Minne muutat kun asumistuki pienenee?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mihinkään. Asun omakotitalossa ja tiukkaa tekee kun olen opintovapaalla. Saan aikuiskoulutustukea ja opintolainaa. Asumistukea en saa senttiäkään. En ole edes hakenut sitä koska tiedän etten sitä saisi.
Eikös aikuiskoulutustuki lopu myös?
Loppuu, tosin tuskin ne jotka on jo myönnetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen piti keventyä pienituloisilla...joopa joo kunnat nostivat veroprosenttia ja sinne hukkui se persujen lupaus. Elinkustannukset nousseet tuhottomasti joten jostain 0,5% veronkevennyksestä ei mitään apua. Äärioikeisto pissasi pienituloisten muroihin oikein kunnolla.
Niinpä. Minulla nousi 0.5% verotus juuri tästä syystä kun kuntien verotus nousi. Katsoin että viereisen kunnan ensi vuoden budjetti on ylijäämäinen ja nyt teki verotuksellisen kaulan omaani. Veroprosenttini pysyisi siellä ennallaan. Saattaapi olla, että tässä saavat uuden asukkaan. Siellä on kaikki palvelutkin mitä me käytetään, joten en näe syytä miksi maksan täällä korkeampaa verotusta, että pieni porukka saa rakentaa itselleen urheiluhalleja ja lämmittää niitä, luonnollisesti tappiota tulee taas.
Nykyisen hallituksen aikana, suurimmalla osalla pienenee ostovoima, ellei tulot ole yli 14.000€/kk/henkilö, kun huomioi työmatkojen omavastuu osuuden korotuksen, tulonhankkimisvähennyksen jne. eli palkansaajien ja eläkeläisten ostovoima heikkenee, ellei vuosiansiot satu olemaan yli 160.000€/v ja kuukaudessa yli 14.000€/kk, silloin verovähennys lisää ostovoimaa merkityävästi.
En minnekään järvenranta-talostani.
Helsingin keskustaan.
Ai niin, mutta mähän asun täällä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mihinkään. Asun omakotitalossa ja tiukkaa tekee kun olen opintovapaalla. Saan aikuiskoulutustukea ja opintolainaa. Asumistukea en saa senttiäkään. En ole edes hakenut sitä koska tiedän etten sitä saisi.
Eikös aikuiskoulutustuki lopu myös?
No siitä on puhuttu, että ei voida lopettaa jo myönnettyjä tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin jonnekin nykyistä paremmalle alueelle kun tukiloiset häipyvät kilpailemasta samoista asunnoista meidän itse kaiken maksavien kanssa.
Toivottavasti kaadut jonakin päivänä portaissa.
toivottavasti menet joku päivä töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johonkin yksiöön on varaa kahden lapsen kanssa sitten.. oikeasti pienestä koulunkäynnin ohjaajan palkasta ei ole varaa maksaa kovinkaan montaa sataa vuokraa.. tällä hetkellä kolmio 720e, on jo melkeen puolet mun nettopalkasta.. yksiön saisi tästä lähettyviltä 400-500e..
Missä asut, kun noin halvalla vuokraat kolmiota?
Oulusta saa tuolla rahalla kolmioita, aika moneltakin alueelta. Ennen tätä asuin kolmiossa 645€/kk. Oli toki 10m2 pienempi kuin tämä nykyinen.
Jos kolmion vuokra 645€/kk, niin taloyhtiössä ei juuri ole remontteja tehty.
Tuosta summasta jo hoitovastike on yli 400€/kk, päälle huoneiston koneet ja laitteet, re
Niin ja ei tämä kämppä ole missään syrjäseuduilla, vaan ihan Oulun perus asuinalueita. Keskustaan bussilla 10 minuuttia. Saman taloyhtiön samankokoiset pienet kolmiot on olleet samaa luokkaa, alle 700€/kk. Toki vanha hissitön kerrostalo. Jos olisin tiennyt ajoissa asumistuen leikkauksista en olisi tietenkään muuttanut tuosta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustaan.
Ai niin, mutta mähän asun täällä jo.
otan osaa.yök
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin meidän Hesan kaksiosta airbnb-kämppä, sillä tienaa paremmin kuin vuokra-asunnolla. Mutta ei me sinne itse aiota muuttaa.
Kusipäät. Ette tietenkään itse kärsi siitä, että teette talosta huonomman muille elää.
muuttakaa ulos asumaa jossei työt kiinosta.
ammatti työttömät voi vaik asuu työmaakopeissa tai ulkona jossei yhteiskuntaan osallstuminen kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
ammatti työttömät voi vaik asuu työmaakopeissa tai ulkona jossei yhteiskuntaan osallstuminen kiinnosta
Eiköhän tässäkin ketjussa ole tullut jo monesti ilmi että kaikki asumistuen saajat eivät todellakaan ole työttömiä. Suomessa on niin pienet palkat ettei niillä tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässäkin ketjussa ole tullut jo monesti ilmi että kaikki asumistuen saajat eivät todellakaan ole työttömiä. Suomessa on niin pienet palkat ettei niillä tule toimeen.
osaatko lukea?.ammatti työtön ei mitään palkkaa saa.se on tosin väärin jos vähän töitä tekee ja osallistuu niin leikataan.mut huvikseen kotona makaajat voi asuu mun puolesta ulkona ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin jonnekin nykyistä paremmalle alueelle kun tukiloiset häipyvät kilpailemasta samoista asunnoista meidän itse kaiken maksavien kanssa.
Minäkin odotan hartaasti asuntotarjonnan väljentymistä. Olen työssäkäyvä pienituloinen ja selviän nytkin mutta pienempi halpa kaupungin kaksio olisi unelma.
Korvatunturille ja joulupukki sieltä ulos ja muori perään. Petteristä teen makkaraa.🎅🤶🦌🌭
Täytyy vaan alkaa aktiivisemmin manageroimaan sijoituksiaan jotta saisi paremmin sieltä kautta pääomatuloja.
Olen muutenkin muuttamassa tästä perheasunnosta pois kunhan nuorinkin saa lakin. Siihen menee vielä pari vuotta, jotka yritän sinnitellä.
Vieras kirjoitti:
osaatko lukea?.ammatti työtön ei mitään palkkaa saa.se on tosin väärin jos vähän töitä tekee ja osallistuu niin leikataan.mut huvikseen kotona makaajat voi asuu mun puolesta ulkona ihan sama.
Mitä sä sönkkäät? Mä teen kokopäivätyötä ma-pe. On huono palkka.
Kun nyt on 0 euroa asumistuki, niin paljon pienenee ? Pitääkö maksaa kelalle asumistukea?
Taloyhtiössä oli tehty paljon remontteja, ja vielä minun asumisaikana rempattiin sähköt ja tehtiin uusi sauna taloyhtiöön. Myös asunto oli renpatti lattiasta kattoon juuri ennenkuin muutin. Se taloyhtiö oli todella hyvin hoidettu.