Kuntouttava työtoiminta
Miten tähän palveluun pääsee? Riittääkö pitkittynyt työttömyys, olen ollut vähän alle vuoden työttömänä. Jotain olisi kiva päästä tekemään edes kerran viikossa kun töitä ei tunnu löytyvän.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että työkokeilijat ovat todella raskas taakka meille palkkatyöläisille. Omat työt kärsii ja usein tämä työkokeilija ei tiedä ennestään alasta mitään mihin tulee kokeilemaan ja on koko päivän muiden mukana. Työkokeilijaa ei saa jättää yksin, hänelle pitää opettaa ja yritä siinä sitten työskennellä varsinkin kiireisimpinä aikoina. Lisäksi työkokeilijalle pitää keksimällä keksiä tekemistä sillä hän ei korvaa oikeaa työntekijää joten näin ollen on ylimääräinen eikä edes saa tehdä kaikkea mitä muut.
Koulun kautta tulevat harjoittelijat ovat täysin eri asia. Mutta ihan oikeasti, aikuiset työkykyiset ihmiset älkää tulko työkokeiluun, siitä on vaan haittaa kaikille.
Olin joskus työkokeilussa pitkittyneen työttömyyden vuoksi ja vaikka työ oli muuten tuttua niin taidot ruostuneet. Piti opetella aika paljon uudestaan. Kuulin kun vakituiset
Lisään vielä että kohtelu oli muutenkin todella ala-arvoista. Ilmaiset työntekijät ovat pomolle mukava mutta työyhteisössä heistä ei pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että työkokeilijat ovat todella raskas taakka meille palkkatyöläisille. Omat työt kärsii ja usein tämä työkokeilija ei tiedä ennestään alasta mitään mihin tulee kokeilemaan ja on koko päivän muiden mukana. Työkokeilijaa ei saa jättää yksin, hänelle pitää opettaa ja yritä siinä sitten työskennellä varsinkin kiireisimpinä aikoina. Lisäksi työkokeilijalle pitää keksimällä keksiä tekemistä sillä hän ei korvaa oikeaa työntekijää joten näin ollen on ylimääräinen eikä edes saa tehdä kaikkea mitä muut.
Koulun kautta tulevat harjoittelijat ovat täysin eri asia. Mutta ihan oikeasti, aikuiset työkykyiset ihmiset älkää tulko työkokeiluun, siitä on vaan haittaa kaikille.
Sanoppa tuo työkkärin tädille, joka uhkailee karenssilla ja pakottaa työkokeiluun tai vastaavaan. Joten voit osoittaa valituksesi myös sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus työkokeilussa pitkittyneen työttömyyden vuoksi ja vaikka työ oli muuten tuttua niin taidot ruostuneet. Piti opetella aika paljon uudestaan. Kuulin kun vakituiset
Olisit tehnyt tuosta työpaikasta valituksen työkkäriin niin eivät lähetä enää työkokeilijoita piinattavaksi. Toivottavasti se työpaikka meni konkurssiin, jos työilmapiiri on tuollainen. Yököttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa tuo työkkärin tädille, joka uhkailee karenssilla ja pakottaa työkokeiluun tai vastaavaan. Joten voit osoittaa valituksesi myös sinne päin.
Olen ollut viisi vuotta työtön eikä kertaakaan ole pakotettu kuntouttavaan tai työkokeiluun, mistä ihmeestä tämä mantra tulee. Ehdottaa saattavat ja siihen olen todennut ei kiitos ja sillä selvä
Olin joskus työkokeilussa pitkittyneen työttömyyden vuoksi ja vaikka työ oli muuten tuttua niin taidot ruostuneet. Piti opetella aika paljon uudestaan. Kuulin kun vakituiset naureskelivat keskenään että pitäisi saada tuplapalkkaa kun ottaa vaivoikseen työttömiä ja rasittavaa neuvoa. En tuon jälkeen ole työkokeiluihin mennyt ja mieluummin työttömänä, jos ei palkkatöitä saa.