Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhin tuntemasi ihminen, joka asuu vielä kotona?

Vierailija
09.12.2023 |

Veljeni on 39 vuotta ja asuu vielä vanhempiemme luona. Hän nukkuu erillisessä rakennuksessa pihan päädyssä. Hän on pätkätyöläinen, sinkku, eikä hänellä ole mitään kiirettä muuttaa omilleen.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kyse oli lapsuudenkodissaan asumisesta, niin 86 vuotias naapurini asuu lapsuudenkodissaan. Vanhempansa on kyllä jo aikaa sitten kuolleet.

Vierailija
22/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 v. Asui nuorena omillaan ja muutti sitten takaisin äidilleen. Koko näiden lähisuku elää eteläeurooppalaisella tyylillä, jossa ollaan koko ajan tekemisissä ja vietetään paljon aikaa yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni on 97v ja asunut koko ikänsä samassa kodissa, jossa syntyi.

Vierailija
24/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 v siskoni. Asui vanhempien luona aina eikä koskaan sieltä lähtenyt ja vanhempien kuollessa jäi meidän lapsuudenkotiin. Oli masentunut nuoresta lähtien eikä koskaan töihin tai muuhunkaan kyennyt mutta kun käytiin heillä niin auttoi vanhempia askareissa ja kun tulivat iäkkäiksi niin vanhempani sanoivat että ovat todella kiitollisia siitä että on kotona.

Vaikea paikka oli se kun vanhemmat kuoli ja hän jäi yksin. Tunsi itsensä tärkeäksi ja tarpeelliseksi kun oli jollain tavalla yhteiskunnassa mukana vaikkei työelämässä ollut

Vierailija
25/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on 101 vuotias ja asuu kotonaan yksin. 

Vierailija
26/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin 26-vuotiaana asuinko vielä kotona. Vastasin että on minulla koti. (Olin naimisissa ja asuin mieheni kanssa, mutta kysyjät tarkoittivat asuinko vanhempieni luona.)

Vierailija
27/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun broidi muutti äitin helmoihin yli nelikymppisenä, koska kumppanit heitti sen toinen toisensa jälkeen ulos asunnostaan.

Lähemmäs viiskymppiseksi ehti lypsää äiti parkaa, ennen kuin äitipara kupsahti.

Vierailija
28/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän veli ei koskaan muuttanu venhemmiltaan minnekään, on nyt noin 60v, vanhempansa tosin kuolleet jo.

Vierailija
29/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 98 ja asuu edelleen kotona ilman kotiapua. Mitä nyt minä ja veljeni käydään siellä viikottain.

No kohta saatte perinnön, ei sitten tapella.

Vierailija
30/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-vuotias äitini. Asuu omakotitalossaan yksin. 

Ikätovereita ei ole.

Vierailija
31/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta ajattelin, että suurin osa ihmisistä varmaan kotona, mutta arvasin ap:n tarkoittavan vanhempiensa kodissa.

Vierailija
32/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavamies asui vanhempiensa kanssa vielä kolmikymppisenäkin.

Naapurustossa asui pari leskinaista yksin ilman kotihoitoa vielä 90 ikävuoden molemmin puolin. 

Vierailija
33/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin myös että otsikossa kyse supervanhuksista, mietin etten mä nyt tunne mitään erityisen vanhoja... no yksi 94v kuoli vasta.

Mutta peräkammarin poikia kyllä paljon tunnen, yksi asui vanhempiensa luona kunnes ensin kuoli isä, sitten poika 57-vuotiaana. Poika kai olisi ollut valmis hylkäämään vanhempansa juuri silloin kun nämä alkavat tarvita apua, ja olisi muuttanut luokseni.

Mulle viestittelee yksi 60v joka asuu myös äitinsä kanssa, isä kuoli jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
34/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v, en tunne mitään luusereita.

Vierailija
35/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös useimmat rikkaat asu samalla tiluksilla ja pihapiirissä? 

Meidän krs-talossa ylin kerros ja kattoterassi on yhden suvun hallussa ja siellä 6 huoneistoa. 

Vierailija
36/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden lotta Alli Korva, 101 vuotta, asuu toisen tyttärensä kanssa samassa osoitteessa. Talossa on Allille oma "siipi" eli tavallaan kaksi taloutta samassa talossa. 

Vierailija
37/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

87v, ikinä ei ole muualla asunut. Alkuperäinen talo purettu 40-50 -lukujen taitteessa ja viereen rakennettu uusi johon "muutti" silloin isänsä, äitipuolensa ja veljiensä kanssa.

Oli ihan kauhuissaan kun joku ehdotti kylille muuamista ja mukavuuksia (sisävessa, suihku ja lämmin vesi. Nyt keittiöön ja pyykkikoneelle tulee kylmä vesi, huussi navetan nurkalla ja pihasauna.

Vierailija
38/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

92v.

Samoin. Kyseessä on isäni.

Vierailija
39/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks serkku ei asu kotona vaan välillä kavereillaan, autiotaloissa ja näin talvella joko asunnottomien asuntolassa tai vankilassa.

Vierailija
40/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni 79v tosin ukki kuoli jo 93 ja mummi 02 mutta asunut koko ikänsä samassa talossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi