IL: Bess ärähtää ääniteknikon törkeästä teosta
Bess kuvailee artikkelissa, että miesOLETETTU ääniteknikko laittoi hänen jonkun mikrofonin kiinni hänen rintojensa väliin. Nyt tästä sitten pääsee lehteen kertomaan, miten on tullut ahdistelluksi. Jotenkin tässä haiskahtaa taas kerran niin meetoo-tomi metsäketo, eli että aivan taas aiheettomasti kerrotaan miehistä skeidaa. Pelkästään se, että Bess käyttää termiä "oletettu" kertoo jo mikä on hänen agendansa. Se että työtään tekevä mies ahdistelisi jo kolmekymppistä, hieman paremmin ruokapöydässä viihtynyttä viihdeartistia, on toki mahdollinen, vaan hyvin epätodennäköinen. Mutta se, että joku enempi-vähempi isoissa ympyröissä tuntematon artisti haluaa naamansa lehteen kertomalla tarinan, se on jopa todennäköinen. On tämä nykymaailma vaan jotenkin niin sairas.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/feaefd4f-d314-4735-82dc-96b5d4…
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
MT-sairaudet ovat tämän päivän suurin työkyvyttömyyttä aiheuttava yksittäinen syy.
Pitäisköhän sun sitten hakeutua hoitoon.
Nyt kyllä menee ääni ääniteknikon puolelle.
Sori Bess, ihan ok yritys, mutta ei mene läpi tällä kertaa.
Bessin meloonit. Toppitissibessi. Ei mulla nyt muuta.
Hän kommentoi, että esim. halaaminen on ok. Ei minulle vain ole ok jos joku (tuntematon) yhtäkkiä hyökkää ottamaan minut halaukseen. Hän siis päättää, mikä on sopivaa kosketusta ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Bessin mukaan oikeat ammattilaiset ja käytöstavat omaavat henkilöt antavat mikrofonin artistille ja ohjeistavat tätä asettamaan sen itse omalle rintakehälleen. Hänen mukaansa jotkut äänimiehet jopa kysyvät, saavatko he koskea laulajaan.
Bess on oikeassa.
Ala siinä sitten kyselemään jokaiselta nobodyltä, että saako koskea kun pitäisi hoitaa duuninsa ja kiinnittää mikrofoni oikein ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Bessin mukaan oikeat ammattilaiset ja käytöstavat omaavat henkilöt antavat mikrofonin artistille ja ohjeistavat tätä asettamaan sen itse omalle rintakehälleen. Hänen mukaansa jotkut äänimiehet jopa kysyvät, saavatko he koskea laulajaan.
Bess on oikeassa.
Jos on aikaa, niin noin yleensä toimivatkin. Monesti vaan tilanne on se, että mikitys ja testaaminen pitää tehdä kiireessä ja artisti tai haastateltava tekee kyseisessä tilanteessa usein samaan aikaan jotain muuta.
Ei mulle ole yksikään ääniteknikko kehoon osunut, vaan mikki on napattu vaatteisiin. Toki se mikrofoni saattaa osua ihoon (hui), mutta harvemmin sitä siinä tilanteessa sen enempää miettii.
Välillä nuo kiinnittävät jopa nauhuria housunkaulukseen tai vyöhön sinne perspuolelle, kauheaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bess on oikeassa.
Ala siinä sitten kyselemään jokaiselta nobodyltä, että saako koskea kun pitäisi hoitaa duuninsa ja kiinnittää mikrofoni oikein ja nopeasti.
No itseasiassa useimmat kysyvätkin eivätkä työnnä kättään nobodyjen tisseille. Voit testata itse käyttää kättä ihmisten tissivaossa kadulla ja katsoa reaktiot oliko ok.
Tulisipa joku mies laittamaan mikkinsä rintojeni väliin.
Hittolainen, mä en enää uskaltaisi miehenä tän päivän cancelmaailmassa laittaa sormiani enää kenenkään tissivaon lähelle tai mihinkään. Kaikki on ahdistelua aivan varmasti. Mm Keanu Reeves, kun häntä pyydetään selfieen, niin asettaa molemmat kädet neidon/neitojan olkapäiden ympärille niinkun lmaan ei kosketa. Tämäkin sen takia, ettei voida jälkikäteen väittää et joo kopeloi se . On tää aikaa. Mutta enhän toisaalta tiedä sitten, mikä yksittäinen tapaus tämä taas oli. Mutta kun näitä tulee nyt jatkuvalla syötöllä, niin tuleehan siitä fiilis, että jaa minäkin yritän tästä ottaa mediahuomion itselleni. Menneisyys kasarilta/ysäriltä come and get me back please.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bess on oikeassa.
No itseasiassa useimmat kysyvätkin eivätkä työnnä kättään nobodyjen tisseille. Voit testata itse käyttää kättä ihmisten tissivaossa kadulla ja katsoa reaktiot oliko ok.
Joo, varmaan ihan sama asia olla ääniteknikko kiinnittämässä mikrofonia kuin satunnainen ohikulkija kadulla työntelemässä kättä jonkun vastaantulijan tissivakoon.
Vierailija kirjoitti:
Hittolainen, mä en enää uskaltaisi miehenä tän päivän cancelmaailmassa laittaa sormiani enää kenenkään tissivaon lähelle tai mihinkään. Kaikki on ahdistelua aivan varmasti. Mm Keanu Reeves, kun häntä pyydetään selfieen, niin asettaa molemmat kädet neidon/neitojan olkapäiden ympärille niinkun lmaan ei kosketa. Tämäkin sen takia, ettei voida jälkikäteen väittää et joo kopeloi se . On tää aikaa. Mutta enhän toisaalta tiedä sitten, mikä yksittäinen tapaus tämä taas oli. Mutta kun näitä tulee nyt jatkuvalla syötöllä, niin tuleehan siitä fiilis, että jaa minäkin yritän tästä ottaa mediahuomion itselleni. Menneisyys kasarilta/ysäriltä come and get me back please.
Miksi pitäisi olla ok käyttää kättään muiden uimapukualueilla?
Vierailija kirjoitti:
Työtä tehdään melkoisella kiireellä. Ei siinä jouda kyselemään jokaiselta, että saisinko nyt laittaa mikin tuohon vai laitatko itse. Ei kaikkea tarvitse seksualisoida.
Niin, meneehän siinä jopa kymmenen sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä tehdään melkoisella kiireellä. Ei siinä jouda kyselemään jokaiselta, että saisinko nyt laittaa mikin tuohon vai laitatko itse. Ei kaikkea tarvitse seksualisoida.
Voi olla aika pitkä aika kun joku lähetys on alkamassa tms.
Ensin kymmenen sekuntia kun mikitettävän kanssa neuvotellaan kuka kiinnittää mikin, toinen kymmenen sekuntia kun mikitettävä kiinnittää sen itse, ja tietenkin aivan päin persettä. Sitten ehkä parikymmentä sekuntia lisää kun äänimies saa kirjallisen luvan kiinnittää se mikki oikein.
37/38 siis ilmaan kädet, on kuvia netistä jossa näkee tämän. Viisas Keanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kymmenen sekunnin aikana olet kiinnittänyt sen hemmetin mikin kymmenen kertaa. Se, että ääniteknikko mikkinsä kiinnittää (tai pyytää "asiakasta" kiinnittämään sen mikin) on jokseenkin verrattavissa siihen, että lääkäri joutuu keuhkoja kuunnellakseen nyt vaan laittamaan sen stetoskoopin rintakehälle. Ihan yhtä seksistisestä ahdistelusta kyse.
No minä kyllä uskon että on miehiä jotka tilaisuuden tullen vähän hipelöi. On niitä itsekin nähnyt. Sairaita ukkoja. Ja sitten muiden mielestä se on vaan näköjään ok...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bess on oikeassa.
Tämäpä. Ja siinä kiireessä ei nyt oikein ehdi miettiä, että luuleekohan joku jotain mitä ei todellisuudessa tapahdu. Sillä ääniteknikolla on varmaan aika paljon muutakin siinä paletilla, kuin miettiä mitä joku nevahöörd-artisti nyt jonkun mikin kiinnittämisestä jälkikäteen miettii.
Vierailija kirjoitti:
37/38 siis ilmaan kädet, on kuvia netistä jossa näkee tämän. Viisas Keanu.
Jep, fiksu toimintatapa. Voisi tulla yllättävän kalliiksi, kun joku onnenonkija keksisi, että nyt oli muuten parin miljoonan arvoinen mielenpahoitus kun Keanun käsi hipaisi selkääni. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sinua kourittiin kasarilla ja ysärillä? Kävikö miehet kiinni tisseihin ja perseeseen jopa kesken työpäivän?
Bess on oikeassa.