Mikä avuksi kun miehen koti ja menneisyys ahdistaa?
Olemme miesystävän kanssa olleet yhdessä jo jonkin aikaa ja yhteen muutto alkaisi olemaan ajankohtaista elämäntilanteen muuttuessa. Olemme viettäneet tähän saakka yhteistä aikaa luonani eri paikkakunnalla ja nyt tuo saman katon alle muutto koskisi miehen asuntoa käytännön syistä.
Olemme puhuneet todella avoimesti asioista ja menneisyydestämme puolin ja toisin, nyt kuitenkin alan ahdistumaan huomatessani että mieleeni palaa kummittelemaan kerrottuja asioita mieheni mennesiyydestä enkä siksi viihdy hänen kodissaan, sillä minua ahdistaa hänen sinkkuaikoinaan siellä tapaahtuneet asiat. Enkä halua yhteiseksi sängyksemme jotain sellaista jossa on irstailtu aikana enne mua muiden kanssa. En halua että tuleva kotini muistuttaa mua mistään tuollaisesta! Tiedostan etten ole järkevä, mutten silti voi tuntemuksilleni mitään.
Kiitos että ymmärrät, etkä lähde solvaamaan mua lapselliseksi tai muuta vastaavaa.
Kommentit (67)
Muuttakaa uuteen paikkaan ja ostakaa uusi sänky. Itsekään en suostuisi nukkumaan sängyssä, jossa joku muu on touhunnut mieheni kanssa... En tiedä mitä muuta siellä kämpässä on tapahtunut, mutta uskon että sinulla on hyvät syyt ahdistua. Eli uutta kämppää kehiin. Jos hän omistaa paikan niin... Vähän hankalampi tilanne. Mutta voivoi. En itse pystyisi asumaan edes rakkaan ihmisen kanssa paikassa, joka ei tunnu hyvältä. Koti on kuitenkin niin tärkeä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa uusi sänky.
Tämä olisikin todella hyvä ratkaisu, mutta sille ei ole mitään kunnon perusteita, sillä sänky on kohtalaisen uusi ja hintava, vaihtaminen uuteen hankalaa koska se on iso ja toisaalta reippaasti tappiolla myyminen uuden tieltä vaikeasti perusteltavaa.
-ap
Kohtalaisen uusi sänky? Kauan te olette olleet yhdessä sitten?
Reilun vuoden, likimain puolitoista. Sänky pari vuotta vanha, en tarkalleen tiedä.
-ap
Siis voi kyynel. Mikä teitä nykyihmisiä vaivaa kun pitää ahdistua joka asiasta? Ja joka asiasta tulee paha mieli. Mies on nyt sun kanssa, miksi se ei riitä? Kannattaa vähän kovettaa sitä nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis voi kyynel. Mikä teitä nykyihmisiä vaivaa kun pitää ahdistua joka asiasta? Ja joka asiasta tulee paha mieli. Mies on nyt sun kanssa, miksi se ei riitä? Kannattaa vähän kovettaa sitä nahkaa.
Mielellään, jos saisi valita niin kuvailemani kaltaiset asiat eivät ahdistaisi taikka vaivaisi mua. Olisihan se halpompaa ja kannattavampaa.
-ap
No kyllä helpompi on ostaa uusi sänky kuin alkaa uutta asuntoa nyt hommaamaan. Olette olleet niin vähän aikaa vielä yhdessä, että kannattaa katsoa miten se yhdessä asuminen alkaa sujua.
Pitääkö autokin vaihtaa, jos siinä on harrastettu seksiä jonkun muun kanssa? Entä keittiön pöytä? Tai sohva? Tai onko perusteltua uusia suihkukaappi tai kylppärin laatoitus, jos siellä on harrastettu muiden kanssa seksiä? Tietysti jos asia häiritsee ja tuntuu tähdelliselle, niin sitten vaihdetaan. Rahaa siinä toki kuluu, mutta jos se on tärkeää kulukoon. Itse olen aika käytännönläheinen, enkä usko, että itseäni haittaisi. Toki sängyn petari olisi varmaan kiva vaihtaa, mutta ennemmin hygieeniasyistä... En haluaisi nukkua käytetyllä petarilla edes vaikka siinä olisi vain nukuttu.
Enemmän ihmetyttää miksi mies on avautunut historiastaan noin. Keskustelisin miehen kanssa asiasta. Jos et pysty/ uskalla keskustella tai mies ei ymmärrä/ välitä/ kuuntele, niin aika ei ole kypsä yhteenmuutolle. Voin kertoa kokemuksesta, että yhteen muuttaessa ne kaikki asiat jotka toisessa ärsyttää kertautuu moninkertaisiksi, kun ne on kokoajan arjessa hieroutumassa naamaan.
Eli, jos olisin sinä, kertoisin tuntoni. Miehen reaktiosta voit päätellä jotain, että kandeeko muuttaa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä helpompi on ostaa uusi sänky kuin alkaa uutta asuntoa nyt hommaamaan. Olette olleet niin vähän aikaa vielä yhdessä, että kannattaa katsoa miten se yhdessä asuminen alkaa sujua.
Samaa mieltä, uuden asunnon katselu ei nyt ole edes ajankohtaista. Sängyn kanssa tulee olemaan hankalaa perustella miksi se ei minulle "kelpaa" erityisesti kun käytännössä sen uusiminen olisi turhaa vaivaa ja jopa kannattamatonta taloudellisesti. En myöskään osaa sanoa miten hyvin sopeutuisin miehen kotiin omanani ja unohtaisin menneet, joten hankalaa arvioida onko hyvä ratkaisu edes muuttaa hänen luokseen tämän asian takia. Toisaalta se myös tuntuu liioitellult ja huonolta perustelulta, mutten kuitenkaan voi sille mitään että koen asiat kuten teen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo mies dumppaa tuon paskan naisen. Miehet ovat onnellisimpia sinkkuina, kun ei tarvitse alistua hauras egoisen ja skitson suomiakan jokaiseen käskyyn ja määräykseen. Onnea vain suomiakoille puhtaan sängyn löytämiseen!!! :D :D xD M28
Onnea vaan suomiukolle sen ulkomaalaisen unelmanaisen etsintään. Tuolla asenteella ei saa kuin maksullista. Paistaa läpi aina näistä ulkomaalaisia naisia läähättävistä ukkeleista, ettei heillä ole mitään käryä millaisia ulkomaalaiset naiset todellisuudessa ovat. Ainoastaan sitkeä luulo, että ruoho on aidan toisella puolella vihreämpää.
T: suomiakka, jolla on suomiukko, ja joka ymmärtää, ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella
Anteeksi off-topic, pistää vihaksi kun vuoroin suomalaisia naisia ja miehiä haukutaan, vaikka suomalaisissa ei ole mitään vikaa, päin vastoin Suomalaisissa on paljon hyvää, nähkää se! Ihmissuhteet on välillä hankalia, ja tarvitsee vähän nähdä vaivaa, jotta hommat toimii, sellaista se on, kansallisuudesta riippumatta
Ugh, olen puhunut.
Terapia ja/tai ero ja tilalle kokematon mies.
Ja olitko sinä ap siis neitsyt ennen tämän miehen tapaamista? Saanen epäillä tätä. Joten olet kaksinaismoralisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, uuden asunnon katselu ei nyt ole edes ajankohtaista. Sängyn kanssa tulee olemaan hankalaa perustella miksi se ei minulle "kelpaa" erityisesti kun käytännössä sen uusiminen olisi turhaa vaivaa ja jopa kannattamatonta taloudellisesti. En myöskään osaa sanoa miten hyvin sopeutuisin miehen kotiin omanani ja unohtaisin menneet, joten hankalaa arvioida onko hyvä ratkaisu edes muuttaa hänen luokseen tämän asian takia. Toisaalta se myös tuntuu liioitellult ja huonolta perustelulta, mutten kuitenkaan voi sille mitään että koen asiat kuten teen.
-ap
Siis etkö pysty puhumaan näistä tunteista ja ajatuksista miehen kanssa? No ei sitten ainakaan mitään yhteenmuuttoa ennenkuin on opeteltu kommunikoimaan suhteen ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö autokin vaihtaa, jos siinä on harrastettu seksiä jonkun muun kanssa? Entä keittiön pöytä? Tai sohva? Tai onko perusteltua uusia suihkukaappi tai kylppärin laatoitus, jos siellä on harrastettu muiden kanssa seksiä? Tietysti jos asia häiritsee ja tuntuu tähdelliselle, niin sitten vaihdetaan. Rahaa siinä toki kuluu, mutta jos se on tärkeää kulukoon. Itse olen aika käytännönläheinen, enkä usko, että itseäni haittaisi. Toki sängyn petari olisi varmaan kiva vaihtaa, mutta ennemmin hygieeniasyistä... En haluaisi nukkua käytetyllä petarilla edes vaikka siinä olisi vain nukuttu.
Enemmän ihmetyttää miksi mies on avautunut historiastaan noin. Keskustelisin miehen kanssa asiasta. Jos et pysty/ uskalla keskustella tai mies ei ymmärrä/ välitä/ kuuntele, niin aika ei ole kypsä yhteenmuutolle. Voin kertoa kokemuksesta, että yhteen muuttaessa ne kaikki asiat jotka toisessa ärsyttää kertautuu moninkertaisiksi, kun ne on kokoajan arjessa hier
Sänky on ainut missä tietääkseni on ollut sellaist toimintaa, mutta tokihan asunnossa on käynyt ties ketä ja ollut kaikenlaista muuta toimintaa josta olen tietämätön.
Mies siis itse uskoo hyvin avoimeen kommunikaatioon ja keskusteluun aiheesta kuin aiheesta ilman tabuja. Tästä olen joutunut jopa huomauttamaan etten itse halua kuulla kaikista jutuista ihan yhtä avoimesti. Eli hän siis kyllä kuuntelee, keskustelee ja ymmärtää. Enemmän niitä haasteita on itselläni tällä saraa.
-ap
Niille, joiden mielestä oli törkeää kertoa. Ap itse kysyi. Monet ihmiset pystyvät keskustelemaan näistä asioista ilman sen kummempaa draamaa. Mistä mies olisi voinut tietää, ettei Ap voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Epäröit sen verran, että ottaisin sinuna aikaa sen yhteen muuton kanssa... Siinä on oma sählinkinsä muuttaa sit erilleen, jos homma ei toimi. Tulee kanssa taloudellisia tappioita, jos yhteiseen kotiin hommataan yhdessä just uusia huonekaluja ja molemmat luopuu omistaan ja sit tuleekin ero ja pitäiskin taas hankkia omia. Kyllähän te voitte seurustella asumattakin yhdessä ja muuttaa vähän myöhemmin yhteen, jos se tuntuu edelleen hyvälle jonkin ajan kuluttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei sulla tarvi olla hyviä perusteluja sille miksi et halua muuttaa jonkun kanssa yhteen. Selvästi se ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta nyt ja kuulostaa että teillä on vielä paljon hankaluuksia kommunikoinnissa. Miksi et muuta vaikka omaan kämppään samaan kaupunkiin jos haluat olla lähempänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Sanot miehelle, että ostat uuden sängyn ja maksat miehelle siitä vanhasta esim. 90% siitä, mitä uusi sänky maksaa. Tällöin saat haluamasi uuden ja neitseellisen vuoteen ja mies rahaa siitä, että sinua ahdistaa ajatus siitä, että mies kykenee seksiin muidenkin kanssa.
Kuulostaa siltä, ettei ap ole oikein sinut toisen historian kanssa. Se on ongelma. AP pystytkö työstämään tämän asian kuntoon? En usko, että uusi sänky tai asunto oikeasti auttaa tähän, jos ongelma on toisen seksihistoriassa. Ei se ihmisen historiaa mihinkään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja olitko sinä ap siis neitsyt ennen tämän miehen tapaamista? Saanen epäillä tätä. Joten olet kaksinaismoralisti.
Mulla takana 2 pidempää seurustelusuhdetta, ei mitään irtosuhteita. Tokihan ymmärrän että mullakin on menneisyyttä, kuten meillä kaikilla. En siis väitä olevani mitenkään kenenkään yläpuolella tässä. On miehelläkin omat haasteensa koskien mun menneisyyttä, aloitus nyt kuitenkin keskittyy tähän asuntoasiaan lähinnä sekä omiin haasteisiini.
-ap
Mies, joka ei harrasta seksiä muiden naisten kanssa vain silloin, jos on parisuhteessa, niin ei hän parisuhteeseen sovi. Jos ei omaa tasoa, niin ei siitä hyvää miestä saada sinulle. Jos eroatte, niin tajuat vain, että sinä olit yksi muista, ei sillä laadulla ole väliä, jos määrä on pääasia