Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla niin vaikeaa olla kohtelias ja asiallinen?

Vierailija
08.12.2023 |

Minä olen niin kyllästynyt  kaikkiin asiakaspalvelijoihin puhelimessa kun aina saa kohteliasta kettuilua, tai ihan suoraa kettuilua ja tiuskimista, joka paikassa. Siis sellaista ihan överi kohteliasta josta kyllä tyhmäkin tajuaa että kettuillaan ja työkaverin kanssa samalla naureskellaan asiakkaalle. Miksi on niin vaikeaa olla kohtelias ja asiallinen? Jos on väsynyt ihmisiin ja asiakaspalveluun, miksi ei voi vain vaihtaa työpaikkaa? Asiakaspalvelijalle maksetaan palkkaa HYVÄSTÄ asiakaspalvelusta, ei asiakkaiden karkottamisesta. Miksi kaikkia puheluita ei nauhoiteta ja seurata palvelun tasoa? Voisi monen yrittäjän silmät aueta. Tuskin olen ainoa jonka kohdalle näitä sattuu? Ja kyllä, itse käyttäydyn asiallisesti, aina ja joka kerta. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vaan ole tuollaiseen törmännyt. Ehkä vika on vaan sinussa, jos kerta usein olet tuota kohdannut. Ainoa yhteinen nimittäjähän noissa tapauksissa olet ollut sinä itse.

Vierailija
2/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vaan ole tuollaiseen törmännyt. Ehkä vika on vaan sinussa, jos kerta usein olet tuota kohdannut. Ainoa yhteinen nimittäjähän noissa tapauksissa olet ollut sinä itse.

Mitä vikaa on ystävällisessä asiallisessa puheessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole kohteliaita ihmisiä. Jotkut ovat hyvin ilkeitä sekä tunnekylmiä joten eivät edes halua olla ymmärtäväisiä. Aidosti mukavat sekä kohteliaat ihmiset ovat hyvempiä ihmisiä. Ne jotka ovat ns. liian rauhallisia, heillä kiehuu sisällä ja ovat näitä käytöshäiriöisiä sekä psyykkisesti ongelmaisia sekä sairaita. Tunnista ihmistyyppejä.

Vierailija
4/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han just sanoi, että on vikaa. Vissiin hänen korvien välissä sitten...

Vierailija
5/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä edes enään yritä tätä tapaa, te esitätte monet hyvin paljon ja sen erottaa luonnollisesti kohteliaasta ihmisestä hyvin moni. Olet hyvin aggressiivisen oloinen ja vain kyselet kysymyksiä. Olet varmasti ilkeä. Hyvät ihmisetkin kysyvät mutta myös vastaavat sekä tulevat vastaan. Nähkää tämäkin tyyli.

Vierailija
6/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han just sanoi, että on vikaa. Vissiin hänen korvien välissä sitten...

Joskus ongelmia on molemmissa osapuolissa. Uskaltakaa puolustautua, minusta ei kukaan sadisti tee viallista sairaalla pahuudellansa.

Vierailija
7/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki!

Hyvin kohtelias ihminen on joko hyvin älykäs ja hyvä ihminen tai älykkäämpi paha ihminen.

Tervetuloa uuteen maailmaan jossa saatat mennä hyvin pahasti pieleen jos et ymmärrä tai halua toimia oikein.

Tarkkailkaa tilanteita. Kaikki eivät valehtele.

Vierailija
8/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä olet saanut käsityksen, että asiakaspalvelijoille maksetaan KOHTELIAASTA JA ASIALLISESTA palvelusta. monessa huonolaatuisia tuotteita myyvässä yrityksessä asiakaspalvelu on tarkoituksella vittumaista, että yritys säästää takuukuluissa, kun ihmiset eivät jaksa toimia huonon asiakaspalvelun kanssa.

Vierailija
9/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole tuollaiseen törmännyt. Toisaalta en roikukaan joka päivä puhelimessa kiinni kerjäämässä sossulta rahaa.

Vierailija
10/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole kohteliaita ihmisiä. Jotkut ovat hyvin ilkeitä sekä tunnekylmiä joten eivät edes halua olla ymmärtäväisiä. Aidosti mukavat sekä kohteliaat ihmiset ovat hyvempiä ihmisiä. Ne jotka ovat ns. liian rauhallisia, heillä kiehuu sisällä ja ovat näitä käytöshäiriöisiä sekä psyykkisesti ongelmaisia sekä sairaita. Tunnista ihmistyyppejä.

Tämä viesti eskaloitu nopeasti! 

Vierailija
11/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuismi on tarttuva tauti.

Vierailija
12/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi aplle, vaikka työntekijä olisi epäkohtelias jollekin asiakkaalle, se ei todellakaan riitä tässä maassa irtisanomisperusteeksi. Ikävä kyllä mutta tähän on asiat ajettu ja kokemusta asiasta on. 

Vierailija
13/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä edes enään yritä tätä tapaa, te esitätte monet hyvin paljon ja sen erottaa luonnollisesti kohteliaasta ihmisestä hyvin moni. Olet hyvin aggressiivisen oloinen ja vain kyselet kysymyksiä. Olet varmasti ilkeä. Hyvät ihmisetkin kysyvät mutta myös vastaavat sekä tulevat vastaan. Nähkää tämäkin tyyli.

No eihän kenenkään hermot loputtomiin kestä asiatonta kohtelua. Tänään taas sain huonoa palvelua ja siksi nyt ärtyneenä aloituksen tein. Ei tämä mieliala ole jatkuvaa. Ihan asiallisesti asiani esitin ja olin ymmärtäväinen, kuten aina olen, ymmärrän kiireen. Olen itsekin ollut asiakaspalvelussa yli 20 vuotta joten tiedän että asiakkaalle pitää osata puhua ystävällisesti eikä kettuillen. Mutta jos samasta talosta saa aina samaa kettuilua ja naureskelua, jotainhan silloin ihmisissä siellä on vikana.

Vierailija
14/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se tässä ilkeä olet.

Eri 

Vierailija
15/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä olet saanut käsityksen, että asiakaspalvelijoille maksetaan KOHTELIAASTA JA ASIALLISESTA palvelusta. monessa huonolaatuisia tuotteita myyvässä yrityksessä asiakaspalvelu on tarkoituksella vittumaista, että yritys säästää takuukuluissa, kun ihmiset eivät jaksa toimia huonon asiakaspalvelun kanssa.

Sama muuten myös julkisella terveydenhuollolla. Vittuilevat että potilas menisi yksityiselle, jättävät hoitamatta ja tutkimatta vakaviakin oireita.

Vierailija
16/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä selität?

Vierailija
17/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisäinen kettuilijani herää henkiin joka kerta, kun asiakkaalle on jo selitetty myymälässä, että ei, tämä reklamaatio ei ole aiheellinen, koska tuote on rikkoutunut tavalla, joka ei tuotetta oikein käytettynä ole mahdollista. Tai yritetään palauttaa kodinkone, jota on käytetty. En nyt erittele tämän enempää, minkälaisia tapauksia on uralla ollut, mutta yhteistä näille, jotka sitten soittavat vielä perään ja alkavat vaatia rahoja takaisin on se, että hyvitystä halutaan hinnalla millä hyvänsä, asteittain huononevalla käytöksellä. Tarpeen vaatiessa kirjoitetaan haukkumakirje esihenkilölle ja ollaan pöyristyneitä, mutta se oma käytös on aina niin mallikelpoista. Sitten ihmetellään, että menikö tämä nyt minun tappiokseni, ikäänkuin asiakkailla olisi mahdollisuus tuoda takaisin kaikki ostoksensa.Ei ole. 

Olen aina asiallinen ja ystävällinen, ja selitän, miksi tällä kertaa ei rahojen palautus onnistu. Useimmat kyllä ymmärtävät, kun tajuavat, että jokin oma vastuu on asiakkaallakin. Sitten ovat nämä muut. Haistatellaan, kirotaan, heitellään tavaroita ja huudetaan. Heille ei tarvitse olla ystävällinen. 

Joten lopputuloksena ap, jos aspat kerta toisensa jälkeen kettuilevat sinulle, ja ovat ilkeitä, tarkastelepa omaa käytöstäsi kriittisesti. 

Vierailija
18/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama muuten myös julkisella terveydenhuollolla. Vittuilevat että potilas menisi yksityiselle, jättävät hoitamatta ja tutkimatta vakaviakin oireita.

näin niitä hoitojonoja lyhennetään. ajetaan maksukykyiset yksityiselle ja odotetaan, että jonoihin jääneet vanhukset kuolevat vanhuuteen tai sairauksiinsa.

Vierailija
19/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kettuilua livessä. Voi olla ihan ammattilainen tai joku jonka ei pitäisi avata sanaista arkkuaan juuri lainkaan, jos sieltä ei tule kuin pahisnoidan kattila ulos. Heillä on firman ohjeet, pomon, kunnan tai valtion. Ellei järjestön esimerkiksi lääkärijärjestö tms. Mutta he voisivat ajatella itsekin maalaisjärjellä. Jos asiakkaat pelkäävät hammaslääkäreitä ja eivät uskalla mennä sinne, se on terveysriski - osa ei saa kunnon hoitoa hampaisiinsa edes, jää kesken. 

Vierailija
20/44 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, asiakaspalvelu on asiakkaan palvelemista eikä omien ongelmien puhdistamista viattomiin. Menee asiat väärtepäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä