Vanhin tuntemasi ihminen, joka asuu vielä kotona?
Veljeni on 39 vuotta ja asuu vielä vanhempiemme luona. Hän nukkuu erillisessä rakennuksessa pihan päädyssä. Hän on pätkätyöläinen, sinkku, eikä hänellä ole mitään kiirettä muuttaa omilleen.
Kommentit (56)
30-vuotias, auttaa sairasta äitiään
Olenkohan tullut vanhaksi kun ensimmäisenä ajattelin mummoikäisiä, jotka eivät vielä ole päässeet hoitokotiin.
Töissä oli päälle viiskybänen aikamiespoika joka viimeisiä vetelevillä vanhuksillaan vielä asusteli.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan tullut vanhaksi kun ensimmäisenä ajattelin mummoikäisiä, jotka eivät vielä ole päässeet hoitokotiin.
Apua, hyvin huomattu :D En edes ajatellut miltä kysymys saattaa kuulostaa kun tein aloitusta. AP
Oliko tääkin joku naurunaihe? Eihän kukaan voi tietää todellista syytä, miksi asuu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sellaista supervanhusta, joka pärjää kotona.
50v enoni asuu edelleen äitinsä kanssa. Talo on kuitenkin jaettu kahteen erilliseen osaan. Toisessa asuu enoni, toisessa hänen äitinsä, eli mummoni.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tääkin joku naurunaihe? Eihän kukaan voi tietää todellista syytä, miksi asuu kotona.
Ei ainakaan minulle. Joskus ihmiset kummastelevat kun kuulevat, että veljeni asuu kotona. Viimeksi eilen töissä joku tätä ihmetteli. Siksi inspiroiduin tekemään tämän ketjun. AP
Miksi ei saisi asua kotona? Ulkomailla perheet asuu yhdessä keskenään.
Oletan että entinen hyvä kaverini, joka on 32, asuu edelleen vanhempiensa nurkissa. En ole pitänyt yhteyttä muutamaan vuoteen, joten en tiedä tarkalleen mikä tilanne juuri nyt, mutta vaikea usko, että se olisi viime kerrasta muuttunut. Asuu vanhassa lapsuuden huoneessaan ja pelaa xboxia päivät pitkät. Ei halua tehdä töitä, ei näe vaivaa löytääkseen naisen, ei halua olla itsenäinen.
Sukulaismies 94 vuotias joka asuu vielä kotonaan.
Äitini on 98 ja asuu edelleen kotona ilman kotiapua. Mitä nyt minä ja veljeni käydään siellä viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Tosin pienellä painotuserolla.Tunnen kaksi 89-vuotiasta, jotka SAAVAT asua kotonaan (ovat hyvävointisia eivätkä edes halua hoitokotiin).
Minä asuin 28 vuotiaaksi asti kotona ja olen ulkoisesti hoikka, melko nättikin, terve nainen. Kukaan ei varmaan olis sitten ulkoapäin uskonut. T'ämä kun tuntuu olevan harvinaista Suomessa. Jotenkin vain elämä alkoi mennä pieleen siinä teininä ja vanhemmat ei juuri auttaneet missään asioissa. Jäin yksin pelkotilojeni kanssa, oli paha sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistusta, traumoja, masennusta, kiusattuna olemista n. 11 vuotiaasta asti. Äidin luona oli sitten jotenkin turvallisempaa. Vasta päälle 27 v "rohkaistuin" ja aloin etsiä asuntoa kun tapasin mieheni. Rohkaisin itseni menemään paikan päälle katsomaan vuokrakämppää. Ja sain sen :-)
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Meinasin vastata: 100-v.
96v. perhetuttu asuu edelleen lapsuuden kodissaan, jossa asui noin nelikymppiseksi vanhempiensa kanssa, js heidän kuolemansa jälkeen yksin.
Yli 96 vuotiaaksi elänyt rouva, joka jäi omaan kotitaloonsa erillisellä ulko-ovella olevaan huoneistoon, kun poika ja hänen puolisonsa muuttivat isoon tupaan. Vähänhän näitä on enää nykyisin, mutta tunnen yhden tällaisen todella suloisen vanhan rouvan. Entiseen aikaan varsin yleistä.
Miehen isoimummo 98v asuu vielä hyvävointisena yksin rivarissam
40-vuotias