Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka loukkaantuvat, koska en halua tehdä hoitoalan töitä...

Vierailija
09.12.2023 |

Kaksi ammattia opiskeltuna, vanhempi hoitoalalta. On ihmisiä, jotka tuntuvat ottavan itseensä, kun en halua hoitopuolen töitä tehdä. Parhaimmillaan alkaa melkoinen ehdottelu, missä eri paikoissa voisin työskennellä hoitajana. Suorastaan painostus. Jos sanon että olen ihan tyytyväinen nykytyöhöni ( vaikka vähemmän palkkaa), suorastaan loukkaantuvat. Mikä vaivaa???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty aloitus! Kuka nyt toisen ammatinvalinnasta loukkaantuisi? Mene pois! 

Vierailija
2/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun pitää vaan pitää puolesi. Ei nuo ihmiset itsekään hoitoalalle menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan jokaiselle uikuttajalle, että siitä vaan hoitoalalle töihin opiskelemaan, ole hyvä vaan.

Vierailija
4/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, kirjoitti Ap. 

No hyvä on, yhden tiedän: Tämä loukkaantunut oli mummini äiti Karjalassa, vuosikymmeniä sitten. 

Perheen pojista yksi oli määrätty kotitilaa jatkamaan, kaksi oli annettu armeijalle, tytöistä kaksi meni nuorena naimisiin, kolmannesta tuli opettaja ja mummini, nuorin, oli määrätty jäämään kotiin ja hoitamaan isovanhempia ja vanhempia ja veljensä tulevia lapsia. Jonkun talouskoulun sai lukion jälkeen käydä ja jotain ensiapukurssia. Välit menivät, kun äitini muutti Helsinkiin kummitätinsä luo ja luki sairaanhoitajaksi, jo opiskelun alussa ilmoittaen, ettei kotiin tulisi takaisin.

Mutta tästä on aikaa! Ei kukaan nykyään loukkaannu! 

Vierailija
5/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin sama kokemus! Olen alaa vaihtanut sh ja jatkuvasti saa kuulla tyyliin " eikö siellä sairaalassa ois sulle töitä??? Nythän haettiin hoitajia paikkaan x!!" Olen jo toistuvasti sanonut, etten halua enää hoitoalalle ja tästä sitten vedetään herne nenään. Minä en keksi muuta syytä, kuin kateus. Olin hoitoalalla jatkuvasti väsynyt, ahdistunut ja stressaantunut ja porukka ei kestä sitä, että viihdyn nykyisessä työssäni.

Vierailija
6/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma, kun alaa vaihtanutta putkiasentajaa ei hiillosteta takaisin alalle, mutta auta armias, jos olet hoitaja! Mäkin saan kuulla säännöllisesti "ei tuo sinun nykyinen työ ole niin varma, kuin hoitoalalla. Entä jos tulee yt-neuvottelut?" Eli mun pitäisi varmuuden vuoksi nyt irtisanoutua ja lähteä takaisin? 😀

Vierailija
7/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua mikään vaivaa. Ihmettelen itse vaan ihmisiä jotka opiskelee jotain alaa ja ala ei kiinnosta. Menee rahat, opiskelu ja aika hukkaan. 

Vierailija
8/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä ihmistyyppiä ärsyttää, kun et pysy siinä laatikossa, johon he haluaisivat sinut asettaa. Koskee myös työntekoa. 

Keikkaileva sairaalahuoltaja

Vierailija
9/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua mikään vaivaa. Ihmettelen itse vaan ihmisiä jotka opiskelee jotain alaa ja ala ei kiinnosta. Menee rahat, opiskelu ja aika hukkaan. 

Kaipa se ala opiskellessa vielä kiinnosti, mutta mieli muuttui myöhemmin.

Nykyään varmasti hoitoalaa opiskeleekin monet sellaiset joita se ei ole ikinä kiinnostanutkaan, sitä kun tuputetaan ainoana työllistävänä alana kaikille.

Vierailija
10/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu harvemmin menee hukkaan, vaikka juuri kyseiselle alalle ei koskaan työllistyisi.

11/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty aloitus! Kuka nyt toisen ammatinvalinnasta loukkaantuisi? Mene pois! 

No mun mutsi sanoi miniälleen, joka oli neljän ällän ylioppilas, ja joka työskenteli maatalouslomittajana, että miksi sinä teet tuollaista Pas*katyötä, kun sä voisit opiskella hyvän ammatin korkeakoulussa ja olla vaikka isotuloinen arkkitehti, insinööri jne 

Vierailija
12/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Olen tehnyt hoitajan töitä monta vuotta ja samalla hoitanut meidän maatalousyrityksen töitä vapaalla ja lomilla.

Lopulta sanoin itseni irti hoitoalalta ja jäin "kotiin" töihin. Voi sitä ihmettelyä ja kyselyä ja kateutta.

Vierailija
13/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täysin sama kokemus! Olen alaa vaihtanut sh ja jatkuvasti saa kuulla tyyliin " eikö siellä sairaalassa ois sulle töitä??? Nythän haettiin hoitajia paikkaan x!!" Olen jo toistuvasti sanonut, etten halua enää hoitoalalle ja tästä sitten vedetään herne nenään. Minä en keksi muuta syytä, kuin kateus. Olin hoitoalalla jatkuvasti väsynyt, ahdistunut ja stressaantunut ja porukka ei kestä sitä, että viihdyn nykyisessä työssäni.

No olisiko se syy kuitenkin vain se, että hoitajista on pulaa. Ehkä jotkut pitävät siksi jonkinlaisena "petturina". Tavallaan ymmärrän, vaikka toisaalta ymmärrän senkin, että haluaa vaihtaa alaa.

Vierailija
14/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisiko se syy kuitenkin vain se, että hoitajista on pulaa. Ehkä jotkut pitävät siksi jonkinlaisena "petturina". Tavallaan ymmärrän, vaikka toisaalta ymmärrän senkin, että haluaa vaihtaa alaa.

Että ihan hampaat irvessä pitäs käydä työssä, jossa ei viihdy. Minä valitsin hoitoalan typeränä teininä. Ei silloin osannut kuvitellakaan, millaista se työ on käytännössä. En todellakaan aio kiduttaa itseäni eläkeikään asti vain sen takia, ettei kukaan leimaa petturiksi.

Vierailija
15/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ihan hampaat irvessä pitäs käydä työssä, jossa ei viihdy. Minä valitsin hoitoalan typeränä teininä. Ei silloin osannut kuvitellakaan, millaista se työ on käytännö

Miksi sinä nyt noin triggeröidyit viestistäni? Minähän sanoin, että ymmärrän, jos joku hoitaja haluaa vaihtaa alaa. Kuitenkin ymmärrän myös, että ihmiset ovat huolissaan hoitajapulasta, jopa peloissaan. Siksi hoitajien alanvaihtoon saatetaan suhtautua eri tavalla kuin vaikkapa hitsaajan tai palkanlaskijan alanvaihtoon. Toisaalta joku voi ihmetellä ihan vain siksi, että miksi joku hylkää niin hyvin työllistävän alan. Ehkä kaikki eivät myöskään ymmärrä, miten raskasta hoitotyö on.

Nämä ovat siis oletuksiani, en ole ajatustenlukija.

Vierailija
16/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä sellaisten, jotka itse ovat huonosti työllistävällä alalla, on vaikea sulattaa sitä, että hoitajat pystyvät turvallisin mielin kouluttautumaan uudelleen tai käydä kokeilemassa töitä muilla aloilla yms.

Toinen paheksujaryhmä on hoitajakollegat, jotka eivät itse uskalla lähteä muualle töihin.

Vierailija
17/19 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä sellaisten, jotka itse ovat huonosti työllistävällä alalla, on vaikea sulattaa sitä, että hoitajat pystyvät turvallisin mielin kouluttautumaan uudelleen tai käydä kokeilemassa töitä muilla aloilla yms.

Toinen paheksujaryhmä on hoitajakollegat, jotka eivät itse uskalla lähteä muualle töihin.

No joo, on parista hoitajasta kokemusta, jotka kovasti yrittivät painostaa palaamaan hoitoalalle ja toinen oikeesti suuttui kun sanoin etten oikeasti ole kiinnostunut ihmisten vaivoista ja niiden hoitamisesta. Äitini painostuksesta tuli muinoin opiskeltua sh:ksi, koska olin vain ihan hukassa tulevaisuuteni suhteen. Virhe oli.

Vierailija
18/19 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma, kun alaa vaihtanutta putkiasentajaa ei hiillosteta takaisin alalle, mutta auta armias, jos olet hoitaja! Mäkin saan kuulla säännöllisesti "ei tuo sinun nykyinen työ ole niin varma, kuin hoitoalalla. Entä jos tulee yt-neuvottelut?" Eli mun pitäisi varmuuden vuoksi nyt irtisanoutua ja lähteä takaisin? 😀

Se on se kutsumusammatti bäää-ääää. Nöyränä,kilttinä,hiljaa ja mielellään pitäisi tehdä hoitajien hommia,ja nyt varsinkin,kun on pula. Kukaan ei ikinä ehdota lääkäripulan ratkaisuksi kutsumusammattia,jännä.

Vierailija
19/19 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuollainen käytös johtua ehkäpä loukkaantujan rajattomuudesta eli että hän itse tekee kaikkensa toisten ihmisten hyväksi. Toivoo myös muiden ymmärtävän toimia samalla tavalla ja jos näin ei toimita niin pahoittaa mielensä.