Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne muutat kun asumistuki pienenee?

Vierailija
09.12.2023 |

Joko olet miettinyt asiaa?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä omistusasunnosta kannattaa muuttaa?

Vierailija
2/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi poistua kokonaan moinen. Mitä se ketään kaivelee missä asut, jos et omillasi pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin jonnekin nykyistä paremmalle alueelle kun tukiloiset häipyvät kilpailemasta samoista asunnoista meidän itse kaiken maksavien kanssa.

Vierailija
4/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisin kun en saa edes koko asumistukea. 

T. Omakotitalossa asuva työtön 

Vierailija
5/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johonkin yksiöön on varaa kahden lapsen kanssa sitten.. oikeasti pienestä koulunkäynnin ohjaajan palkasta ei ole varaa maksaa kovinkaan montaa sataa vuokraa.. tällä hetkellä kolmio 720e, on jo melkeen puolet mun nettopalkasta.. yksiön saisi tästä lähettyviltä 400-500e.. 

Vierailija
6/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut ostaa oman pienen huonokuntoisen asunnon vanhasta talosta.. tämän hetken vuokralla maksaisin jo pientä lainaa ja vastiketta..

Vierailija
7/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johonkin yksiöön on varaa kahden lapsen kanssa sitten.. oikeasti pienestä koulunkäynnin ohjaajan palkasta ei ole varaa maksaa kovinkaan montaa sataa vuokraa.. tällä hetkellä kolmio 720e, on jo melkeen puolet mun nettopalkasta.. yksiön saisi tästä lähettyviltä 400-500e.. 

Mistä alapeukku? Eikö se ole tässä kuitenkin tarkoituksena että halvempaan muutetaan ja itse maksetaan. Se tarkoittaa meidän tapauksessa tuota, jos meinataan vielä jotain syödäkin. 

Vierailija
8/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut ostaa oman pienen huonokuntoisen asunnon vanhasta talosta.. tämän hetken vuokralla maksaisin jo pientä lainaa ja vastiketta..

Olen siis alustavasti kysellyt pankista lainaa. Voisin saada ehkä 50000 ja sillä saa tältä alueelta vanhan kaksion. Sen pitäisi riittää  kahden lapsen ja yhden aikuisen taloudessa..

Vierailija
9/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin meidän Hesan kaksiosta airbnb-kämppä, sillä tienaa paremmin kuin vuokra-asunnolla. Mutta ei me sinne itse aiota muuttaa.

Vierailija
10/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin jonnekin nykyistä paremmalle alueelle kun tukiloiset häipyvät kilpailemasta samoista asunnoista meidän itse kaiken maksavien kanssa.

Toivottavasti kaadut jonakin päivänä portaissa.

Vierailija
11/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi poistua kokonaan moinen. Mitä se ketään kaivelee missä asut, jos et omillasi pärjää.

Samaan aikaan pitäisi poistaa myös sitten osa-aika-/ ja pätkätyöt. 

Vierailija
12/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä toivo maksajalle pahaa,tosiasiahan tuo on.

Vierailija
13/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia kommentteja täällä, ei liity mitenkään kysymykseen. 

Vierailija
14/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranen aika ihmiset. Asumistukesi laskee noin 10% ei se mihinkään poistu. Sinulla on kaksi lasta joten luultavammin ei tapahdu kuin muutaman euron notkahdus jos sitäkään koska liikkumavaraa on niin paljon.

Vierailija
15/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tästä muuttaa kun tämä on jo halvin asunto mitä voi olla. Maalla vois olla vähän halvempi muttei töitä.

Vierailija
16/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pieni vuokra ( n. 400) , että vaikka teen osa-aikatyötä, asuisin tässä, vaikka asumistuki loppuisi kokonaan. Pieni kaksio, mutta en tarvitse yhtään isompaa. 

Lisäksi tämä on työpaikkani vieressä, joten säästyn matkakuluilta, ja matka-ajoilta myös.

Vierailija
17/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä toivo maksajalle pahaa,tosiasiahan tuo on.

En arvosta maksajaa, jonka mielestä toisilla ei ole ihmisarvoa varallisuustasonsa vuoksi.

Vierailija
18/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Kela maksaa elarit niin ne nousee noin 10e per lapsi ( ihme että näin kävi) ja yksinhuoltajakorotus nousee myös muistaakseni.

Vierailija
19/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asumistukeni (0€) mihinkään pienene

Vierailija
20/123 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan viisi henkeä kaksiossa, joten meihin ei asumistuen leikkaukset vaikuta. Saataisiin asua isommassa (ja saataisiin enemmän asumistukeakin), mutta toistaiseksi ei ole tarvetta.