Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta

Vierailija
11.12.2023 |

Miten tähän palveluun pääsee? Riittääkö pitkittynyt työttömyys, olen ollut vähän alle vuoden työttömänä. Jotain olisi kiva päästä tekemään edes kerran viikossa kun töitä ei tunnu löytyvän.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt työkkäristä pääsisitkö?

Vierailija
2/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt työkkäristä pääsisitkö?

Sieltähän se paremmin selviää ku vauvapalstalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa se on tarkoitettu niille työttömille, jotka eivät ole työkykyisiä. Mutta kyllä sitä usein tuputetaan myös työkykyisille pitkäaikaistyöttömille. Voi olla että vuosi tai kaksi vuotta on maaginen raja.

Vierailija
4/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin järjestöön. Niistä löytyy hyvin vapaaehtoistyötä. Et sinä työkkäriä tuohon tarvitse.

Vierailija
5/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity johonkin järjestöön. Niistä löytyy hyvin vapaaehtoistyötä. Et sinä työkkäriä tuohon tarvitse.

Työkkäri voi viedä tuet vapaaehtoistyön takia. Kuntouttavasta työtoiminnasta taas saisi pienen korvauksenkin.

Vierailija
6/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene työkokeiluun. Niitä on samoissa paikoissa joissa kuntouttavaa työtoimintaakin.

Kutyyn pääsee yleensä vain olemalla typin asiakas, ja typin asiakkaaksi pääsee olemalla aikuissosiaalityön asiakas, ja yleensä siihen päädytään kun on useampia hankaluuksia elämässä.

T: työttömien yhdistyksen toiminnanjohtaja/ työpajan työvalmenttaja

Vierailija
7/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että työkokeilijat ovat todella raskas taakka meille palkkatyöläisille. Omat työt kärsii ja usein tämä työkokeilija ei tiedä ennestään alasta mitään mihin tulee kokeilemaan ja on koko päivän muiden mukana. Työkokeilijaa ei saa jättää yksin, hänelle pitää opettaa ja yritä siinä sitten työskennellä varsinkin kiireisimpinä aikoina. Lisäksi työkokeilijalle pitää keksimällä keksiä tekemistä sillä hän ei korvaa oikeaa työntekijää joten näin ollen on ylimääräinen eikä edes saa tehdä kaikkea mitä muut.

Koulun kautta tulevat harjoittelijat ovat täysin eri asia. Mutta ihan oikeasti, aikuiset työkykyiset ihmiset älkää tulko työkokeiluun, siitä on vaan haittaa kaikille.

8/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae palkkatukea

Vierailija
9/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Hae palkkatukea

Kaikki ei saa palkkatukea:

"Palkkatukea voidaan myöntää sellaisen työttömän työllistämiseen, jolla on puutteita ammatillisessa osaamisessa, tai henkilön pysyvä tai pysyväisluonteinen vamma tai sairaus vähentää hänen mahdollisuuksiaan sopivan työn saamiseen tai henkilö on 60 vuotta täyttänyt pitkäaikaistyötön."

Eiköhän ap olisi tuota hakenut jos siihen oikeutettu

Vierailija
10/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa että työkokeilijat ovat todella raskas taakka meille palkkatyöläisille. Omat työt kärsii ja usein tämä työkokeilija ei tiedä ennestään alasta mitään mihin tulee kokeilemaan ja on koko päivän muiden mukana. Työkokeilijaa ei saa jättää yksin, hänelle pitää opettaa ja yritä siinä sitten työskennellä varsinkin kiireisimpinä aikoina. Lisäksi työkokeilijalle pitää keksimällä keksiä tekemistä sillä hän ei korvaa oikeaa työntekijää joten näin ollen on ylimääräinen eikä edes saa tehdä kaikkea mitä muut.

Koulun kautta tulevat harjoittelijat ovat täysin eri asia. Mutta ihan oikeasti, aikuiset työkykyiset ihmiset älkää tulko työkokeiluun, siitä on vaan haittaa kaikille.

Tein ihan samaa työtä kuin muutkin ja ihan yksin olin, ei tarvitse hengittää niskassa. Monet työtehtävät oppii nopeasti ja oikeasti te pelkäätte että se työkokeilija on parempi tekijä ja vie teidän työn:D

Vierailija
11/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa se on tarkoitettu niille työttömille, jotka eivät ole työkykyisiä. Mutta kyllä sitä usein tuputetaan myös työkykyisille pitkäaikaistyöttömille. Voi olla että vuosi tai kaksi vuotta on maaginen raja.

Mulle tuputettiin puolen vuoden työttömyyden jälkeen.

Vierailija
12/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mitenkäs minä sitten voin kokeilla jotain alaa, jollen pääse kokeilemaan.

Ihan oman alan kokeiluissa olen kyllä ollut, tai ainakin hyvin lähetä.

Vierailija
13/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tätä ymmärrä. Esimerkiksi itsellä sairaudet ei ole sellaisia, mitkä kuntoutuisi puuhastelulla. En ymmärrä, miksi kaikkia puolikuntoisia yritetään tuonne usuttaa.

Vierailija
14/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tätä ymmärrä. Esimerkiksi itsellä sairaudet ei ole sellaisia, mitkä kuntoutuisi puuhastelulla. En ymmärrä, miksi kaikkia puolikuntoisia yritetään tuonne usuttaa.

Kyllä jotkut hyötyy kuntouttavasta. Joillekin puolikuntoisuus on esimerkiksi ihan vaan arkuutta työelämää kohtaan. Kuntouttavassa voi olla ilman paineita töitä tekemässä ja altistua sille että ollaan muiden ihmisten seurassa. Saa myös tehdä virheitä mitä oikeissa töissä ei saa tehdä ,joissakin voi jopa olla hengenvaarallista jos tulee virheitä.

Kuntouttavassa saa itsevarmuutta työntekoon, huomaa et pystyy siihen. Sitten voi mennä vaikka työkokeiluun kun huomaa että pärjää, ja sen jälkeen opiskelu tai ihan suoraan töihin

Vierailija
15/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kuntoilemaan. Mene kuntosalille se on parempi kuin joku kuntouttava pajatyö jossa et saa mitään työkokemusta.

Haastoin kerran työkkärin oikeuteen kun ne yritti pakottaa minua kuntouttavaan vaikka olen täysin terve ja työkykyinen. Salilla oon käynyt 8 vuotta. Kuntouttavaan ei voi laittaa työkykyisiä vaikka olisi ollut pitkään työttömänä.

Olin joskus työkkärin puuhapajalla pajalla kuukauden. Siellä vaan istuttiin eikä tehty mitään työtä ja aloin sitten kyselee että edistääkö istuminen työnsaamista ja ammattitaitojen kartuttamista. Minä kun olen talojakin rakentanut. Ne vaan selitti kunnan sakkomaksujen takia siellä ollaan.

Vierailija
16/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut hyötyy kuntouttavasta. Joillekin puolikuntoisuus on esimerkiksi ihan vaan arkuutta työelämää kohtaan. Kuntouttavassa voi olla ilman paineita töitä tekemässä ja altistua sille että ollaan muiden ihmisten seurassa. Saa myös tehdä virheitä mitä oikeissa töissä ei saa tehdä ,joissakin voi jopa olla hengenvaarallista jos tulee virheitä.

Kuntouttavassa saa itsevarmuutta työntekoon, huomaa et pystyy sii

Kuvailemasi lainen ihminen kuulostaa työkykyiseltä, vaikka onkin arka. Arkuus ei nimittäin ole peruste millekään diagnoosille. Ihmettelin sitä, minkä takia kuntouttavaan yritetään saada nekin sairaat, joiden sairaudet ei kuntoudu (ainakaan kuntouttavalla työtoiminnalla).

Vierailija
17/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa

Kuka palkkaa aran työntekijän, ei kukaan. Siksi kuntouttavat ettei syrjäydy

Vierailija
18/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Hae palkkatukea

"Palkkatukea voidaan myöntää sellaisen työttömän työllistämiseen, jolla on puutteita ammatillisessa osaamisessa, tai henkilön pysyvä tai pysyväisluonteinen vamma tai sairaus vähentää hänen mahdollisuuksiaan sopivan työn saamiseen tai henkilö on 60 vuotta täyttänyt pitkäaikaistyötön."

No eikös se ammatillinen osaaminen rapistu jos on vuosia työtön? 

Vierailija
19/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Hae palkkatukea

Ap on ollut alle vuoden työtön, ei vuosia 

Vierailija
20/25 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Hae palkkatukea

Ap on ollut alle vuoden työtön, ei vuosia 

Hittoako alapeukut, siinähän se lukee apn viestissä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi