Katsoin Stockan vaatetarjontaa: makuupussitakkeja.
Kommentit (85)
Joskus oli sellainenkin aika kun saattoi nähdä turkkirouvia kovilla pakkasilla.
Nyt varmaan tulisivat kivitetyiksi. Niinpä ne ajat muuttuu.
Sitä en tiedä mihin nuo kaikki turkit lopulta joutivat/joutuvat. Voivathan ne jonnekin kelvata.
Olen pilannut vuosien varrella useammatkin hienot nahkanilkkurit pk-seudun loskissa. Oppia ikä kaikki, nyt ostan kenkiä, jotka ei ole heti pilalla jos vähän kastuu.
No halvemmalla pääsee, kun ostaa esim. tämän ja sen mukana tulee tyynykin.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/faeltmal-tyyny-peitto-syvaenvihreae-504889…
Anna kaikkien kukkien kukkia, myös mustat toppatakit on ihania naisten päällä. Älä liikaa mieti mitä muut naiset pitävät päällä. Yritä ajatella positiivisesti asiasta. Toppatakit on lämpimiä Suomen talvessa. Musta väri sopii joka värin kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin käytettynä uuden veroisen n. 7 vuoden takaa olevan untuvatakin. Ei ole musta, eikä tule samanlaista vastaan. Kaveri kommentoi, että ihan nätti, mutta en pystyis pitämään, kun ei oo muodikas. Arvaatte varmaan, millainen takki hänellä on.
Hän varmaan tarkoitti, ettei voi pitää kirppis takkia. En minäkään osta kirppis takkeja. Kaverille ne käy oikein hyvin.
Eikö kirppistakki (tekisi mieli kirjoittaa tähän, että se on muuten yhdyssana, mutta en viitsi, kun menisi kuittailun puolelle) ole takki, joka on ostettu kirppikseltä? Minä ostin takin suoraan edellisen omistajan, tutun tutun kaapista. Ja satun tietämään, että ihan muodikkuudesta oli huolissaan, eikä ostopaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ylisuuri toppatakki, maiharit ja Marimekon laukku. Niistä tunnistaa suomi neidot.
On yleinen kombo.Tosi kekseliäs se mm-logohihna laukussa.
Huvittaa just tuo että korkoja ei voi enää kukaan käytää, kun ne alistaa.
Saako naiset jotain tyydytystä siitä että näyttävät toistensa kopioilta?
Korkoja ei kukaan enää käytä, sillä ne ovat hankalat kävellä (etenkin talvella liukkaalla), niissä tulee jalat todella kipeäksi ja lisäksi ne aiheuttaa pidemmän päälle vaurioita ja virheasentoja, sillä ihmisen ei ole tarkoitus kävellä paino päkiöillä. Niissä ei ole mitään järkeä. Mä mielummin nautin elämästäni mukavissa kengissä kun miellytän jonkun ääliön silmää, joka kuvittelee että mun tehtävä on toimia
"Tuota vaan kaipaisin vähän vastapainoksi lättäkengille..."
Mikä sua estäää käyttämästä korkoja jos kaipaat vastapainoa? Itse en käytä, kun se matalampikin 4-5cm korko (leveydestä viis, koron paksuus vaikuttaa lähinnä siihen kuinka helposti nuljautat nilkkasi niissä) aiheuttaa sen, että paino on enemmän päkiällä, joka ei ihanteellista jalan rakenteen kannalta ja voi johtaa jalkakipuihin. Itselläni on ongelmia päkiöiden kanssa, hyvin mahdollisesti siksi että nuorempana purin huulta ja käytin korkoja kivuista huolimatta. Nyt se sitten aiheuttaa ongelmia ja välillä jopa rajoittaa elämää. En todellakaan suosittele kenellekään.
Tämä on niin vastenmielistä kuinka joku kehtaa penätä, että (nimenomaan muut) ihmiset altistavat itsensä epämukavuudelle ja mahdollisesti jopa pitkäaikaisille vaivoille, että heillä olisi miellyttävämpää katseltavaa! Kuinka etuoikeutettu ja narsistinen maailmankuvan pitää olla että kokee näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ylisuuri toppatakki, maiharit ja Marimekon laukku. Niistä tunnistaa suomi neidot.
No mihin sitä pitäisi pukeutua?
joku muun värinen istuvampi takki, kivat nilkkurit, moonbootsit tai muckersit, mansur gavriel tai coach-laukku. ESiM
Mikä tää makuupussitakeista jankuttava hullu oikein on???
Outo ajatus että muutaman sentin korko tekee kengistä epämukavat saati epäterveelliset. Nyt vaan tuollaisiakaan ei juuri näe.
Outo ajatus että muutaman sentin korko tekee kengistä epämukavat saati epäterveelliset. Nyt vaan tuollaisiakaan ei juuri näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin käytettynä uuden veroisen n. 7 vuoden takaa olevan untuvatakin. Ei ole musta, eikä tule samanlaista vastaan. Kaveri kommentoi, että ihan nätti, mutta en pystyis pitämään, kun ei oo muodikas. Arvaatte varmaan, millainen takki hänellä on.
Hän varmaan tarkoitti, ettei voi pitää kirppis takkia. En minäkään osta kirppis takkeja. Kaverille ne käy oikein hyvin.
Eikö kirppistakki (tekisi mieli kirjoittaa tähän, että se on muuten yhdyssana, mutta en viitsi, kun menisi kuittailun puolelle) ole takki, joka on ostettu kirppikseltä? Minä ostin takin suoraan edellisen omistajan, tutun tutun kaapista. Ja satun tietämään, että ihan muodikkuudesta oli huolissaan, eikä ostopaikasta.
Kirjoitin kännykkä kirppsitakki yhteen, mutta se tuli ulos erikseen:-) Sorry siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajatus, vaan ihan henkilökohtaiseen kokemukseen perustuva fakta. Ihan totta se, että 4 cm tolppakorot ei ole yhtä hirveät kuin 7 cm stiletot, mutta kun olen useamman tunnin niillä seissyt ja kävellyt, niin kyllä niissä jalat väsyy ja kipeytyy ihan eri tavalla kuin mukavissa tasapohjaisissa kengissä. Jalkojen väsyminen ja kipeytyminen ei ole terveellisyyden merkki. Mutta tosiaan, sä olet vapaa käyttämään niin korkeita korkoja kuin haluat, mä en sua tuomitse. Voisitko sä yrittää olla yhtä hyväksyvä muita kohtaan ja antaa meidän korkoja karttavien elää elämämme kuten haluamme?
Vierailija kirjoitti:
Se suuri toppatakki sitten kapenee helmaa kohti ja siinä ei pääsee kyykkyyn kuin avaamalla vetskarin. Kivoja lasten kanssa liikkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajatus, vaan ihan henkilökohtaiseen kokemukseen perustuva fakta. Ihan totta se, että 4 cm tolppakorot ei ole yhtä hirveät kuin 7 cm stiletot, mutta kun olen useamman tunnin niillä seissyt ja kävellyt, niin kyllä niissä jalat väsyy ja kipeytyy ihan eri tavalla kuin mukavissa tasapohjaisissa kengissä. Jalkojen väsyminen ja kipeytyminen ei ole terveellisyyden merkki. Mutta tosiaan, sä olet vapaa käyttämään niin korkeita korkoja kuin haluat, mä en sua tuomitse. Voisitko sä yrittää olla yhtä hyväksyvä muita kohtaan ja antaa meidän korkoja karttavien elää elämämme kuten haluamme?
Huvittavss kun en ole missään ollut mitään vaatimassa, hieman nyt polle lähtee laukalle taas. Kuitenkin päivänselvää että naisellinen pukeutumistyyli hameineen ja korkoineen pyyhitään jostain syystä näkyvistä kuin yhteisestä sopimuksesta.
Ajatus oli enemmän yksilöllisessä pukeutumisessa eikä se korostu Stokkan kulmilla käydessä. Eikä syynä voi olla ainoastaan ilmasto.
Sinänsä aika triviaali asia mutta kun toitotetaan yksilöllisyyttä niin eihän siinä voi olla mitään yksilöllisyyttä että halutaan näyttää samanlaisilta. Tai sitten toinen vaihtoehto jokin täysin överi avaruusolento-look.
Ne, joiden mielestä makuupussit ja teltat näyttää hyvältä: oletteko altistuneet Venäjän peopagandalle vai miksi haluatte pukeutua maatuskatyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää makuupussitakeista jankuttava hullu oikein on???
Kiitos tästä kohteliaisuudesta. Missä muualla olet nähnyt makuupussialoituksia? Itse en ole niitä tehnyt. Ap
Kuvitteleeko joku, että vaatevalmistajilla on erillinen suomimallisto, jota myydään vain tänne, kun täällä yhdistetään isot toppatakit juuri suomalaisiin?? Ihan täsmälleen samat takit on myynnissä joka puolella maailmaa (missä nyt yleensä tarvitaan talvitakkeja)
Saavutinko sillä mitään, että pukeuduin istuvaan villakangastakkiin ja hameeseen yms?
Jos pitää saavutuksena sitä, että palellutin jalkani, niin sitten kyllä. Siitä tuli elämän mittainen vaiva ja ostan aina polveen ulottuvia takkeja, että saan tuulen ja kylmän arat reiden vähän paremmin suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama tarjonta se on Suomen ulkopuolellakin.
Mutta nuo makuupussitakit on kyllä oikein lämpimiä ja mukavia kovilla pakkasilla ja alle voi pukea mitä tahansa eikä palele.
Kävin Köpiksessä,siellä vasta makuupusseja olikin,lähes jokaisella vastaantulevalla ja kaupat pullollaan.
Roomassakin näkyi paljon, tosin vähän ohuempia kuin täällä. Joillain oli vielä pitkä toppaliivi siinä päällä.
Roomalaiset tuntuu tykkäävän toppavermeistä muutenkin paljon enemmän kuin voisi ilmastosta arvata. Tuntui hassulta kun itse keväällä paineli menemään t-paidassa ja paikallisilla toppavermeet päällä. Lämpöä joku 10 aamulla ja 20 päivällä.
Villakangastakki kun on kymmenen astetta pakkasta ja tuulee? Mikään ei ole niin epämuodikasta kuin se, ettei osaa pukeutua kelin mukaan. Viihdyn ulkona, mutta en halua palella. Jännästi miehilläkin näkee sen villakangas takin sijaan sinisen untuvatakin. Suomessa nyt vaan ei kannata laittaa mokkanahkaisia nilkkureita loskasäässä vaikka ne olisi kuinka hienot. Ja miksi lopulta ostaa jotain, jota voi pitää muutaman viikon vuoden aikana?