Vanhemmat jotka elävät lapsensa elämää. Järkyttävää
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/729871aa-ca37-4b80-9959-dd45…
Kymppi. Kymppi. On vaatimukset lapselle, vasta viidennellä luokalla.
Kommentit (24)
Ei nuo ainakaan täkäläisissä kouluissa olleet. Alakoulussa nimenomaan harjoittelivat asioita ja taitavammat auttoivat kavereita tehtyään omat hommat kun ei opettaja ehtinyt yhtäaikaa jokaisen luo. Vähemmän sitä kirjaa ja enemmän laajempaa opiskelua. Näin materiaalia, kertoivat ja olin myös joskus tunnilla näkemässä. Oma mukula oli matematiikassa apuopena ja neuvoi muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ajatellaan arvosanaa kymmenen, niin sehän pitäisi olla oikeasti tähtäin kaikilla. Silloin kaikki asiat on omaksuttu ja pääsee helpommin etenemään.
Eli kyllä kymppi on hyvä tavoite. Siihen ei toki aina pääse, mutta kokeen jälkeen voi kerrata sen arvosanaa pudottaneen asian ja oppia sen tulevaisuuden varalle.
Ajat ovat tosiaan muuttuneet. 70-luvulla minulla oli opettaja, joka sanoi, ettei kukaan voi oikeasti olla niin täydellinen, että ansaitsisi kympin arvosanaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ajatellaan arvosanaa kymmenen, niin sehän pitäisi olla oikeasti tähtäin kaikilla. Silloin kaikki asiat on omaksuttu ja pääsee helpommin etenemään.
Eli kyllä kymppi on hyvä tavoite. Siihen ei toki aina pääse, mutta kokeen jälkeen voi kerrata sen arvosanaa pudottaneen asian ja oppia sen tulevaisuuden varalle.
Ajat ovat tosiaan muuttuneet. 70-luvulla minulla oli opettaja, joka sanoi, ettei kukaan voi oikeasti olla niin täydellinen, että ansaitsisi kympin arvosanaksi.
Ei meilläkään saanut kukaan yhtään kymppiä yleensä. Edes se joka tiesi aiheesta enemmän kuin opettaja. Silti koulu oli parhaimmistoa ylioppilaskirjoituksissa.
Ei tosiaan aukea. Omani päätti peruskoulun ja niin se meni jo alakoulussa että muna opetti kanaa , onneksi omena putosi kauas puusta ja lapsi on matematiikassa sekä näissä päättelylaskuissa vahvoilla. Niissä lukuaineissa kyllä sitten tarvitsi paljon apua. Mutta emme lukeneet kotona kymppien takia, siksi että selvisi ihan hyvin koulusta.