Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä avioehto ja minä vuonna menitte naimisiin?

Vierailija
10.12.2023 |

On avioehto, 2022

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole, 2022. Vanhemmat osaa testamenteissaan rajata puolisot pois. 

Toivottavasti kummankin teidän vanhemmat tekee noin. Kurjaa, jos on vain toisella osapuolella, niin erotessa toisen saamat perinnöt menee jakoon.

Joo kyllä me on osattu nämä asiat vanhempiemme kanssa hoitaa. Suosittelen muitakin puhumaan näistä. Vanhemmat on vielä ihan järjissään kummallakin, mutta ollaan jo laitettu paperit kuntoon siltäkin osin, että jotain murheita voi tulla tulevaisuudessa. Perinnönjakoa kannattaa muutenkin hieman suunnitella, varsinkin jos jaettavaa omaisuutta on paljon. Ollaan myös puolison kanssa varauduttu siihen, että toinen voi yhtäkkiä kuolla tms sellaista, mikä ei ole kovin todennäköistä.

Minä olen pohtinut, miten saisin anopin tekemään testamentin. Olen miehelleni maininnut asiasta pari kertaa, mutta mies ei sano juuta eikä jaata. Anoppi on mukana jakamattomassa kuolinpesässä, joka osin riitainen. Puolet rintaperillisistä on kuollut, osa heidän lapsistaan, osa porukasta asuu ulkomaita myöten ja heitä on paljon. Kyse ei ole rahasta vaan maasta. En halua itse enkä halua lapsiakaan siihen soppaan, joten toivoisin, että ainakin minut suljetaan siitä pois kokonaan anopin muun omaisuuden lisäksi. Asialla alkaa olla kiire, anopilla ei kovin montaa vuotta ole edessä.

Vierailija
62/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin ongelma, jos perintöä menee eron myötä myös puolisolle? Eihän se perintöomaisuus enää ole niiden kuolleiden vaan sen puolison ikiomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kummankin teidän vanhemmat tekee noin. Kurjaa, jos on vain toisella osapuolella, niin erotessa toisen saamat perinnöt menee jakoon.

Joo kyllä me on osattu nämä asiat vanhempiemme kanssa hoitaa. Suosittelen muitakin puhumaan näistä. Vanhemmat on vielä ihan järjissään kummallakin, mutta ollaan jo laitettu paperit kuntoon siltäkin osin, että jotain murheita voi tulla tulevaisuudessa. Perinnönjakoa kannattaa muutenkin hieman suunnitella, varsinkin jos jaettavaa omaisuutta on paljon. Ollaan myös puolison kanssa varauduttu siihen, että toinen voi yhtäkkiä kuolla tms sellaista, mikä ei ole kovin todennäköistä.

Minä olen pohtinut, miten s

Voit kieltäytyä perinnöstä. Lapset joutuvat siihen soppaan joka tapauksessa, vaikka mieskin kieltäytyisi, elleivät itse kieltädy myös. Eihän perintöä ole pakko ottaa vastaan.

Vierailija
64/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016. Ei ole avioehtoa. Ei ollut kummallakaan merkittävää omaisuuttakaan, kun avioiduttiin. Yhdessä on kerätty kaikki, mitä on.

Vierailija
65/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää avioehto!

Minä olen pohtinut, miten s

Vierailija
66/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avioehto. Naimisiin mentiin 2010.

Vierailija
67/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2017. Ei ole, koska tuolloin oli vähän yhdessä kerättyä omaisuutta, eikä ollut tulossa mitään hankalia mökki tms. perintöjä. Nyt tilanne on muuttunut, koska puoliso on perheensä kanssa mukana yhdessä omistuksessa, jota vastaan mulla ei sinänsä ole mitään, mutta johon en silti halua itse päätyä omistajaksi. Eli pitäisi tehdä.

Vierailija
68/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voit kieltäytyä perinnöstä. Lapset joutuvat siihen soppaan joka tapauksessa, vaikka mieskin kieltäytyisi, elleivät itse kieltädy myös. Eihän perintöä ole pakko ottaa vastaan."

Enhän minä peri anoppia muutenkaan. Mies ei perinnöstä kieltäydy, hänelle se maa"pläntti" on tärkeä. Voisikohan mies tehdä testamentin, jossa kerrotaan, että minulla ei ole mitään osaa kyseiseen maa-alueeseen? Oma hommansa on saada mies testamentin tekoon.

Vierailija
69/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tehtiin avioehto ja samalla testamentti. Itsestäänselvyyksiä. Avioon mentiin 1977.

Vierailija
70/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, 1989

Vierailija
71/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin 2002. Ei avioehtoa.

Vierailija
72/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin mentiin köyhinä opiskelijoina 1999. Silloin ei tehty avioehtoa, koska omaisuutta ei ollut kummallakaan ennestään. Asiasta kyllä puhuttiin. Myöhemmin omaisuutta on kartutettu yhdessä. Mies kyllä tienaa huomattavasti enemmän kuin minä, mutta emme ole silti päätyneet tekemään avioehtoa meidän omaisuutemme osalta. Koska vanhempamme ovat jo iäkkäitä, niin pari vuotta sitten teimme avioehdon, jolla suljimme toisemme ulos perinnöistä. Vaikka mies tulee perimään huomattavasti enemmän kuin minä, niin tämä avioehto tehtiin minun ehdotuksestani. 

Vierailija
73/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin 2004 ja avioehto koskee vain perintöjen pois sulkua (sukumökki). Eli muuten kaikki yhteistä. 

Vierailija
74/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avioehto, naimisiin mentiin 2012.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi