Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet valehdellut työhaastattelussa

Vierailija
10.12.2023 |

Sanoin osaavani käyttää yhtä laitetta vaikka ei hajuakaan, katsoin sitten netistä ja opettelin:D

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleni.

Vierailija
42/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvinnut valehdella kun en ole työhaastatteluissa ollut. Aina on pyydetty töihin, 23 vuoteen en ole ollut päivääkään työtön.

T. Erikoisalan raksaukko

Ja täällä sinä kuitenkin maanantaina kello 9:44 kirjoittelet satujasi. Pistähän kiljupöntön kansi jo kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelin haluavani tämän työpaikan. Nyt sitten istun täällä ja mietin ainoastaan miten täältä pääsisi pois.

Jättämällä irtisanoutumisen. Niin helppoa se on. 

Josta seuraa sitten karenssi.

Vierailija
44/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan sen, että haluisin sinne töihin ja olen kiinnostunut tehtävästä. Hah.

Vierailija
45/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen oikeasti ollut kiinnostunut työpaikasta ja -tehtävistä, enkä tee työtä vain rahan takia. Naurettavaa, että paskatöissäkin (henk.koht. avustaja, tarjoilija jne.) rekryssä kysytään, miksi haluan ko paikkaan.

No tämä. Hain rappusiivoojaksi. Kysyivät miksi haluan töihin ja tulenko toimeen ryhmässä ja muuta psykologista sontaa. Sanoin että olen tehnyt ennenkin saman alan hommia ja töitä pitäisi saada koska ei pyhällä hengellä elä. Mainitsin että itsenäinen työ on oma juttu mutta toki tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

En saanut paikkaa. Kai olisi pitänyt sanoa että intohimoni on portaat ja kun aurinko osuu kiillotettuihin kaiteisiin niin se saa melkein liikuttumaan koska niin paljon rakastan puhtautta.

Vierailija
46/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunistellut edellisestä työpaikasta lähtemisen halut ihan muuksi kuin todellisuudessa. Todellisuudessa ilmapiiri oli huono ja masennuin siinä ilmapiirissä, mutta sellaisen ääneen sanominen voi kuulemma leimata työnhakijan hankalaksi tyypiksi. Siksi sanoin vain kiinnostuneeni erilaisista asioista ja kyllästyneeni tiukkaan bisneksen teko kulttuuriin.

Vierailija
47/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut olevani töissä vaikken olekaan. Kyllästyin siihen kun en töitä saanut ja muokkasin CV:tä niin että edellinen työpaikkani on nykyinen työni. 

Vierailija
48/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. 

Vierailija
49/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valehdellut kysymykseen "Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?" Selostanut kuinka haluan kehittyä alalla ja blaa blaa. Oikeasti 5-vuotis suunnitelmaan kuului perhevapaat ja alanvaihto. 

Vierailija
50/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- asun samassa kaupungissa (asuin 300 km päässä)

- minulla ei ole mitään tutkintoa (oli ylempi korkeakoulututkinto)

- olen eronnut ja minulla ei ole alaikäisiä lapsia (olen lapseton vanhapiika)

- etsin pitkäaikaista työtä, haluan asettua aloilleni (harrastan teollisuusvakoilua, hypin firmasta toiseen)

Nämä kaikki ja paljon muutakin samassa haastattelussa. Melkein aina olen saanut hakemani paikan.

Kokemukseni perusteella jos haluaa tulla valituksi, on valehdeltava suut ja silmät täyteen. Jokainen kerrottu lause mieluummin puolitotuus kuin koko totuus.

Vierailija
51/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ehkä olis kannattanut...

Tämä maailma ei todellakaan sovi rehellisille.

Vierailija
52/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maininnut, että osa työsuhteistani on ollut oikeastaan kuntouttavaa työtoimintaa.

Vierailija
53/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valehdellut sitoutuvani työhön vaikka oikeasti haaveilin muutosta ja lähdin kahden kuukauden jälkeen koeajalla kun muuttorahat kasassa. Oikeasti yritin etsiä lyhyitä määräaikaisia töitä muttei löytynyt. Olen rehellinen ihminen ja tuo vihlaisi, mutta vain hetken kun työllistyin uudella paikkakunnalla samoin tein. 

Vierailija
54/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan maininnut, että osa työsuhteistani on ollut oikeastaan kuntouttavaa työtoimintaa.

En uskalla tehdä tätä kun kysytään työtodistuksia ja jää kiinni valheesta. Muuta en ole tehnyt kuin kuntouttavaa. Kysyykö haastattelijat usein työtodistuksia?

Vierailija
55/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- asun samassa kaupungissa (asuin 300 km päässä)

- minulla ei ole mitään tutkintoa (oli ylempi korkeakoulututkinto)

- olen eronnut ja minulla ei ole alaikäisiä lapsia (olen lapseton vanhapiika)

- etsin pitkäaikaista työtä, haluan asettua aloilleni (harrastan teollisuusvakoilua, hypin firmasta toiseen)

Nämä kaikki ja paljon muutakin samassa haastattelussa. Melkein aina olen saanut hakemani paikan.

Kokemukseni perusteella jos haluaa tulla valituksi, on valehdeltava suut ja silmät täyteen. Jokainen kerrottu lause mieluummin puolitotuus kuin koko totuus.

Teollisuusvakoilu harrastuksena. Mammapalstalta löytyi sielunkumppani.

Vierailija
56/70 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisin juuri mitään valehdellut.. 

Paitsi joskus laitoin yhdeksi kieleksi yhdet alkeet, joita olin opiskellut mutta en varmaan edes alkeita muistanut. 

Sitten laitoin että excel käyttö ok, mutta sitten en osannutkaan sitä kunnolla käyttää. 

Ja usein kun olen päässyt töihin, olen jättänyt kertomatta asioita esim että lähdin edellisestä huonon ilmapiirin vuoksi jne, eli olen tietoisesti jättänyt kertomatta asioita mistä voisi ajatella joku jotain. 

Lisäksi olen usein sanonut olevani ahkera, mitä olenkin, mutta jättänyt kertomatta että saatan myös rentoutua töissä jos olen ensin saanut kaikki työt valmiiksi ennätysnopeasti esim. Jos sanoisin niin varmaan ajateltaisiin että teen silti väärin, tai että minulle pitää keksiä lisää hommia. Joku raja tietty pitää työlläkin olla. 

Vierailija
57/70 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, olen lunastanut kaiken. Minulla on ammattietiikka hallussa. Olen hoitaja, ei ole vara valehdella, potilasturvallisuus. 

Vierailija
58/70 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aika harvoin haastattelussa koska olen ollut pitkään samoissa isoissa firmoissa. Vaihdoin maisemaa 1/2v sitten ja jouduin etsimään uuden työn johon muovailemani hakuteksti ja itse haastattelu naurattaa itseäni vieläkin. En oikeastaan koskaan ole ollut kiinnostunut osaamisalani tästä sektorista mutta oli pakko hakea paikkaa koska tarvitsen rahaa ja tämä oli lähinnä osaamistani, eikä täällä pikkukaupungissa ole oikein muutakaan. 

Annoin heille kuvan että olen aikaisemminkin käynyt katselemassa teidän nettisivuilta avoimia tehtäviä koska olen kiinnostunut tämänkaltaisesta toiminnasta,  ja juuri tästä firmasta, sekä se että haluan oppia myös tältä sektorilta lisää asioita. Meni ihan täydestä 2 haastattelijaan, näin ilmeistä ja kuulin äänestä kuinka he ilahtuivat. 

Yritys painottaa nettisivuillaan henkilöstökeskeisyyttä, inhimillisyyttä ja yhdessä tekemistä. Muovailin siitä jotain  ihan höpö höpö korulauseita jotka tiesin haastattelijoiden haluavan kuulla, miten itselle nämä arvot yrityksen strategiassa ovat minulle tärkeitä. 

Kyselin myös todella paljon, jotta vältyn heidän kysymyksiltään koska haastatteluaika oli melko lyhyt. Tästä tyylistä haastattelijat olivat pitäneet. Kuulin jälkeen päin että he olivat pitäneet siitä, koska se osoittaa kiinnostusta. Just....

Olen haastatellut aikaisemmassa työssäni esihenkilötasoisia hakijoita joten tiedän haastattelutilanteen taltiikan ja mitä ominaisuuksia tällaisiin tehtäviin pidetään tärkeänä.

Sain paikan 15 hakijan joukosta ja hiukan paremman palkan mitä pyysi.

Mutta, ikäväkseni huomasin että myös minulle muunneltiin totuutta (tuleva pomoni) haastattelussa. Olin ollut viikon duunissa kun eräs omalta kannalta merkittävä tekijä poistui kuvioista, jäin ikäänkuin tyhjän päälle "syvä pääty tekniikalla", tämä kuvio oli siis ollut tiedossa jo haastatteluhetkellä. Samoin kuin ne kaikki firman korulauseet henkilöstölähtöisyydestä yhdessä tekemisen kulttuurista, toisten arvostamisesta meni romukoppaan samassa ovenavauksessa. Talo on täynnä kärttysiä heikkoitsetuntoisia jopa moukkamaisesti käyttäytyviä mattiarkkoja, jotka ei edes kuuntele mitä muilla on sanottavaa. Ovat niitä todella vanhanaikaisella "minä minä" tyylillä johtavia "minä määrään te kuuntelette hiljaa"! Loukkaantuvat tavallisista kysymyksistä koska kokevat ne itseensä kohdistuvana arvosteluna, suusta pyrskähtelee millon mitäkin sammakoita, kaikki haukkuu toisiaan selän takana, jopa johtajat, mitään ei saa sanoa ilman että joku ryntää puhumaan päälle tai jos saa suinvuoron, sanomisella ei ole mitään merkitystä. 

Että kannattipa tulla. 

Vierailija
59/70 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelin haluavani tämän työpaikan. Nyt sitten istun täällä ja mietin ainoastaan miten täältä pääsisi pois.

Jättämällä irtisanoutumisen. Niin helppoa se on. 

Josta seuraa sitten karenssi.

So? 

Vierailija
60/70 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy Kaikko työ,en ole turhan nuuka,todellisuudessa vihaan moni työtä ja esim siivousalalla niitä kohteita mitkä vaikea siivota ajallisesti ja muutenkin ovat inhottavempia toinen on jos joutuu olemaan hirveästi kontaktissa muihin. Valehtelin et olen sosiaalinen vaikka olenkin introvertti. Sain työpaikan sen perusteella kun kokemusta eräästä työstä yli 13 vuotta ja en ole perheellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi