Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko suuttui kun lähetin hänen 3 lapselle yhteisen paketin

Vierailija
09.12.2023 |

Korttipelin ja vähän suklaata. Nyt sisko sanoo, että miten selittää sen lapsilleen jouluna, että tädiltä tuli vain 1 paketti eikä jokaiselle omaa kuten joka jouluna muuten.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi jouluna et lähetä sitten lahjaa ollenkaan, koska lahjasta tulee vain valitus kiitoksen sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi jouluna et lähetä sitten lahjaa ollenkaan, koska lahjasta tulee vain valitus kiitoksen sijaan.

Juuri näin. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
4/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako pakettia sinä saat siskon perheeltä?

Vierailija
5/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tapana muistaa kummilapsia jouluna, mutta kun ei koskaan tullut edes kiitosta lahjasta. Niin lakkasin kokonaan muistamasta. 

Vierailija
6/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että rahat ei riitä ja on hybä oppia jakamaan 

ostakoon itse lapsilleen monta pakettia 

Vierailija
7/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin sisko suuttui, kun en ostanut hänelle kallista lahjaa osamaksulla. Olen työtön opiskelija.

Vierailija
8/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juuri toi. Meillä on yksi lapsi perheessä ja kahdella lähimmällä ystävälläni toisella 3 ja toisella 4. Eli me saamme jouluna ystäviltäni 2 lahjaa (yksi molemmilta), mutta meidän pitäisi ostaa 7 lahjaa :D En ole lähtenyt tähän ja olen itsekin antanut yhden yhteisen lahjan. Esim. satukirjan tai lautapelin. Ei ole kyllä tullut valitusta...

Vierailija
9/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ajatus tuo yksi lahja, eiköhän heillä ole tavaraa jo tarpeeksi. Mun molempien kummilasten perheissä on kolme lasta ja olen ajatellut, että ostan lahjat vain kummilapsille, mutta perheiden äitien mielestä mun tulisi muistaa kaikkia lapsia. Se tekisi siis yhteensä kuusi lahjaa, mikä on mun budjetille liikaa ja älytön juokseminen lahjojen perässä, etenkin kun en ikinä saa vastausta kun kysyn, mitä lapset toivoo. Ja sukua näillä molemmilla perheillä on niin paljon, että sieltäkin tulee paljon lahjoja.Kaiken lisäksi jos lähetän vaikka kortin kummilapselle tai muistan synttärinä, niin äidit valittaa, että muille lapsille tuli paha mieli kun he ei saaneet mitään. En tajua että missä vaiheessa lahjojen ostamisesta tuli tälläinen rumba ja mielensäpahoittamisasia

Vierailija
10/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä saakin tulla paha mieli joskus 

se opettaa 

Vierailija
11/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli huomautus jo etukäteen, että jokaiselle lapselle pitää olla oma ja samanarvoinen paketti.

Päädyn lähettämään rahaa, kun ei viitsi niitä lahjojen hintoja niin tarkkaa syynätä.

Vierailija
12/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siskosi perheessä on avattu joululahjat jo joulukuun alussa? 

Vierailija
13/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin lapselleni montakynmmentätuhatta ensiasuntoa varten ja maksoin muitakin vuotuisia kuluja yli nelikymppiseksi saakka. Sitten kun tarvitsi taloyhtiön remonttirahaa paljon, enkä maksanut, pisti välit poikki. 

ei ole kuulunut hänestä viiteen vuoteen- hyvä niin. 

Ett se siitä kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
14/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa aloituksessa niin lue.

Vierailija
15/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan se on, kun saavutetuista eduista ei haluta luopua, vaan siitä tulee itku ja valitus.

Aikoinaan kun vein lahjan kummitytölle joka vuosi, niin annoin myös kummitytön pikkusisarelle jotain. Jatkoin noin muutaman vuoden, kun olivat alle kouluikäisiä.

Sitten jatkossa vein vain kummitytön juhlapäivänä lahjan kummitytölle. Siitä nousi kapina ja kiukuttelu aivan konkreettisesti.

Vierailija
16/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen kirjoittaja tietää kyllä, mitä lahjassa on. Aloituksessa ei sanota, että perheessä on avattu jo lahja.

Vierailija
17/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keksitty juttu. Ensinnäkään siskosi ei valita etukäteen paketin sisällöstä. Voihan olla, että olet käärinyt sinne paketin sisään vaikka nipun 100 euron seteleitä. Koita keksiä ensi kerralla parempi  provo.

Vierailija
18/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä ajatus tuo yksi lahja, eiköhän heillä ole tavaraa jo tarpeeksi. Mun molempien kummilasten perheissä on kolme lasta ja olen ajatellut, että ostan lahjat vain kummilapsille, mutta perheiden äitien mielestä mun tulisi muistaa kaikkia lapsia. Se tekisi siis yhteensä kuusi lahjaa, mikä on mun budjetille liikaa ja älytön juokseminen lahjojen perässä, etenkin kun en ikinä saa vastausta kun kysyn, mitä lapset toivoo. Ja sukua näillä molemmilla perheillä on niin paljon, että sieltäkin tulee paljon lahjoja.Kaiken lisäksi jos lähetän vaikka kortin kummilapselle tai muistan synttärinä, niin äidit valittaa, että muille lapsille tuli paha mieli kun he ei saaneet mitään. En tajua että missä vaiheessa lahjojen ostamisesta tuli tälläinen rumba ja mielensäpahoittamisasia

Äitien mielestä? Isät ei ota kantaa? Outoja perheitä.

Vierailija
19/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano siskolle, että selittää sen just niin miten sanoi. Että tänä jouluna tädiltä tuli 1 yhteinen lahja kaikille kolmen oman sijaan koska täti halusi antaa tänä vuonna yhteisen lahjan. 

jos lapset jatkaa kysymyksiä niin voi vastata että täti antoi yhteisen lahjan koska tädillä on lupa ja oikeus valita minkälainen lahjan antaa. Koska täti on itsenäinen erillinen ihminen kuin siskon lapset. Täti ei toimi miten lapset haluaa vaan miten itse parhaaksi näkee.

lopuksi voi todeta sen kultaisen viisauden lapsille, että tärkein asia mitä voi oppia on se että aina ei saa mitä haluaa. Maailma on sellainen. 

tästä keskustelusta voi tulla aivan lasten maailman katsomusta järisyttävä oppimiskokemus! 

Vierailija
20/36 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole provo, mäkin olen ollut huono täti kun olen lahjoittanut vain 30e per lapsi rahaa + suklaata koko perheelle ja vanhemmille ns.parempaa kahvia. Lapsia siis yhteensä 5..ja vanhin vähän päälle 10v. ei tarvinne sanoa että minä en saa sieltä lahjaa koskaan enkä kiitostakaan. Niin alkanut kanssa muhimaan päässä ajatus jos tänään jouluna vain unohtaisin. Että tuleeko siitäkin meteliä, kun meni lasten joulu pilalle, mene ja tiedä. Jännästi suvuissa käy silleen, että toiset jämähtaa antajan rooliin, joiden oletetaan vain antavan lisää, kunnes joku päivä se antaja herää tilanteeseen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä