Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava sanoo olevansa isätön vaikka ei ole

Vierailija
08.12.2023 |

Mitä tästä pitäisi ajatella? En oikein tiedä onko tämä tosissaan vai ei. Kysyttäessä asiasta hän vaan sanoo ettei hänellä ole isää. Hän kutsuu itseään isättömäksi vaikka on asunut ainakin osan lapsuudestaan isänsä kanssa. Ei kuitenkaan puhu isästään isänä. Minusta periaatteessa ihan se ja sama mutta ymmärrän toista tuttavaa jota loukkaa se että tämä puhuu itsestään isättömänä kun tämän toisen tuttavan näkemyksen koska tämä on menettänyt isänsä nuorena.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä toisen isättömyyden tiedät?

Vierailija
2/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein kahvipöydässä juttelette vuositolkulla samasta asiasta? Jutteletteko huomennakin tästä samasta asiasta? Ja ensi viikolla? Jouluna soittelette ja silloin myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole isäänsä nähnyt kuin joskus lapsena niin on isätön, kun ei isäänsä tapaa koskaan.

Vierailija
4/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon itseäni isättömäksi koska olen isätön. Ei sitä tuntematonta, atvaamatonta ihmistä voinut koskaan sanoa isäksi.

Vierailija
5/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla isätön myös niin, että mitään yhteyttä ei ole koskaan muodostunut. Isä on täysin ventovieras. Jos se isä ei itse ole halunnut pitää mitään yhteyttä, niin käytännössä sitä on silloin isätön, jopa enemmän, kuin sellainen, joka on menettänyt rakkaan isänsä liian nuorena.. Jos tällainen loukkaa jotakuta, niin mitä sitten? Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan. 

Minä en ole isätön, mutta jo edesmennyt isäni ei sietänyt minua yhtään. En tänä päivänäkään pysty sanomaan häntä isäksi. 

Vierailija
6/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei ole yhteydessä isäänsä tai isä häneen. Isä lähti? Isä ei ole ollut tukena? Isä on ollut poissaoleva tai poissa? Hän ei koe että isä on hänen elämässään, silloin "on kuin isätön". Ja jos ei ole tulevaisuudessakaan isän kanssa. Joillakin on raivoava isä tai isät elävät omaa elämäänsä. Joillakin käy niin että toinen vanhempi kuollut ja toinen hankala, myös poissaoleva, eikä osaa ajatella että asia olisi toisin - koska henkilöt erilaisia. Ei tavallaan ole vanhempaa. Osa ei halua vanhempaa joka on hirviömäinen.

7/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaan tarkoittaa sitä, ettei ole ollut missään tekemisissä isänsä kanssa varhaislapsuuden jälkeen 

Vierailija
8/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli todella typerää että muut "hyväksyi" isättömyyteni vasta sitten kun se niin sanottu "isä" kuoli. Minulla ei koskaan ollut mitään vanhemman ja lapsen välisen suhteen kaltaista suhdetta tämän kanssa. Siksi sanoin itseäni isättömäksi jo ollessani lapsi.

No, sitten kun tämä kuoli oli suorastaan huvittavaa, miten ihmiset esitti osanottoja vaikka en tosiaan ollut menettänyt mitään.

Vierailija
9/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai henkinen yhteys puuttuu. Kokee tulleensa  hylätyksi.

kyllähän me se tiedetään, että jokaisella isä on.

aapee- sinulle vinkiksi, älä hirveän paljon ota vastuuta siitä mitä  toiset lähelläsi ajattelee tai kokee. Ne on jokaisen omia. 

Ja jos se yksi on tyrmistynyt sen toisen kaverisi jutuista, niin et sinä ole niistä vastuussa.

olen itse esikoinen ja minusta tuntuu, että

olen aina ottanut vastuun jansyyllisyyden vähän kaikesta. Alan nähdä sen ja alan pyyhkimään niitä turhia pois. En minä  voi olla vastuussa jonkun toisen jutuista.

Tsemppiä ja tutkipa suhtautumistasi.

Vierailija
10/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa olevani isätön eikä se ole kenenkään muun asia mitänon taustalla.

Vierailija
11/11 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu?