Sisko suuttui kun lähetin hänen 3 lapselle yhteisen paketin
Korttipelin ja vähän suklaata. Nyt sisko sanoo, että miten selittää sen lapsilleen jouluna, että tädiltä tuli vain 1 paketti eikä jokaiselle omaa kuten joka jouluna muuten.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ihan keksitty juttu. Ensinnäkään siskosi ei valita etukäteen paketin sisällöstä. Voihan olla, että olet käärinyt sinne paketin sisään vaikka nipun 100 euron seteleitä. Koita keksiä ensi kerralla parempi provo.
Kun kerran lahjasta on keskusteltu niin todennäköisesti ap on sanonut että on yhteislahja...
Vierailija kirjoitti:
ei välttämättä ole provo, mäkin olen ollut huono täti kun olen lahjoittanut vain 30e per lapsi rahaa + suklaata koko perheelle ja vanhemmille ns.parempaa kahvia. Lapsia siis yhteensä 5..ja vanhin vähän päälle 10v. ei tarvinne sanoa että minä en saa sieltä lahjaa koskaan enkä kiitostakaan. Niin alkanut kanssa muhimaan päässä ajatus jos tänään jouluna vain unohtaisin. Että tuleeko siitäkin meteliä, kun meni lasten joulu pilalle, mene ja tiedä. Jännästi suvuissa käy silleen, että toiset jämähtaa antajan rooliin, joiden oletetaan vain antavan lisää, kunnes joku päivä se antaja herää tilanteeseen..
Aivan oikeassa olet. Suosittelen sinua lämpimästi jättämään lahja-automaattina toimimisen nyt kokonaan ja pysyvästi pois.
Kiittämättömiä ei hyödytä lahjoa ollenkaan.
Meillä annettiin ihan tarkoituksella lapsille (4) myös yhteisiä lahjoja. Esim. juuri pelit ovat sopivia tai jokin kalliimpi vempain, jota sitten vain oli käytettävä vuorotellen. Saivat silti myös henkilökohtaiset pakettinsa. Hyvin on toiminut.
Myös sukulaisten kanssa on annettu usein yhteislahjoja koko perheelle. Täytyy olla aikaa ja rahaa, jotta voi jokaikiselle miettiä ja etsiä omat lahjat.
Tosin olen myös harrastanut sitä, että ostan vaikka viidet sukat (väri- tai kuosieroja voi olla) ja viisi suklaapatukkaa. Näistä saa nopeasti 5 "yksilölahjaa".
Mun siskolla on viisi muksua. En osta kenellekään yhtään mitään joululahjoja enää koskaan.
Ikinä ei ole tullut kiitosta. Ostan itselleni jotain kivaa. 😊😄
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli huomautus jo etukäteen, että jokaiselle lapselle pitää olla oma ja samanarvoinen paketti.
Päädyn lähettämään rahaa, kun ei viitsi niitä lahjojen hintoja niin tarkkaa syynätä.
Lapset ilahtuvat vaikka 10 euron lahjakortista Prismaan. Lahjapusseihin namujen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli huomautus jo etukäteen, että jokaiselle lapselle pitää olla oma ja samanarvoinen paketti.
Päädyn lähettämään rahaa, kun ei viitsi niitä lahjojen hintoja niin tarkkaa syynätä.
Lapset ilahtuvat vaikka 10 euron lahjakortista Prismaan. Lahjapusseihin namujen kera.
en tiedä ilahtuvatko enää vai onko vanhemmat ehdollistaneet nyt jo siihenkin että ohoh tulipas huono lahja..en siis itse sellaista vastusta ja loogisesti ajateltuna näin pitäisi ollakin että lapsi on iloinen kun saa valita uusia kyniä, värityskirjoja, tarroja tms, mutta tuntuu että tää oli joku ysärijuttu, nyt pitää olla jotakin kertaan kymmenen. Olin kasari-ysärilapsena oikeasti iloinen kun tädiltä tuli joka joulu joko sukat tai lapaset, joiden sisällä oli suklaalevy. Ei ollut siis ainoa lahja, mutta ei muutkaan olleet mitään kalliita, malliin joku suihkugeelisetti, kiva päiväkirja tms. Nykyään tosta villasukka-suklaalahjasta saattaisi tulla syyte lapsen loukkaamisesta :D
Vierailija kirjoitti:
ei välttämättä ole provo, mäkin olen ollut huono täti kun olen lahjoittanut vain 30e per lapsi rahaa + suklaata koko perheelle ja vanhemmille ns.parempaa kahvia. Lapsia siis yhteensä 5..ja vanhin vähän päälle 10v. ei tarvinne sanoa että minä en saa sieltä lahjaa koskaan enkä kiitostakaan. Niin alkanut kanssa muhimaan päässä ajatus jos tänään jouluna vain unohtaisin. Että tuleeko siitäkin meteliä, kun meni lasten joulu pilalle, mene ja tiedä. Jännästi suvuissa käy silleen, että toiset jämähtaa antajan rooliin, joiden oletetaan vain antavan lisää, kunnes joku päivä se antaja herää tilanteeseen..
Todellakin lopetat lahjojen antamisen, jos et itse saa edes kiitosta. Ja sitä päätöstä ei tarvitse edes selitellä.
Lopettakaa niiden lahjojen ostaminen kiittämättömille sukulaisille!! Varsinkin jos lahjojen ostaminen on yksipuolista. Niillä rahoilla voitte ostaa itsellenne jotain kivaa jouluksi 🙂
Meillä on sovittu suvussa että kaikki ostaa lahjoja vain omille lapsille/puolisolle. Näin ollen ei tarvitse miettiä kuin oman perheen lahjat (+kummilasten lahjat)
Eipä ole valitettu lahjakorteista, eikä haastettu käräjille.
Uskoisin, että isommat lapset ovat tyytyväisiä, kun pääsevät itse kauppaan eikä jää hyllyyn seisomaan esim. joku epäkiinnostava kirja.
sanokoon joulupukki toi vain yhteisen kun olivat tuhmia
Minä olen lapseton sinkku. Joka joulu meni monta sataa euroa sisarusten lasten joululahjoihin (yhteensä 9 lasta). Kun lopetin lähettämästä lahjoja, joista ei edes kiitetty niin kaikki suuttuivat. Myös äiti suuttui, koska olen kuulemma huono täti lastenlapsille.
Kahdelle vanhimmalle lähetin rippilahjat ja niistäkään ei kiitetty. Muille en taida antaa mitään.
Eikö niillä ole jo ihan tarpeeksi tavaraa omasta takaa? Tuskin olet ainoa lahjoja. Meillä on vain yksi lapsi ja sukulaista on toivottu mahdollisimman vähän lahjoja, kyllä niitä muutama (siis yhteensä) joka tapauksessa tulee ja olemme niistä kiitollisia. Itse annamme yhden lahjan, lapsi on pieni vielä. Yksi yhteinen lahja sisaruksille on oikein hyvä idea, varsinkin kun kyseessä on peli mitä oletettavasti voivat pelata yhdessä.
Ei lapsia tarvi nykyään lahjoa, niissä perheissä on kuitenkin tavaraa ja suoraan sanottuna ihan roinaakin aivan liikaa. Ostakoon vanhemmat lapsilleen juuri sitä mitä haluavat, ei sukulaisten pidä niin tehdä. Jos on ylimääräistä rahaa niin pistää mieluummin vaikka hyväntekeväisyyteen.
Mitä paskaprovoilua tämä nyt on, Joulupukkihan ne lahjat lapsille tuo. Ei lapsille selitellä tädin ostoksista mitään
Ei se sisko sitä paketin sisältöä tiedä, vaan sisko tietää, että paketteja on vain yksi, joka on yhteinen niille lapsille.
Paketin lähettänyt aloittaja tietää takuulla, mitä lähetti siinä paketissa, ja kirjoittikin sen aloitukseen.
Miten sen sinulle enää selvemmin selittäisi?