Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottavia nämä pakkassäät kun kasvojen iho kiristelee vaikka kuinka kosteuttaa ja rasvaa. Mikä auttaisi?

Vierailija
08.12.2023 |

Laitan kasvovettä ja seerumia, niin kosteuttavaa voidetta kuin rasvapitoisempaakin ja aina vaan tuntuu iho kiristelevän otsan ja poskipäiden kohdalla. Tuotevinkkejä mikä toimii sinulla ihon kiristelyyn? 

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kovilla pakkasilla illalla muiden voiteiden päälle ohuen vaseliinikerroksen. Kotona ollessa sivelen kuivimpiin kohtiin ohuelti Bio-Oilia. 

Vierailija
82/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ilma pitää nuorekkaampana,verrattuna päiväntasaajaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä enemmän ja laita esimerkiksi tummelia tai siinä pyöreässä litteässä purkissa olevaa niveaa (jota on ollut iänkaiken)  kasvoille. Anna rasvojen imeytyä kunnolla ennenkun menet ulos. Yöksi dermosil hydro del, kasvoillekin on oma face extra, sitä käytän. Ja extraa muuten hyvin kuiville käsille ja jaloille, se ei kirvele kun on lanoliinia. Jos tuotteissa on vettä niin se jäätyy iholle. Mahdollisimman rasvaista.  Tuo humektan on liian ohutta ja sisältää vettä, sillä on toki hyvä pestä iho saippuan sijasta.  Apteekin perusvoiteista kysäse apteekista. Agualankin on liian kevyttä pakkasille. 

Vierailija
84/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihotyypin mukaisia aineita ja iän mukaisia aineita. Ei kiristä ihoa. On rasvainen ihotyyppi. 53v.

Hyödyllinen kommentti.

Joo, anteeks. Hokasin just että piti sanoa muutakin.

Vichy rasvaisen ihon puhdistusaine ja kasvovesi.

Kevät-syksy rasvaisen ihon vichy kasvovoide.

Talvella https://www.avon.fi/tuote/21358/anew-supreme-rich-with-protinol-kasvovo…

Yöllä https://www.avon.fi/tuote/96551/anew-platinum-with-protinol-yovoide

Vierailija
85/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä enemmän ja laita esimerkiksi tummelia tai siinä pyöreässä litteässä purkissa olevaa niveaa (jota on ollut iänkaiken)  kasvoille. Anna rasvojen imeytyä kunnolla ennenkun menet ulos. Yöksi dermosil hydro del, kasvoillekin on oma face extra, sitä käytän. Ja extraa muuten hyvin kuiville käsille ja jaloille, se ei kirvele kun on lanoliinia. Jos tuotteissa on vettä niin se jäätyy iholle. Mahdollisimman rasvaista.  Tuo humektan on liian ohutta ja sisältää vettä, sillä on toki hyvä pestä iho saippuan sijasta.  Apteekin perusvoiteista kysäse apteekista. Agualankin on liian kevyttä pakkasille. 

Mä käytin sitä niveaa ja iho meni huonoksi. Ei käy kasvoille.

Vierailija
86/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinulla on liian suuri määrä eri tuotteita käytössä ja tuosta on vaikea päätellä kuivattaako joku tuote ihoa. Paljon ihoa aktivoivia aineita. Olen itse huomannut, että ihon muuttuessa iän mukana myös sietokyky tuttuihin aineisiin muuttuu.

Etanavoide esim. voi kuivattaa kovastikin. Whamisa on toinen mitä ei kauheasti suositella herkälle iholle. Joillekin toki sopii täydellisesti.

Yleensä kosmetologit suosittelee ns. ongelmaiholle vain 3 tuotetta. Puhdistuaine + kasvovesi + voide/öljy. Ihotautilääkärit suosittelee vain perusvoiteita. 

Jos iho tykkää öljyistä niin sitä kannattaa kokeilla esim. Ecopharma mustikkaa tai herukkaa. Joillekin sopii hyvin tavallinen oliiviöljykin. Omaan ihoon öljyt ei käy ollenkaan.

Puhdistukseen voisi kokeilla ihan Agualan L.ää. Sillä lähtee meikitkin pois. 

Kasvovetena itse tykkään Laponie of Scandinaviasta (balancing essence). Saman valmistajan seerumi ja maski on kanssa mielestäni hyviä. Tämä maski käy ihan voiteenakin.

Voiteista paras itselleni on Cerave moisturaising cream. Suosittelen kanssa Xylidermiä, jossa on lyhyt INC ja kosteuttaa hyvin. Vaikuttaa ohuelta geeliltä, mutta imeytyy hyvin.

Sitten d-vitamiinia purkista, vettä paljon, saunassa ihon suojaus ja kylmällä huivi suojaamaan. 

Vierailija
87/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agualan

Vierailija
88/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta talviulkoilu muutamaksi kuukaudeksi. Käytä jotain superkosteuttavaa esim. Fillerina.

Älä käytä mitään meikkejä joissa vettä -> jäätyy iholle.

Vierailija
89/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinulla on liian suuri määrä eri tuotteita käytössä ja tuosta on vaikea päätellä kuivattaako joku tuote ihoa. Paljon ihoa aktivoivia aineita. Olen itse huomannut, että ihon muuttuessa iän mukana myös sietokyky tuttuihin aineisiin muuttuu.

Etanavoide esim. voi kuivattaa kovastikin. Whamisa on toinen mitä ei kauheasti suositella herkälle iholle. Joillekin toki sopii täydellisesti.

Yleensä kosmetologit suosittelee ns. ongelmaiholle vain 3 tuotetta. Puhdistuaine + kasvovesi + voide/öljy. Ihotautilääkärit suosittelee vain perusvoiteita. 

Jos iho tykkää öljyistä niin sitä kannattaa kokeilla esim. Ecopharma mustikkaa tai herukkaa. Joillekin sopii hyvin tavallinen oliiviöljykin. Omaan ihoon öljyt ei käy ollenkaan.

Puhdistukseen voisi kokeilla ihan Agualan L.ää. Sillä lähtee meikitkin pois. 

Kasvovetena itse tykkään Laponie of Scandinaviasta (balancing essence). Saman valmistajan seerumi ja

En kyllä koe että minulla olisi ongelmaiho, päinvastoin. Muita ongelmia ei ole kuin tämä pakkaspäivien kiristely, muuten on ihan hyvinvoiva iho.

Mitä tuotteita noista pidät aktivoivina? Itse ajattelen että tuo c-vitamiini on ainoa aktivoiva? Eikö hyaluronihappokin ole nimestään huolimatta kosteutta sitova, ei siis kuoriva tms? 

Ap

Vierailija
90/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa rikkaita ja kuten ryppyisiä ne ovat niin mitkäät rasvat eivät auta ulkoapäin. Johan noilla rasvoilla olisi muuten rypyt poistettu.

Vierailija
91/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa rikkaita ja kuten ryppyisiä ne ovat niin mitkäät rasvat eivät auta ulkoapäin. Johan noilla rasvoilla olisi muuten rypyt poistettu.

Kuka tuon takia niitä käyttää? :D

Ihosta huomaa onko sitä hoidettu säännöllisesti ihonhoitotuotteila vai ei.

Eli pesu, kasvovesi, kasvovoide ja silmänympärysvoide.

Se on vapaaehtoista. Ei ole pakko. Eikä tarvitse olla sitä kalleinta merkkiä 

Vierailija
92/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kasvosi pois

Vierailija
93/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaikkien suosikkivoide on AQUALAN, liekö ollut kertaakaan oikein kirjoitettu tähän mennessä.

Vierailija
94/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meikkaa ja pesen kasvot aamuin illoin viileällä vedellä. En tarvitse mitään rasvoja. Olen toiminut näin 2-kymppisestä alkaen ja tällä keinolla parani myös akneni. Nyt on iho rypytön ja joustava, vaikka olen jo eläkeiässä. 

Vierailija
95/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agualan

Minäkin suosittelen akvalania.

Vierailija
96/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivalle herkälle iholle talvisin aamupuhdistus joko Exuviance gentle cream cleanser tai Medik8 calmwice soothing cleanser. Viimeinen on superhyvä etenkin jos kärsii punoittavasta ihosta, jätän joskus hampaidenpuhdistuksen ajaksi naamio tyyliin. 

Vierailija
97/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo mainitsi Avene cold cream voiteen, kylmällä vaihdan kosteusvoiteen tähän ja hyvin on toiminut. Apteekista saa eikä ole kallis.

Vierailija
98/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kireys johtuu hajusteista, parabeeneista yms. täyteaineista, joita voiteissa on. Kannattaa ainakin kokeilla täysin hajusteetonta ja mahdollisimman vähän ainesosia sisältävää apteekin voidetta. Itse en muita käytäkään yliherkällä ihollani. 

Mitä pahaa noissa parabeeneissa on ja mitä ne tarkkaan ottaen on? 

Vierailija
99/143 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuotesuosituksia, mutta ap vastailee ikävään sävyyn.

Vierailija
100/143 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti kireys johtuu hajusteista, parabeeneista yms. täyteaineista, joita voiteissa on. Kannattaa ainakin kokeilla täysin hajusteetonta ja mahdollisimman vähän ainesosia sisältävää apteekin voidetta. Itse en muita käytäkään yliherkällä ihollani. 

Mitä pahaa noissa parabeeneissa on ja mitä ne tarkkaan ottaen on? 

"Parabeenit saattavat aiheuttaa kosketusallergiaa. Parabeeneilla on lievä estrogeeninen vaikutus ja ne saattavat lisätä rintasyövän riskiä. Iholla kosteusvoiteiden parabeenit saattavat voimistaa UV-B-säteilyn haittavaikutuksia."

Allergia on harvinainen ja ärsyttävyys luokkaa 0.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän