Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa tilanteessa on tehtävä koronatesti?

Vierailija
09.12.2023 |

Testaatteko, jos on lievä flunssa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette kyseenalaista keppien työntämistä onteloihin?

Muualla maailmassa on pelkkä sylkytesti.Itse en ikinä suostuisi.

Oletko joku vauvan tasolla oleva aikuinen, vai miksi pelkäät nenän sisäpinnalla pyyhkäistävää näytettä?

Vai oletko niin syvässä päädyssä, että luulet sinuun istutettavan mikrosiruja tai vastaavaa näillä ns. kepeillä = pumpulipuikoilla?Tikku työnnetään kyllä aika pitkälle nenäontelon ohi.

Vierailija
22/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä testasin siksi, että tarvitsin lääkkeet koronaan. Positiivinen tulos tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku vauvan tasolla oleva aikuinen, vai miksi pelkäät nenän sisäpinnalla pyyhkäistävää näytettä?

Vai oletko niin syvässä päädyssä, että luulet sinuun istutettavan mikrosiruja tai vastaavaa näillä ns. kepeillä = pumpulipuikoilla?Tikku työnnetään kyllä aika pitkälle nenäontelon ohi.

Tikku työnnetään kahden sentin syvyyteen, ei sen kauemmaksi.

Vierailija
24/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oletko niin syvässä päädyssä, että luulet sinuun istutettavan mikrosiruja tai vastaavaa näillä ns. kepeillä = pumpulipuikoilla?

Pumpulitikku on katkennutkin syvälle onteloon ja on vahingoittanut herkkiä pintoja sekä on hyvin epämiellyttävä ja kivulias. Tarpeeton kokonaisuudessaan kun sen voi tehdä helpomminkin.

Vierailija
25/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tartunnasta tämä, että kaikki virustaudit tarttuvat enimmillään itämisvaiheessa. Eli silloin kun tauti ei ole kunnolla puhjennut itselläänkään. Siksi tartunnan voi saada mistä ja milloin vaan. Kun tauti on päällä ja ollut päivän tai kolmekin se ei enää tartu herkästi.

Vierailija
26/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan kotitestin tehdä jos tulee kovempaa nuhaa ja pärskimistä tms. Ihan vain lapseni terveyden vuoksi (infektioherkkä). Osataan sitten suunnitella hoitoja paremmin.

Vierailija
27/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisessa, jossa välittää lähimmäisestä, koska on sivistynyt ihminen ja ymmärtää, että tauti voi tappaa vaikka syöpäsairaan työkaverin tai viedä astmaatikon kauheaan kuntoon. Tai ihan kenet tahansa. 

Haluaisitko sinä elää sen tiedon kanssa, että joku kuoli, koska sai sinulta koronan? En minäkään. 

Miten se että tiedän sairastavani koronaa enkä jotain muuta tautia auttaa ketään? En tietenkään näe esim. syöpäsairasta äitiäni jos olen kipeä, vaikka en testaakaan olenko koronassa vai kausiflunssassa.

Jos sairastan koronaa, niin en mene tietenkään töihin/kauppaan tai muutenkaan ihmisten ilmoille. Minulle sillä on työni takia hyvin paljon merkitystä onko minulla covid vai perusflunssa. Covid tai kausi-influenssa voi aiheuttaa yksilöstä riippuen pahaakin jälkeä, mitä yleensä perusflunssa ei tee. 

Vierailija
28/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcr testeillä saa limsasta ja vesimeloonista positiivisen tuloksen.hahaaa.

Vierailija
29/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin lähipiirin vanhusta on joutunut sairaalaan koronan takia lähiaikoina.

En ole mennyt kyläilemään heidän luokseen testaamatta, vaikkei olekaan oireita. Työssäni tapaan niin paljon ihmisiä, että kaikenlaista pöpöä kulkee mukanani. Saatan siis kuljettaa mukanani sairauksia paikasta toiseen, vaikken itse oireilisikaan.

Vierailija
30/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mennyt kyläilemään heidän luokseen testaamatta, vaikkei olekaan oireita. Työssäni tapaan niin paljon ihmisiä, että kaikenlaista pöpöä kulkee mukanani. Saatan siis kuljettaa mukanani sairauksia paikasta toiseen, vaikken itse oireilisikaan.

Eniten rokotetut onkin eniten sairaanhoidossa.

Vierailija
31/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä missään tarvi enää testata. Jos olet niin kipeä, että et pysty töihin niin jäät tietysti kotiin. Jos olet työkuntoinen niin menet töihin, oli virus mikä tahansa, tämä on monessa työpaikassa ohje.

Vierailija
32/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-D PCR testiin liittyy hyvin kyseenalainen näytteenottovaihe. Näytettä otetaan

ohuella tikulla hyvin syvältä nenänielusta ilman mitään puudutusta. Näytteenottotikun

pään, joka kohtaa ihmisten limakalvot, rakennetta ja koostumusta ei ole selvitetty

tuoteselostuksessa. Tämän erittäin vakavan puutteen vuoksi testitikkujen laatu- ja

turvallisuusvalvonta on mahdotonta. Kyseessä on lääketieteellinen toimenpide, jossa

näytteen ottaminen edellyttää asiantuntemusta, sillä se pitää ottaa tietyssä

kulmassa. Näytteenottajilla, jotka ovat tyypillisesti sairaanhoitajia, terveydenhoitajia

ja joskus apuhoitajia, ei useinkaan ole riittävän syvällistä käsitystä ihmisten

anatomiasta, jolloin hyvin ronskisti otettu näyte voi aiheuttaa tutkittaville:

pitkäaikaista (kroonista) kipua, koska syvällä nenänielussa on runsaasti

hermopäitä.

verenvuotoja, varsinkin jos potilas käyttää verenohennuslääkkeitä tai

limakalvoilla on polyyppeja. Sekä tutkittava että näytteen ottava henkilö eivät

välttämättä ole tietoisia kyseisistä riskeistä.

erittäin harvinainen mutta mahdollinen komplikaatio voi olla, että herkät

luurakenteet voivat mennä rikki, joten potilaalla voi alkaa tippua nenästä

likvoria (selkäydinnestettä). Tämä komplikaatio on harvinainen, mutta

mahdollinen, ja hyvin vaarallinen vaatien välitöntä sairaalahoitoa.

toinen erittäin harvinainen mutta mahdollinen komplikaatio on, että  jne.....

Vierailija
33/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omassa podcastissani ottanut esille kysymyksen: kenen toimesta on annettu

ohje, jonka seurauksena COVID-19 testi tehdään nenänielusta, joka voi

todistettavasti olla testattavalle vaarallinen? Mielestäni, jos potilaalla on virusta

ylähengitysteissä, näytettä voidaan ottaa hellävaraisemmin sieraimista ja suusta.

Näin myös tehdään muissa maissa ja joissakin tapauksissa myös Suomessa.

Kyseenalaistan Suomessa käytössä olevan näytteenottotavan, sillä se ei ole riskitön

testattavalle, enkä ole löytänyt lääketieteellisesti riittävän hyviä perusteita tälle

toiminnalle.     TT

Vierailija
34/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten rokotetut onkin eniten sairaanhoidossa.

Tunnen koronan "ensimmäisessä aallossa" sairastaneita työikäisiä. Parilla oli tosi paha - myös sairaalaan oli jouduttu. - Ja metkoja ne pitkäaikaiset oireet, tai uudet ominaisuudet, kun makuaisti muuttuu.

Itselläni keuhkot kärsi ja yhä hengästyn pienen rientämisen jälkeen. Uusi ja raivostuttava kokemus, eikä vain tunnu paranevan, vaikka kuinka kuntoa yrittäisi nostaa.

Vierailija
35/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koronaan ei ole tavallisia lääkkeitä

Vierailija
36/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koronaan ei ole tavallisia lääkkeitä

Siihenhän se rokottaminen perustuu,ettei olisi lääkehoitoa.

Vierailija
37/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me testataan, koska jos toinen on oireeton, niin tietää pitääkö myös tämän jäädä kotiin. Tiedän, ettei THL  tätä enää suosittele, mutta tietentahtoen en halua koronaa levittää. Vaikka meillä oireet on todella lieviä, niin monella muulla tauti on ollut kammottava. Sen verran tosia kunnioitan.

Toisaalta näitä pikkunuhia on ollut nyt ihan jäätävä määrä, niin ihan jokaisen kohdalla ei ole mahdollista järjestellä arkea uudelleen. Siksi siis testaus. 

Vierailija
38/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisessa, jossa välittää lähimmäisestä, koska on sivistynyt ihminen ja ymmärtää, että tauti voi tappaa vaikka syöpäsairaan työkaverin tai viedä astmaatikon kauheaan kuntoon. Tai ihan kenet tahansa. 

Haluaisitko sinä elää sen tiedon kanssa, että joku kuoli, koska sai sinulta koronan? En minäkään. 

Just näin. Enhän _minä_ sillä tiedolla itse mitään tee, mutta läheisissä sattuu olemaan neljä, joille sillä on oikeasti merkitystä.

Vierailija
39/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4) Oireettomien testaaminen

Erikoisena asiana pidän myös sitä, että oireettomia pitää tutkia viruksen osalta.

Tämä käytäntö on ristiriidassa jopa mikrobiologian oppikirjojen tiedon kanssa.

Hengitystievirukset tarttuvat ihmisiin silloin kun sairastunut yskii ja aivastelee. Silloin

limakalvolla viruksen määrä on suuri ja mahdollistaa viruksen siirtymisen isännästä

toiseen.

En ole törmännyt sellaiseen artikkeliin, jossa on vuorenvarmasti osoitettu, että

oireettomat henkilöt olisivat viruksen tartuttajia. Kaikissa hengitysvirusinfektioissa

toimitaan niin, että jos potilaalle tulee oireita, häntä kehotetaan pysymään etäällä

toisista, jotta hän vähentää taudin tartuttamista muihin. En ole myöskään nähnyt

yhtään analyysia siitä, että oireettomien testaaminen olisi vähentänyt tautia.

Psykologinen seuraus oireettomien testaamisesta on se, että ihmiset alkavat

epäilemään toinen toisiaan taudinkantajiksi perusteetta, mikä herättää suuren

määrän pelkoa ihmisyhteisöissä. Lisäksi on vaara, että ihmiset alkavat pelkäämään

olevansa taudinkantajia ja sairaita, vaikka heillä ei ole mitään oireita. Tämä on

omiaan heikentämään ihmisen mielenterveyden tilaa ja jopa vastustuskykyä

infektioille.  TT

Vierailija
40/47 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SARS-CoV-2 virusta ei ole toistaiseksi

kyetty eristämään missään maailman kolkassa, mikä on aiheuttanut tiedepiireissä

runsaasti hämmennystä maailmanlaajuisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi