"Olisit kiitollinen että sulla on vanhemmat"
Miksi jotkut sanoo näin?
Kaikki vanhemmat ei ole hyviä vanhempia.
Kommentit (28)
Riippuu tilanteesta. Joku saattaa valittaa turhasta ja ymmärrettävää on myöskin se että joillakin on saattaneet vanhemmat kuolla jo tai eivät ole hyviä ollenkaan. Esimerkiksi tälläisiäkin tilanteita on tullut vastaan. Jotkut taas näpäyttelevät turhista omista ongelmistansa johtuen automaattisesti kaikkia tyhminä ihmisinä.
olen kiitollinen siitä ettei tarvinut omien vanhempieni kanssa kasvaa.Mamma ja pappa otti minut 2 v. ikäisenä hoitoonsa ja asuin kanssaan kunnes oma elämä alkoi muualla. Ikuisesti kiitollinen heille.
Vierailija kirjoitti:
Omia vanhempiaan ei voi valita, naapureitaan kerrostaloissa ei voi valita, työnantaja päättää kenet palkkaa, ei ole hakijan vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Elossa oleviin vanhempiin on aina mahdollista sopia välit ja he on olemassa kuitenkin. Ei täydellisiä vanhempia olekaan, kaikissa perheissä on omat hankaluudet.
Ei todellakaan ole. Osalla meistä on vaaralliset vanhemmat joista on asuttava kaukana salatuin tiedoin. Tapaaminen johtaa hetkessä väkivallan uhriksi joutumisen. Eli ei kiitos, en yritä sopia välejä - varsinkaan kun toinen osapuoli ei aio tippakaan muuttaa toimintaansa tai koe edes tarvetta asian muuttamiseen.
pidän muutaman sata kilometriä turvaväliä, nyt ja aina.
ps. Hitto miten naiivia ajatella että miksette vaan sovi välejä. Ihan kuin olisi joku pikku riitä välissä vaan. Joillakin oma vanhempi on saattanut kiduttaa koko elämän lastaan ai niin mutta kiva pikku riita vaan!
Mun isäni hylkäsi minut alle 3-vuotiaana eli mistä olisin hänelle kiitollinen? Siitä että tuon jälkeen perusti uuden perheen ja sai uudet lapset joille käsittääkseni on ollut ihan kohtuullinen isä?
Niin että nyt mun pitäisi ottaa tähän kyseiseen ihmiseen yhteyttä, 40 vuoden jälkeen, sanoakseni mitä? Että kiitos että siitit minut vai mitä?
Ei ihmiset ymmärrä millaista on kun ei ole perhettä kun on saaneet asua vanhempiensa kanssa.
Minulle isäni oli kuollut jo kauan ennen kuin kuoli oikeasti. Ei oikein voi sopia kun ei ole mitään sovittavaa. Tämä ei vaan ollut minulle vanhempi ja se siitä. Olin isätön.