Mikä persoonallisuustyyppi olet?
Kiinnostaa tietää, keitä tällä palstalla pörrää. Itse olen logistikko.
Kommentit (146)
INFJ asianajaja. Näissä ketjuissa joku aina tulee vaahtoamaan tuosta "pseudotietellisyydestä" ja "humpuukista" :D. Mun elämääni kuuluu ihan itse valitsemana paljon ei niin tieteellisesti perusteltua. Esimerkiksi ihan täällä vauva-palstalla lueskelu ja kommentointi. Syön tässä samalla ateriaa, joka ei tietelliseltä näkökulmalta katsoen ole optimaalinen. Osaisin toki koostaa myös tieteellisesti perustellut eväät... Tuo INFJ:n voi myös paketoida Big fiven muotoon, joka on tieteellisempi versio, vaikka sitäkin kyllä kritisoidaan jatkuvasti.
Myers Briggsissä on paljon perää, mutta eipä se ole tietellinen, ei. Silti kun jätän tyypittelyt ja kirjainyhdistelmät puheesta pois ja puhun sisällöistä, kyllä silloin tunnistetaan omat jutut. Esimerkiksi ENTP:lle tyypillinen kolmannen funtion (FE) käytö aika lapsellisesti voisi tarkoittaa tällaista: Käyttää toisten ihmisten tunteiden huomaamista ja ymmärtämistä itselleen viihteenä. Toisten ihmisten tunteiden ymmärtäminen auttaa heitä toiminaan elämässään erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa, esimerkiksi ryhmien vetäjänä. Tämä henkilö ei välttämättä aina malta olla tökkimättä toiselle tunnetasolla herkkää aluetta... jne...
... Hän jää katsomaan huittuneena, kun tökkäisy saa toisen ragoimaan....
Vierailija kirjoitti:
Myers Briggsissä on paljon perää, mutta eipä se ole tietellinen, ei. Silti kun jätän tyypittelyt ja kirjainyhdistelmät puheesta pois ja puhun sisällöistä, kyllä silloin tunnistetaan omat jutut. Esimerkiksi ENTP:lle tyypillinen kolmannen funtion (FE) käytö aika lapsellisesti voisi tarkoittaa tällaista: Käyttää toisten ihmisten tunteiden huomaamista ja ymmärtämistä itselleen viihteenä. Toisten ihmisten tunteiden ymmärtäminen auttaa heitä toiminaan elämässään erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa, esimerkiksi ryhmien vetäjänä. Tämä henkilö ei välttämättä aina malta olla tökkimättä toiselle tunnetasolla herkkää aluetta... jne...
---
En ymmärrä tuosta mitään.
Terv. INTP-A
Vierailija kirjoitti:
... Hän jää katsomaan huittuneena, kun tökkäisy saa toisen ragoimaan....
----
Onpa todella ikävä persoona tuollainen.
Itse toimin loogikkona näin jos tuollaisiin törmään:
henkilö ei ole luotettava ja hän tuhlaa aikaa ja enegiaa joutavuuksiin. Mitään hyvää ei tule seuraamaan, joten loogikkona heitän hänet olkani yli ja unohdan jotta pääsen keskittymään oleellisiin asioihin. Tunteet ovat epäloogisia eikä minulla ole kykyä miettiä ihmisten tunne-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Pseudotieteellistä roskaa johon ei kannata aikaansa käyttää.
No ei täällä mitään tiedettä olla tekemässäkään! Tuo ei tosiaan ole käytössä psykologiassa persoonallisuuspiirteiden luokittelussa nykyään, mutta ei se todellakaan tarkoita, etteikö siitä voi tavalliselle ihmiselle olla iloa itsensä ja toisten ymmärtämisessä. Minulle on ainakin ollut.
Olipas kiva testi. Kiitos vinkistä ap.
INFJ-T täällä myös. Ei ole yllättävää, että sinänsä harvinaisia INxx -tyyppejä löytyy paitsi juuri näistä testeistä (vaikka 16p:llä onkin huono maine) sekä yleensäkin netistä anonyyminä.
Uskaltaako tuollaista linkkiä edes klikata...
Vierailija kirjoitti:
Pseudotieteellistä roskaa johon ei kannata aikaansa käyttää.
En ymmärrä mitä tieteellistä tässä on, tai toisaalta mitä pseudotieteellistä. Ihmiset vastailevat kysymyksiin ja sitten testi toteaa että vastausten perusteella olet ihminen joka toimii tavoilla joilla olet vastannut kysymyksiin.
Ehkä tunnistan tuon ongelmallisuuden siinä, että persoonallisuustyyppi- sanana viittaa pysyvään ominaisuuteen vaikka esim. introverttiyteen viittaavast vastaukset saattavat liittyä ihmisen itsevarmuuteen ja muuttua ajan kuluessa tai riippua jopa seurasta.
t. INTJ
Vierailija kirjoitti:
INTJ / Arkkitehti
Minäkin olen suurimman osan ajasta. Välillä vaan vaihdan itseni ekstrovertiksi ja silloin minusta tulee ESTJ / Johtaja. Ennen kuin joku alkaa sanomaan että ei ihminen voi muuttua introvertistä ekstrovertistä, niin minä kyllä pystyn. Molemmissa "rooleissa" olen myös täysin omalla mukavuusalueella, mutta nämä menee kausittain ja projektin mukaan kumpaa olen.
Tykkään ja tarvitsen yksin oloa ja voin viettää kuukausiakin aivan yksin, mutta minulla ei ole mitään ongelmia myös hypätä huomion keskipisteeksi ja sulavaksi seuraihmiseksi. Onko muita jotka vaihtaa introvertistä ekstrovertistä tarpeen vaatiessa ja luonnollisesti ilman sen kummenpia ponnisteluja?
Puolustaja
ISFJ-T
Puolustajat ovat omistautuvia ja lämpimiä suojelijoita, jotka ovat aina valmiina puolustamaan lähimpiään.
Puolestapuhuja Infj-t