Miksi eläimet pitää minusta?
Miksi minusta tuntuu että eläimet ymmärtää mua jotenkin paremmin kuin jopa ihmiset ja mä niitä? Esimerkiksi yksi erääseen talliin muuttanut kulkukissa ei antanut muiden koskea siihen, mutta kun kutsuin sitä luokseni se tuli heti ja muut ihmetteli. Samaisen tallin hevonen nukahti kun harjasin sitä (kävin siellä ehkä kerran kuussa ei nyt niin ihmeellistä mutta esimerkki) sun muuta samantapaista, joku jännä yhteys tuntuu jotenkin aina eläinten kaa mitä ihmisiin mulla taas ei niin oo, paitsi ehkä lapsiin sillee et ne yleensä tykkää kyl musta. Johtuukohan vaan nää siitä että tykkään eläimistä ja lapsista ja ne aistii sen ja aikuiset yms ei sit niin tykkää vai mitä : D
Kommentit (18)
Olet rauhallinen ja tuoksut hyvältä. Osaat lukea eläimen kehonkieltä ja vastata siihen vaistomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olet autismin kirjolla?
Itsellä sama ja diagnoosi tehtiin vuosi sitten keski-ikäsenä
En ihan usko, samoja piirteitä voi jotain olla introvertti ainakin olen, mutta ei ole kyllä koskaan sitä epäilty.
Vierailija kirjoitti:
Olet rauhallinen ja tuoksut hyvältä. Osaat lukea eläimen kehonkieltä ja vastata siihen vaistomaisesti.
Oi ihana analyysi! Rauhallinen ainakin olen ja osaan mielestäni lukea kehonkieltä, tuoksusta en tiedä, mutta hyviä pointteja : D
Kissat tykkää rauhallisista ja etäisistä ihmisistä, jotka ei ole ryntäämässä silittämään tai tuijota intensiivisesti silmiin. Myös arat koirat voivat tuntea olonsa turvalliseksi tällaisten ihmisten lähellä. Ihmiset sen sijaan inhoavat välttelevää ja hitaasti lämpiävää tyyliä.
Eläin tietää heti miten ihminen asennoituu siihen. Samoin lapset. Aikuiset valehtelevat toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksut ruualta.
Hmm, eipä ole koskaan kukaan ainakaan huomauttanut enkä itsekään huomannut mutta hauska veikkaus :D
Vierailija kirjoitti:
Olet autismin kirjolla?
Autistit todella haisee usein pahalle mistä eläimet tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kissat tykkää rauhallisista ja etäisistä ihmisistä, jotka ei ole ryntäämässä silittämään tai tuijota intensiivisesti silmiin. Myös arat koirat voivat tuntea olonsa turvalliseksi tällaisten ihmisten lähellä. Ihmiset sen sijaan inhoavat välttelevää ja hitaasti lämpiävää tyyliä.
Tässä voi kyllä olla perää! Oon just toi hitaastilämpievä.. noh minkäs sille luonteelleen voi (:
Mulla sama, ihmetteli kun heillä oli arka kissa, joka pelkäsi vieraita mutta minua tuli aina tervehtimään ja kehräämään kun kävin heillä harvakseltaan. Muita vieraita pakeni sohvan alle. Samoin vanhainkodissa oli lemmikkikissa, joka piti minusta kun olin siellä kesätöissä, pakeni useimpia muita, ei toki kaikkia. Jo lapsena pelastin sateen jälkeen kastematoja pitkin katuja, joten ehkä eläimet vaistoavat eläinrakkauteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet autismin kirjolla?
Autistit todella haisee usein pahalle mistä eläimet tykkää.
Tämä. Monilla autisteilla on se mÄä eN tYkKäÄ pESeYTYä yHyY😩 -kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Tulen erittäin hyvin toimeen kissojen ja arkojen koirien kanssa. Yleisesti ottaen koirien kanssa ei löydy aina yhteistä säveltä, kun en osaa ottaa auktoriteettia hössöttävän koiran kanssa. Myös hevosten kanssa on vähän vaikeampaa.
Ei sitä rainman tartte olla. Naisilla tyypillisempää olla kirjolla osaavat vaan paremmin peitellä. Nykytiedon valossa on ihan tavallinen juttu.
Mun äiti on on elukkakuiskaaja. Ärsyttävä hölöttäjä ihmisten kanssa. Kaikki eläimet palvoo sitä.
Mutta on ihan viimesen päälle autisti, on vaan ollu pakko pistää naamari päälle että selvis elämässä. Burnout pisti stopin ja nyt opettelee elämään ilman esittämistä. Rankkaa tuntuu olevan kun ettii itteään kun joutunu vetämään roolia super suorittajana ikänsä
Tähän mennessä tykänneet eläimet on koiria, kissoja, poni ja yksi lemmikki lintu. Se tirppa saattoi istua olkapäällä kun roikuin netissä.
Ainakin koirat on sitä innostuneempia mitä pahemmalta joku haisee. Aina tunkemassa kuonoaan lihavien pahanhajuisten ihmisten pilluhin ja perseisiin. Kissat taas tykkää kaikesta lämpimästä. Hikoilet ja hohkat lämpöä ja haiset?
Olet autismin kirjolla?