Katsoin Stockan vaatetarjontaa: makuupussitakkeja.
Kommentit (85)
Makuupussitakki on ihanan lämmin. Pysyy takamus ja reidet lämpiminä. 3km työmatkan kuljen kävellen niin en lähde liukastelemaan korkokengillä.
Itselläni ei ole marimekkolaukkua mutta ihmettelen mikä siinä niin ärsyttää. Naisten olkalaukut yleensäkin aika samanlaisia mustia/ruskeita nahkaveskoja. Eipä niitä kukaan kyylää samanlaisella mielenkiinnolla kuin Marimekon haukkujat.
Moni ostaa mustan takin koska se on helppo yhdistää eri väreihin ja tilanteisiin. Ei mulla ainakaan ole varaa tai tarvetta ostaa viittä eri toppatakkia eri väreissä. Asusteilla voi sitten tuoda väriä ja erilaista ilmettä mustaan.
Joo, ne on rumia. Käytin itse sellaista (vieläpä mustaa) vuosina 2015-2019, mutta kyllästyin pahemman kerran. Lahjoitin takin asunnottomille. Musta alkanut masentaa talvitakin värinä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ostin sellaisen mutta en mustaa ja marimekkolaukku mulla on kaapissa mutta maiharit löytyy. Nyt tuntuu, että olen hyvin varustautunut talveen.
Keväällä sitten kuoriudun tästä kuin toukka kotelosta ja muutun koreaksi perhoseksi.
U go girl! Mulla ei ole marimekkolaukkua, mutta tämän ketjun inspiroimana taidan hankkia sellaisen.
Näillä leveysasteilla pitää pukeutua ennen kaikkea järkevästi. Pitkä toppis ja maiharit talvella on just sitä.
Minä ostin käytettynä uuden veroisen n. 7 vuoden takaa olevan untuvatakin. Ei ole musta, eikä tule samanlaista vastaan. Kaveri kommentoi, että ihan nätti, mutta en pystyis pitämään, kun ei oo muodikas. Arvaatte varmaan, millainen takki hänellä on.
Harmittaa, ettei itse tullut ostettua tuollaista pitkää muhkeaa takkia vaan puolipitkä kevytuntuvatakki. No seuraavalla kerralla sitten, on Suomen oloihin täydellinen ja alle voi pukeutua kevyemmin.
Sontakulli-inseleiden vinkumista taas ketju täynnä, jatkakaa ressukat 👌🏻
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, ettei itse tullut ostettua tuollaista pitkää muhkeaa takkia vaan puolipitkä kevytuntuvatakki. No seuraavalla kerralla sitten, on Suomen oloihin täydellinen ja alle voi pukeutua kevyemmin.
Hommaa takin kaveriksi laadukas untuvainen toppahame niin sulla on monikäyttöisempi yhdistelmä kuin pelkkä pitkä untsikka olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama tarjonta se on Suomen ulkopuolellakin.
Mutta nuo makuupussitakit on kyllä oikein lämpimiä ja mukavia kovilla pakkasilla ja alle voi pukea mitä tahansa eikä palele.
Kävin Köpiksessä,siellä vasta makuupusseja olikin,lähes jokaisella vastaantulevalla ja kaupat pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ylisuuri toppatakki, maiharit ja Marimekon laukku. Niistä tunnistaa suomi neidot.
On yleinen kombo.Tosi kekseliäs se mm-logohihna laukussa.
Huvittaa just tuo että korkoja ei voi enää kukaan käytää, kun ne alistaa.
Saako naiset jotain tyydytystä siitä että näyttävät toistensa kopioilta?
Korkoja ei kukaan enää käytä, sillä ne ovat hankalat kävellä (etenkin talvella liukkaalla), niissä tulee jalat todella kipeäksi ja lisäksi ne aiheuttaa pidemmän päälle vaurioita ja virheasentoja, sillä ihmisen ei ole tarkoitus kävellä paino päkiöillä. Niissä ei ole mitään järkeä. Mä mielummin nautin elämästäni mukavissa kengissä kun miellytän jonkun ääliön silmää, joka kuvittelee että mun tehtävä on toimia jonkinlaisena koristeena hänelle.
Kiilakoron ei tarvitse olla kuin muutama sentti ja on mukava kävellä, samoin erittäin käytettäviä nilkkureita, siis pehmeitä astua. Eihän koron tarvitse olla huima.
Tuota vaan kaipaisin vähän vastapainoksi lättäkengille jotka toki voivat olla myös siroja. Aika usein vaan eivät ole nähtävästi aivan tarkoituksellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin käytettynä uuden veroisen n. 7 vuoden takaa olevan untuvatakin. Ei ole musta, eikä tule samanlaista vastaan. Kaveri kommentoi, että ihan nätti, mutta en pystyis pitämään, kun ei oo muodikas. Arvaatte varmaan, millainen takki hänellä on.
Hän varmaan tarkoitti, ettei voi pitää kirppis takkia. En minäkään osta kirppis takkeja. Kaverille ne käy oikein hyvin.
Mäkin olen luopunut lähes kokonaan koroista. Käytän lenkkareita ja ballerinoja kesäisin ja maihareita talvisin.
En keksi enää mitään syytä miksi ostaisin korkkarit. Varsinkin mukulakivikaduilla niillä käveleminen on sietämätöntä.
Stockalla on ihania takkeja. Kauniita värejä myös. Ihme, jos et löytänyr??
Vierailija kirjoitti:
Jep, muoti ollut jo pitkään kuin jotain lahkomeininkiä. Kaikki vaatteet laatikon muotoisia, ei värejä, ei kuvioita, lähinnä vaan niitä brändilogoja, joilla jengi korvaa persoonallisuuden puutteen. Suurin syyllinen varmaan sisäänostajat, jotka eivät uskalla ottaa riskejä. Lisäksi tietty sekin, että suomalaiset naiset on olleet aina sopuleita, halveksuneet naisellisuutta ja yrittäneet aina esittää jotain kovaa jätkää.
Kova jätkä makuupussitakissa? Minusta nuo on pehmeydessään ja mukavuudessaan juurikin naisellisia.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, miten moni on halunnut tulla ketjuun kehumaan huonoa makuaan. Ei niitä kukaan osta siksi, että on kylmä, vaan ainoastaan siksi, ettei osata pukeutua muutenkin kuin miten joku myyjä määrää. Sitä paitsi hoikat ei noita ikinä käytä, kuten eii muutakaan telttamuotia. Ja Marimekko on junttibrändi.
Kyllä niitä ostetaan just kylmyyden takia. Stadissakin tuulee nykyään ihan järkyttävästi. Mä olen muuten hoikka ja ostin sikapitkän ja paksun toppiksen ja maiharit. Marimekon laukku mulla oli jo ennestäänkin. Itseasiassa 2 erilaista.
Jos se on sun mielestä tyylitöntä, niin evvk. Pääasia on, että mulla on lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, miten moni on halunnut tulla ketjuun kehumaan huonoa makuaan. Ei niitä kukaan osta siksi, että on kylmä, vaan ainoastaan siksi, ettei osata pukeutua muutenkin kuin miten joku myyjä määrää. Sitä paitsi hoikat ei noita ikinä käytä, kuten eii muutakaan telttamuotia. Ja Marimekko on junttibrändi.
Ai ei hoikat käytä!? Mitä v!?
Yleensä nämä, jotka valittaa tällaisten käytännöllisten tavisvaatteiden rumuudesta ovat niitä, joilla ei todellakaan ole tyylitajua. Sellaisia jonnekin 2000-luvun alkupuolelle jämähtäneitä ja nimenomaan ei tyylikkäästi.
Muoti muuttuu. Enää ei ole tyylikästä palella. Jos asuisin vaikka Englannissa, niin varmaan käyttäisin hiukan erilaisia vaatteita. Siellähän ilmasto ei ole niin raaka kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama tarjonta se on Suomen ulkopuolellakin.
Mutta nuo makuupussitakit on kyllä oikein lämpimiä ja mukavia kovilla pakkasilla ja alle voi pukea mitä tahansa eikä palele.
Kävin Köpiksessä,siellä vasta makuupusseja olikin,lähes jokaisella vastaantulevalla ja kaupat pullollaan.
Roomassakin näkyi paljon, tosin vähän ohuempia kuin täällä. Joillain oli vielä pitkä toppaliivi siinä päällä.
Jos tyylikkyys on epämukavuutta ja epäkäytännöllisyyttä, niin kieltämättä se ei ole mun elämäntapa.