Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen tällaisiin isovanhempiin?

Vierailija
10.12.2023 |

Meillä on kaksi lasta, pieni vauva ja 3-vuotias. Eläkkeellä olevat isovanhemmat asuvat samassa kaupungissa, näämme heitä maksimissaan kerran kuukaudessa. Eivät ole ikinä itse tarjonneet apuaan eivätkä kysyneet voisiko meille tulla kylään/katsomaan lapsia. Pyydettäessä (n. kerran vuodessa ollaan pyydetty) ovat olleet lapsenvahtina. Eivät soittele eikä viestittele. Heille riittää nähtävästi tuo kerran kuussa näkeminen, minusta se on aika vähän. Olisitteko tyytyväisiä tilanteeseen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, jos eivät pidä mitään yhteyttä. Hyvin tyytyväinen.

Vierailija
22/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! He antavat meidän perheemme elää rauhassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä eri tavoilla haluaisit auttaa isovanhempia, ap?

Vierailija
24/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pakkohan mun on olla kun en olis ilman niitä tässä miettimässä näinkin tyhmää kysymystä, eikä mulla olis mun lapsia joita en jaksa itte hoitaa :D

Vierailija
25/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä vain se määrä lapsia, jonka jaksaa itse hoitaa.

Vierailija
26/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä vain se määrä lapsia, jonka jaksaa itse hoitaa.

Miettiä vielä jatko niin pitkälle, että jaksaako olla myös isovanhempi mahdollisille lapsen lapsille. Aina voi myös pidättäytyä seksistä, jos ei jaksa.

Vierailija
27/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä eri tavoilla haluaisit auttaa isovanhempia, ap?

Ei ketään voi velvoittaa isovanhempi auttamaan siinä missä isovanhemmilla ei ole velvoitteita.

Vierailija
28/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitäkin miilaista yhteydenpito on ollut ennen lapsenlapsiaikaa. 

Tämä. Sama yhteydenpito mikä on vanhemmilla ollut omaan lapseen.

Vierailija
29/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä hauskan ristiriitaista, kun tänä päivänä huudetaan lähimmäisenrakkautta yms kovempaa kuin omana elinaikanani on koskaan tehty, mutta samaan aikaan jopa perhesuhteet arvioidaan niistä tällä hetkellä saatavan hyödyn mukaan.

Ei mitään väliä menneillä vuosille tai muulla sellaisella, junan alle vaan jokainen, joka ei juuri tänä päivänä sua hyödytä mitenkään.

Vierailija
30/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sillä isovanhemmat eivät ole mikään ilmainen hoitopalvelu ja kuukausittainenkin yhteydenpito ok. 

Vierailija
31/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä hauskan ristiriitaista, kun tänä päivänä huudetaan lähimmäisenrakkautta yms kovempaa kuin omana elinaikanani on koskaan tehty, mutta samaan aikaan jopa perhesuhteet arvioidaan niistä tällä hetkellä saatavan hyödyn mukaan.

Ei mitään väliä menneillä vuosille tai muulla sellaisella, junan alle vaan jokainen, joka ei juuri tänä päivänä sua hyödytä mitenkään.

Ei lähimmäisen rakkautta ole välttämättä syntynyt, jos ei ole ns normaalit välit. Tuskin säkään rakastat ihmistä joka on kohdellut menneillä  vuosilla kuin ilmaa?

Vierailija
32/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla on myös omat tehtävänsä ja menonsa.

Vierailija
33/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa, jos teillä muitakin sukulaisia ja kontakteja. Meillä nähdään isovanhempia 2-4 kertaa vuodessa ja saa ajaa autolla 6h suuntaansa. Onhan siinä oma vaivansa ja katsovat lapsia sen ajan, jos käydään vaikka kahden kaupassa. En todella jaksa useammin. Ei täällä kotona mitään apuja ole. 

Vierailija
34/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Itsehän lapsenlapsistaan vieraantuvat. Heidän valinta.olen kykenevä itsekin. Pysyykö harvalla yhteydellä läheiset välit yllä. Tuskin. Jokainen ksntakoon valinnoistaan seuraukset. Läheiseksi ei tule, jos sen eteen ei näe itse vaivaa.

Vierailija
35/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään samassa kaupungissa asuneet isovanhemmat osoittaneet kiinnostusta meidän lapsiin, vain sisaruksen lapsi oli tärkeä. Häntä hoidettiin yhtenään.

Nyt ovat isovanhemmat iäkkäitä ja lapset nuoria aikuisia. Tämä hoidettu lapsi ilmoitti vanhempiensa kanssa jo pari vuotta sitten, ettei aio olla enää missään tekemisissä vanhusten kanssa. Meidän lapsilla ei ole heihin oikein mitään suhdetta. Nyt sitten itketään, kun kukaan ei käy eikä muista eikä juokse heidän asioillaan. 

Vierailija
36/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähimmäisen rakkautta ole välttämättä syntynyt, jos ei ole ns normaalit välit. Tuskin säkään rakastat ihmistä joka on kohdellut menneillä  vuosilla kuin ilmaa?

En tokikaan, jostain syystä multa sitä kuitenkin odotetaan, jopa ihmisiä kohtaan joita en hyvin suurella todennäköisyydellä tule eläissäni näkemään. 

Mutta onko kyseessä rakkaus alkuunkaan, jos sitä mitataan vain ja ainoastaan siitä saatavalla hyödyllä? 

Vierailija
37/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mummo asuu muualla. Käy kerran vuodessa kylässä. Ei soittele eikä ole kiinnostunut lapsenlasten asioista. Laittaa 50e lahjoihin jouluna ja synttäreinä.

Vierailija
38/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tokikaan, jostain syystä multa sitä kuitenkin odotetaan, jopa ihmisiä kohtaan joita en hyvin suurella todennäköisyydellä tule eläissäni näkemään. 

Mutta onko kyseessä rakkaus alkuunkaan, jos sitä mitataan vain

Jotkut myös itse tyrkyttävät sitä apuaan ja hyötyään mitä ei ole edes pyydetty. Sitten ulistaan, kun ei ymmärrä ettei sitä rakkautta voi ostaa huonojen tekojen jälkeen. Tätäkin nähty.

Vierailija
39/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään samassa kaupungissa asuneet isovanhemmat osoittaneet kiinnostusta meidän lapsiin, vain sisaruksen lapsi oli tärkeä. Häntä hoidettiin yhtenään.

Nyt ovat isovanhemmat iäkkäitä ja lapset nuoria aikuisia. Tämä hoidettu lapsi ilmoitti vanhempiensa kanssa jo pari vuotta sitten, ettei aio olla enää missään tekemisissä vanhusten kanssa. Meidän lapsilla ei ole heihin oikein mitään suhdetta. Nyt sitten itketään, kun kukaan ei käy eikä muista eikä juokse heidän asioillaan. 

Jokainen tekee elåmässään omat valintansa ja niiden valintojen mukaiset seuraukset on sitten vain hyväksyttävä. 

Vierailija
40/50 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse ole tyytyväinen, voithan kysyä jos näkisitte useammin. Me nähdään samassa kaupungissa asuvia isovanhempia melkein joka viikko koska se on mukavaa. Käydään niillä kahvilla ja viivytään puoli tuntia-tunti. Hoitojutut sitten erikseen, sellaista apua on kysytty ehkä pari kertaa vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme