiväkodin vaihto jos tiedossa että tämmöiset työskentelee. Suojelkaa lapsianne."

Päiväkodin vaihto? Saattaa hieman kestää, kun pk:t täynnä ja parhaimpiin jonotetaan. Lisäksi täytyy kai olla painavat syyt tai jotain muuta perustetta miksi haluaa vaihtaa?

Vierailija
59/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

boomerit tietysti heti intopinkeänä hokemassa: "Menkää töihin!"

Vierailija
60/98 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavan totta, että päiväkotiin pääsee töihin vailla alan koulutusta. Ja ei se ei ole sama asia  , kuin kotona oman lapsen kasvatus... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä