Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet valehdellut työhaastattelussa

Vierailija
10.12.2023 |

Sanoin osaavani käyttää yhtä laitetta vaikka ei hajuakaan, katsoin sitten netistä ja opettelin:D

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valehdellut mitään. Usein en sitten tullutkaan valituksi töihin. Mietin että jatkossa kannattaisi valehdella jotta menestyisin paremmin haastattelussa. Työhaastattelussa on kysytty esimerkiksi onko minulla autoa ja tämä on yksi negatiivisesti vaikuttaneista asioista. Työtehtävissä autoa ei olisi tarvinnut mutta työnantaja halusi sellaisen työntekijän joka pääsee töihin helposti. 

Vierailija
22/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelin haluavani tämän työpaikan. Nyt sitten istun täällä ja mietin ainoastaan miten täältä pääsisi pois.

Jättämällä irtisanoutumisen. Niin helppoa se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valehdellut työhaastatteluissa, joten multa on aina jääneet loistokkaimmat työpaikat saamatta. Mikä ei välttämättä ole huono asia ollenkaan, olen onnistunut elättämään itseni oikein hyvin niillä töillä, joita olen saanut.

Vierailija
24/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelin CV n aukot kuulijalle mieleisiksi

CV ei saisi olla liian pitkä. Yli nelikymppisen pätkätöitä tehneen  CV:stä tulee ihan liian pitkä jos alkaa kaikki työpaikat teini-iän kesätöistä alkaen listaamaan. Toisaalta sitten CV:ssä ei saisi olla aukkojakaan. Vaikeaksi menee CV:n kirjoittaminen.

Vanhempia työnhakijoita syrjitään työnhaussa. Eräs vanhempi työnhakija alkoi pääsemään haastatteluihin kun jätti kaikki aikaisemmat työkokemukset pois. Jätto vain lähiaikoina suorittamansa lukion ja ammattikorkeakoulututkinnon CV:hen ja sitten alkoi haastattelukutsuja satamaan. Haastattelijat vain näyttivät aika yllättyneiltä koska odottivat parikymppistä työnhakijaa saapuvaksi paikalle.

Vierailija
25/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sanottua, että puhun sujuvasti englantia. Eivät päässeet selville todellisesta osaamisesta, koska en tavannut yhtään englantia puhuvaan enkä ole vieläkään.

Vierailija
26/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typo, pitäisi olla puhuvaa.

Vierailija
27/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelin ruotsini olevan hyvää, rannikolla ei olisi muuten saanut töitä.

Vierailija
28/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut järkeviä vaatteita haastatteluun, niin laitoin vuokrafirman asiakkaan työvaatteet päälle. Näytin niissä tosi hyvältä verrattuna omiin vaatteisiin. Vaatteet hoikensivat ja tekivät sporttisennaksi. Lisäksi väri oli "uskottava".

Valehtelin olleeni sinä päivänä vuokrafirman töissä ja esitin hyvin syyn miksi iso firma käyttää vuokraihmisiä.

Ei tarvinut panostaa ulkonäköönkään niin paljon, "kun tulee juuri töistä".

After work toimi hyvin! Sain paikan, vaikka hakijoita oli todella paljon.

Vierailija
29/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olevani hyvä tiimipelaaja ja 5 vuoden kuluttua haluan olla just tässä työpaikassa valmiina etenemään ja ottamaan tarvittaessa lisää vastuuta.

Eli just sitä mitä ne tahtovat kuulla. 

Vierailija
30/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelin CV n aukot kuulijalle mieleisiksi

CV ei saisi olla liian pitkä. Yli nelikymppisen pätkätöitä tehneen  CV:stä tulee ihan liian pitkä jos alkaa kaikki työpaikat teini-iän kesätöistä alkaen listaamaan. Toisaalta sitten CV:ssä ei saisi olla aukkojakaan. Vaikeaksi menee CV:n kirjoittaminen.

Vanhempia työnhakijoita syrjitään työnhaussa. Eräs vanhempi työnhakija alkoi pääsemään haastatteluihin kun jätti kaikki aikaisemmat työkokemukset pois. Jätto vain lähiaikoina suorittamansa lukion ja ammattikorkeakoulututkinnon CV:hen ja sitten alkoi haastattelukutsuja satamaan. Haastattelijat vain näyttivät aika yllättyneiltä koska odottivat parikymppistä työnhakijaa saapuvaksi paikalle.

Yli kymmeneen vuotta vanhoja työsuhteita ei tarvitse laittaa CV:n

Vierailija
31/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen miksi lopetin yhdessä työpaikassani. Sanon etten kokenut voida edetä kyseisessä yrityksessä tai kasvattaa osaamistani, mutta isoin syy miksi kieltäydyin jatkamasta sopparia oli se, etten tullut toimeen toisen pomon kanssa. Oli siellä muitakin ongelmia, mutta olin valmis jatkamaan sopparia jotta CV näyttäisi paremmalta. Työpaikka on viimeisin oman alan paikkani, joten haastatteluissa (jos niihin edes pääsee) kysytään usein juurikin tuosta työpaikastani.

Muuten vain suurentelen osaamistani ja vastuitani. Esimerkiksi promoottorin työkuvaa suurentelen aika rajusti vaikka yleensä keikat ovat vain maistiaisten valmistelua ja tarjoilua

Vierailija
32/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valehdellut olevani oikein hyvä tiimityöskentelijä. Todellisuudessa turhaudun hyvin nopeasti muihin ja ryhdyn päällepäsmäriksi. Sitten ei kenelläkään ole kivaa.

Olen ihan samanlainen. Opiskellessa oikein pahamaineinen :D

Meidät pitäisi lukita yhdessä huoneeseen tekemään joku tiimityö ja katsoa kumpi tulee ulos elävänä

Vierailija
33/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisin kiinnostunut työpaikasta eräässä tehtaassa. Todellisuudessa selvitin niiden varastokiertoa, hankintasopimuksia sekä kuinka hyvin tai huonosti ne sopparit oli suojattu hintavaihteluilta. Yllättävän helposti koko toimitusketju avattiin, mikäli siis itse pysyivät totuudessa. Onneksi niiden vastaus oli lopulta humppaa tyyliin "kiitoksia mielenkiinnosta, mutta rekrytointi ei tällä kertaa jne...".

Vierailija
34/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joitakin kertoja valehdellut oikeasti vahingossa. :D Olen siis haastattelussa ymmärtänyt jonkun kysymyksessä esitetyn termin väärin ja väittänyt siten vahingossa osaavani jotain, mitä en ole koskaan tehnytkään. Töihin mennessä olenkin sitten ollut vaikea dilemman edessä, kun on pitänyt joko tunnustaa oma erehdys (ja näyttää tyhmältä) tai yrittää esittää osaavani (ja näyttää epäpätevältä). Niin tai näin, onnistun yleensä aina valitsemaan väärin.

Vierailija
35/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin ja olin kolme vuotta työtön sen takia, ihan pokkana olen laittanut tämän kolmen vuoden pätkän työsuhteeksi. Kiinni en ole vielä jäänyt, ei nykyään kysytä työtodistuksia. 

Vierailija
36/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin cv hen työpaikkoja jossa en ole edes ollut. Olen ollut työtön 10 vuotta joten täytin niitä aukkoja

Vierailija
37/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksin cv hen työpaikkoja jossa en ole edes ollut. Olen ollut työtön 10 vuotta joten täytin niitä aukkoja

Onko pyydetty kertaakaan työtodistuksia näistä?

Vierailija
38/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatöiden (joita on paljon) kohdalla en kerro että ovat olleet osa-aikatöitä. Oli sitä sitten kerran viikossa tai neljästi viikossa. Vielä ei ole kysytty tarkkoja tuntimääriä.

Vierailija
39/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatöiden (joita on paljon) kohdalla en kerro että ovat olleet osa-aikatöitä. Oli sitä sitten kerran viikossa tai neljästi viikossa. Vielä ei ole kysytty tarkkoja tuntimääriä.

Tätähän muuten ihan neuvotaan kursseilla ja työkkärin taholta jos on työsuhteessa/listoilla ja tekee puolessa vuodessa pari keikkaa niin ei todellakaan kerrota niitä työn määriä. Itse tein sijaisuuksia näennäisesti pari vuotta vaikka toisena vuotena oli vaan pari sijaisuutta. Laitoin silti CV kaksi vuotta töitä tuossa firmalla, koska tottahan se oli, vaikkakin edellisestä keikasta oli kulunut puoli vuotta ja ylikin.

Vierailija
40/70 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen oikeasti ollut kiinnostunut työpaikasta ja -tehtävistä, enkä tee työtä vain rahan takia. Naurettavaa, että paskatöissäkin (henk.koht. avustaja, tarjoilija jne.) rekryssä kysytään, miksi haluan ko paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan