Vanhin tuntemasi ihminen, joka asuu vielä kotona?
Veljeni on 39 vuotta ja asuu vielä vanhempiemme luona. Hän nukkuu erillisessä rakennuksessa pihan päädyssä. Hän on pätkätyöläinen, sinkku, eikä hänellä ole mitään kiirettä muuttaa omilleen.
Kommentit (56)
64v nainen joka on ikänsä asunut äitinsä kanssa. Ei ole hakenutkaan asuntoa koskaan. Ei kai kumpikaan pärjää yksinään. Kohta on pakko pärjätä kun äidistä aika jättää.
Näyttää siltä, että minä (55v) joudun kohtapuoliin muuttamaan takaisin kotiin, kun isä ei enää pärjää yksinään, mutta ei ole riittävän huonossa kunnossa saadakseen hoivakotipaikan. Eikä sellaista myöskään halua... On mulla sisaruksiakin, mutta olen ainut joka voi tehdä työnsä etänä.
Jos kotiin palanneet lasketaan, niin vanhin tietämäni taitaa olla sukulaismies, joka muutti äitinsä omakotitalon kellariin sen jälkeen, kun oli tullut avioero, työpaikka mennyt ja viina alkanut maistua. Oli kuudenkympin kieppeillä tuolloin. Tarkoitus oli, että hän auttelisi sairasta äitiä kotona, mutta lopulta lähinnä sulkeutui kellariin juomaan, piilotti pulloja autotalliin ja maksoi viinat äidin pussista. Onneksi löysi uuden suunnan elämälleen muutamia vuosia myöhemmin.
Tähän samaan ketjuun voisi tehdä sellaisen pienen spin-offin, tiedätkö ihmisiä jotka eivät ole koskaan muuttaneet ja ovat yli 25-vuotiaita?
Etenkin pikkukunnissa tuntuu olevan paljonkin ihmisiä jotka ovat asuneet koko ikänsä samalla paikalla jossa ovat syntyneet. Iäkkäitä ja sitten on nuorempiakin.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, jo ennen teini-ikää tuli tunne etten asu kotonani. Ja se tunne on yhä. En ole koskaan ollut kotona missään. Olen kohta 60.
Minä löysin itselleni kodin 52 vuotiaana. Se tunne, kun ensimmäisen kerran astuin tämän talon keittiöön, ja se tuntui heti omalta. Tuli tunne, että olen kotona, vaikka olin vain asuntonäytöllä.
Tamperelaisessa oli juttu 103-vuotiaasta Kyllikki Merenaallosta, joka asuu yhä omassa kodissaan hyvinvoivana.
Ajattelin kanssa otsikosta vanhuksia. 96 ois vastaus.
Tunnen 91-vuotiaan naisen, joka asuu kotonaan. Siivoaa paljon itse mutta isomman siivouksen tekee ulkopuolinen kerran kuukaudessa. Ruoan tekee osin itse, tytär tuo jonkin verran leivonnaisia ja valmiita pataruokia. Sekä kuljettaa pyykit pesulaan. Hyvin pärjää ja viihtyy näin.
Mun 82-vuotias anoppi asuu kotona.
Tätini Tanskassa, 99 v, asuu yksin kotona kerrostalossa, avustaja käy kerran viikossa.Nostan hattua!!!
Serkkuni oli muuttanut pois koroa, kunnes tuli korona. Opiskelut menivät etään, kesätyö peruutettiin, vuokranantaja oli ilmoittanut asunto menee myyntiin. Muutti sitten kotiin 27 vuotiaana ja asui lopun opiskeluajan lapsuudenkodissaan.
95 vuotias sukulaiseni asuu vielä kotonaan yksin. Kotihoito käy aamulla ja illalla.
93-vuotias, joka on asunut kotonaan koko ikänsä ja asunee vielä pitkään. Lapsuudenkodissaan siis asuu, sitä kai tässä tarkoitettiin. Vanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten ja lapset muuttaneet pois.
Hassua, jo ennen teini-ikää tuli tunne etten asu kotonani. Ja se tunne on yhä. En ole koskaan ollut kotona missään. Olen kohta 60.