Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuuden karkkipäivä ohjaa syömishäirikäyttäytymiseen

Vierailija
11.12.2023 |

Koska kun karkkia saa lauantaina vihdoin syödä, sitä pitää syödä paljon.

Jos rajoitusta ei olisi, lapsi voisi ottaa vaikka kaksi konvehtia ruoan jälkeen maanantaina ja olla tyytyväinen. Lauantaina ei ottaisi ehkä mitään.

Karkkikäyttäytyminenhän seuraa sitten aikuisuuteen ja syömishäiriö on valmis.

Mielipiteitä?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lopputuloksena voisi ehkä todeta, että terveen ruokasuhteen voi saavuttaa karkkipäivän avulla tai ilman karkkipäivää - ja samoin vähemmän terveen. Toisella on sellaiset geenit, joilla on helppoa pysyä loitolla nameista, toisella se on vaikeampaa.

Keskeisintä lienee, että rakastaa lastaan, tarjoaa tälle läheisyyttä, sopivan määrän tekemistä ja herkullista oikeaa ruokaa, sekä pitää hänet mahdollisuuksien mukaan loitolla turhista kehopaineista.

Vierailija
122/122 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut karkkipäivää. En saanut edes sokerihuurrutettuja muroja tai suklaamuroja. Kaakao oli Van Houtenia ilman sokeria. Tulos: Ystävien syntymäpäivillä vedin keksejä ja karkkia kunnes olin oksentaa. Kun sain omaa rahaa,ostin koulumatkalla munkkipossun ja pillimehun tai suklaalevyn ja naama sokerissa  luokkaan.

Nyt olen 50vuotias,painan melkein 100 kg ja ruokailutottuumukseni ovat surkeat. Sokeri on huu meeni. Pisin aika ilman suklata on ollut vatsataudissa neljä päivää. 

Niinhän se on, että vaikka lapselle ei tarjottaisi lapsena alkoholia, voi hänestä silti tulla juoppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla