Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin pääsee kuka vain töihin!

Vierailija
11.12.2023 |

Työttömät, mikäli työt ylipäänsä kiinnostaa, niin päiväkodista saa töitä ihan kuka vain. Riittää että on 18v. Jotain työkokeiluja voit saada myös alaikäisenä. 

Iän lisäksi plussaa on jos sinulla on kaksi jalkaa ja kaksi kättä. Mutta ei haittaa vaikka ei olisi. 

Olen vakaopettajana tehnyt töitä esim.18v juuri täyttäneen nuoren pojan kanssa joka istui huppu päässä ja pelasi puhelimella koko työpäivän ajan. Ei kyennyt syömään lapsiryhmässä kun kuulemma ahdisti ihmiset. Kerran ryhmässäni sijainti yksi lähemmäs 200kg henkilö joka ei pystynyt kunnolla liikkumaan. Istui sohvalla koko päivän ja haisi niin pahalle että lapsetkin kysyi että mikä täällä haisee. On myös ollut yksi selvästi mielenterveyshäiriöinen, joka ei halunnut olla samassa tilassa missä wlan. Lopulta oli pihalla. Pelkäsi myös puhelinta, joten sitäkään ei voinut kädessä pitää. Tässä vain muutama esimerkki siis. Eli älkää epäilkö ettette pääsisi töihin päiväkotiin, ihan takuulla pääsette.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kuinka paljon nykyään on tarjolla perhepäivähoitoa? Siis että perhepäivähoitaja (yksityinen yrittäjä tai kunnallinen) ottaa kotiinsa päivähoitoon lapsia? Mä olin sellaisessa lapsena 1980-1990-lukujen vaihteessa.

Eikö se olisi kivempaa lapsille? Ei olisi niin paljon hässäkkää ympärillä.

Ei juurikaan ole tarjolla. Kuka haluaa oman kotinsa vieraiden lasten temmellyskentäksi surkealla palkalla?

Vierailija
82/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen autisti ja narsisti, lisäksi minulla on rikosrekisteri. Kerrotko mihin päiväkotiin pääsen töihin?"

No sinussahan on ainesta päiväkodin johtajaksi !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autisti ja narsisti, lisäksi minulla on rikosrekisteri. Kerrotko mihin päiväkotiin pääsen töihin?

Kai olet myös lisäksi pedofiili??? 

Vierailija
84/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon suunnitellut meneväni. Ja on työkkäri mulle ehdottanutkin työkokeilua siellä. 

Oon kroonisesti vaikeasti mt ongelmainen enkä erityisemmin pidä lapsista mutta haluaisin leikkiä, joten kuulostaa ihan hyvältä. Tykkään myös esim keinumisesta mutten kehtaa sitä itekseni näin keski ikäisenä tehdä, joku kersa sylissä se on hyväksytympää. Toivottavasti ne ei metelöi kauheasti. 

Vierailija
85/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kuinka paljon nykyään on tarjolla perhepäivähoitoa? Siis että perhepäivähoitaja (yksityinen yrittäjä tai kunnallinen) ottaa kotiinsa päivähoitoon lapsia? Mä olin sellaisessa lapsena 1980-1990-lukujen vaihteessa.

Eikö se olisi kivempaa lapsille? Ei olisi niin paljon hässäkkää ympärillä.

Perhepäivähoitoa ei useimmissa kunnissa enää ole, koska nykyisin tarkoituksena on tarjota lapsille varhaiskasvatusta eikä päivähoitaa heitä. Perhepäivähoitajat ovat yleensä matalasti koulutettuja tai kouluttamattomia, eivätkä siksi kykene tuottamaan vastaavalla lailla laadukasta varhaiskasvatusta kuin mitä päiväkodin yliopistokoulutettu henkilökunta.

Vierailija
86/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liian komenteleva ja kannatan kovempaa kasvatusta, en siis sovellu alalle koska minulle ei ryppyillä, ei lapset eikä todellakaan vanhemmat.

Onko autoritaarinen kasvatus sallittu varhaiskasvatuksessa? Eli jos sijainen vaikka ryhtyy jäähyttämään lapsia tai muuten rankaisemaan heitä, niin puuttuuko siihen joku?

Vierailija
87/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On valitettavan totta, että päiväkotiin pääsee töihin vailla alan koulutusta. Ja ei se ei ole sama asia  , kuin kotona oman lapsen kasvatus... 

Niin missä? Onko tämä oikeasti jokin pääkaupunkiseudun erikoispiirre, että päiväkotiin pääsee kuka tahansa töihin? Kun ainakin Porissa vaaditaan alan koulutus.

Täällä pk-seudulla todella on sijaisina ties mitä viheltäjää. Laidasta laitaan ja monella ei kokemusta lapsista. Kielitaito mitä sattuu ja välttämättä englantikaan ei häävi ole. On niitä jotka todella yrittävät ja ovat asenteella että hommat tehdään ja opitaan ellei osata, on ne jotka istuvat ja on niitä muulla alalla olevia mutta kokemusta ja taitoa löytyy. Huonoimpia ei uudelleen pyydetä. 

Vierailija
88/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa. 

Vierailija
89/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse.

Vierailija
90/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita aloituksessa mainittuja "maailman huonoimpia" työtekijöitä näkee pajlon myös kouluvakseina.

Kun itse jäin työttömäksi, hain kouluvaksin paikkaa, kesti kuitenki yli vuoden, että normaali järkevä ja asiallinen henkilö pääsi tuollaiseen ja sekin taisi tulla jonkun oudon vahingon kautta, eli pääsin töihin vaikka aluksi sain sen "sinua ei valittu tällä kertaa" viestin.

Vierailija
91/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks päiväkodeissa ole syyhyä, kihomatoja täitä. Onko lääkkeet näihin loisiin työsuhde-etu... 

Vierailija
92/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuka tahansa mies joka on hakeutunut lasten pariin töihin on minusta epäilyttävä. Itselläni on lapsuudesta huonoja kokemuksia, niin vaikea on luottaa 

Täytyy sanoa, että tässä kyllä pomppaa rasisti minussa esille, mutta sitten muistin kun yhdessä asukaspuistossa oli tosi kiva ohjaaja ehkä jostain Lähi-Idästä ja hän kyllä osasi olla lasten kanssa ja hyvä esimerkki pojille. 

Mutta kaksin lasten kanssa nukkarissa tai muutenkaan. Taidan kuitenkin olla rasisti

Vierailija
93/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kuka tahansa mies joka on hakeutunut lasten pariin töihin on minusta epäilyttävä. Itselläni on lapsuudesta huonoja kokemuksia, niin vaikea on luottaa 

Täytyy sanoa, että tässä kyllä pomppaa rasisti minussa esille, mutta sitten muistin kun yhdessä asukaspuistossa oli tosi kiva ohjaaja ehkä jostain Lähi-Idästä ja hän kyllä osasi olla lasten kanssa ja hyvä esimerkki pojille. 

Mutta kaksin lasten kanssa nukkarissa tai muutenkaan. Taidan kuitenkin olla rasisti

Niin no, eipä työkkäri sitä sulta kysy vaan on tyytyväinen jos pedari on saanut töitä. 

Vierailija
94/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt töihin!

Vierailija
95/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin enkä päässyt.

Vierailija
96/98 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt töihin!

Kaikilla paikkakunnilla ei pääse helposti. Osa kunnista vaatii sijaisilta koulutuksen ja/tai kokemusta alalta. Kokemus alalta voi tarkoittaa vaikka sitä, että ensin menee 1-2 kuukaudeksi työkokeiluun johonkin päiväkotiin ja sitten vasta pyrkii sijaiseksi.

Vierailija
97/98 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päiväkotijärjestelmä pitäisi uudistaa. Tällä hetkellä virallinen totuus ei voisi olla enempää ristiriidassa käytännön todellisuuden kanssa. Virkamiehet haaveilevat maisterien pyörittämästä pikkulasten koulusta ja todellisuus on sitten tämä tässä ketjussa kuvattu.

Vierailija
98/98 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oon suunnitellut meneväni. Ja on työkkäri mulle ehdottanutkin työkokeilua siellä. 

Oon kroonisesti vaikeasti mt ongelmainen enkä erityisemmin pidä lapsista mutta haluaisin leikkiä, joten kuulostaa ihan hyvältä. Tykkään myös esim keinumisesta mutten kehtaa sitä itekseni näin keski ikäisenä tehdä, joku kersa sylissä se on hyväksytympää. Toivottavasti ne ei metelöi kauheasti. "

Tuo olisi pahinta ja karmeinta. Pysy Sinä kaukana päiväkodeista ja hoida pääsi kuntoon!

Ystäväni (nyt aikuinen ihminen jo) kertoi aikoinaan että häntä lapsuudessa hoitaneella naisella oli ilmeisesti päästä jollain tapaa heittänyt, kun hoitopäivien aikana mm nipistänyt kipeästi ilman varsinaista syytä, halusi kai vain satuttaa puolustuskyvytöntä pientä. Miettikää.

Sellaiset TE-virkailijat jotka lykkää ketä tahansa päiväkoteihin saisivat joutua vastuuseen jos jotain lapsille tapahtuu!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä