Inhottavia nämä pakkassäät kun kasvojen iho kiristelee vaikka kuinka kosteuttaa ja rasvaa. Mikä auttaisi?
Laitan kasvovettä ja seerumia, niin kosteuttavaa voidetta kuin rasvapitoisempaakin ja aina vaan tuntuu iho kiristelevän otsan ja poskipäiden kohdalla. Tuotevinkkejä mikä toimii sinulla ihon kiristelyyn?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä ongelma on kuivuvat kädet. Ne on pakkasilla niin kuivat että rystyset posahtelee rikki. Edes perusvoiteet ei täysin auta eikä mitkään kaikkien kehumat käsivoiteet. Kasvojen kanssa ongelmaa on vain jos käytän meikkivoidetta. Se jotenkin kuivattaa. Oon kokeillut eri merkkisiä meikkivoiteita, mutta kaikilla sama homma. Kasvojen iho pysyy talvella hyvänä, kun en käytä ollenkaan meikkivoidetta ja pesen kasvot vain joka toinen päivä hellävaraisella puhdistusaineella. Olen nelikymppinen.
Käytät liian kuivattavaa saippuaa ja liian kuumaa vettä.
Saippuoita olen kokeillut erilaisia, mutta tuo liian kuuma vesi saattaisi olla syy. Mies nimittäin aina kauhistelee, kun menee minun jälkeen suihkuun, että miten kuumalla hana on. Itsestä se on mukavan lämpimällä. Ei olisi siis ihme, jos käsiä pestessäkin se hanan minusta mukavan lämmin vesi onkin todellisuudessa liian kuumaa.
Ei rasvaa muuten kuin sisäisesti. Geeli parempi, esim xyliderm.
Saippuaa vain pakon edestä talviaikaan, heti kutisee ja kiristää jos pesee mitään saippualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä ongelma on kuivuvat kädet. Ne on pakkasilla niin kuivat että rystyset posahtelee rikki. Edes perusvoiteet ei täysin auta eikä mitkään kaikkien kehumat käsivoiteet. Kasvojen kanssa ongelmaa on vain jos käytän meikkivoidetta. Se jotenkin kuivattaa. Oon kokeillut eri merkkisiä meikkivoiteita, mutta kaikilla sama homma. Kasvojen iho pysyy talvella hyvänä, kun en käytä ollenkaan meikkivoidetta ja pesen kasvot vain joka toinen päivä hellävaraisella puhdistusaineella. Olen nelikymppinen.
Saippuoita olen kokeillut erilaisia, mutta tuo liian kuuma vesi saattaisi olla syy. Mies nimittäin aina kauhistelee, kun menee minun jälkeen suihkuun, että miten kuumalla hana on. Itsestä se on mukavan lämpimällä. Ei olisi siis ihme, jos käsiä pestessäkin
Oletko kokeillut sulfaatitonta saippuaa? Ja käsipesussa vesi voi olla vaikka kylmää, ei vaikuta pesutulokseen.
Sun kommentti ei tule lainaukseen mukaan, mutta en ole tietääkseni kokeillut sulfaatitonta saippuaa. Pitää pistää kokeiluun.
Hyvin yksinkertaista; puhdistus ja kosteusvoide märkään/kosteaan ihoon. Siis kraanavesi käy hyvin, kasvovedet ovat yliarvostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuotesuosituksia, mutta ap vastailee ikävään sävyyn.
Juu. Hänen ihossaan ei ole ongelmaa ja vaikka olisikin, niin ongelmat eivät voi johtua hänen käyttämistään tuotteista. Joku trolli kai.
Mikä vastauksissani oli ikävään sävyyn kirjoitettu? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kädet on juuri paha, kun niitä pitää pestä koko ajan ja niitä liikutellaan paljon, että juurikin se kuiva iho voi halkeilla verille.
Varmasti olet sen sata vinkkiä lukenut ja kokeillut, mutta auttaako yhtään öiset tehohoidot runsasta kerrosta rasvaa? Perinteisestihän noissa neuvotaan laittamaan hengittävät puuvillahanskat päälle. Mutta tosi huonokuntoisissa käsissä lateksihanskat estävät haihtumista ja iho saa todellakin naamiohoidon. Samaa sovelletaan kipuvoiteiden kanssa, tuorekelmuun kääritään.
Itse huomasin pesussa eron siinä, kun vaihdoin Doveen, että se ei kuivata minulla yhtä paljon käsiä kuin pelkkä saippua. Toki päivän aikana pitää siinä puoli tusinaa kertaa lisätä käsirasvaa silti.
Mä laitan kämmenselkiin (ja kaulalle ja dekolteelle) samat tuotteet kuin mitä laitan kasvoillekin, eli kasvovedet, seerumit ja voiteet. Aamuin illoin. Aika hyvänä on kestänyt iho käsissä vaikka töissä pesee usein. Lisänä käsirasva jos meinaa tuntua että kuivuu, joku apteekin rasvaisempi perusvoide on ollut.
Nivea Soft on paras mulle, käy naamaan, käsiin, kaulalle. Nyt 60v ja ihoni on kuin vauvan peppu.
Äh. Koko ketju täynnä mammoja jotka pesevät naaman shampoolla tai ei millään.
Tässä minun rutiini:
Kasvot pestään illalla Ceraven hydrating Cleanserilla tai misellivedellä. En käytä meikkiä.
Etude House Soon Jung-kasvovesi
COSRX propolis kasvovesi
Klairs kasvovesi ja näitä painelen sekalaisessa järjestyksessä 7 kertaa kasvoille
Laitan seerumia joka voi olla esim
Q10
The Ordinaryn kuparipeptidiseerumi
COSRX centella ampole
Sitten laitan kasvorasvan joka voi olla
The Ordinaryn Natural moisturizinf factor, Ceraven Cream tai 1004 Madagaskar voide
Yöksi laitan vielä tämän päälle
Vaseliinia tai LRP Cica palm
tai
COSRX riisi tai propolis sleeping pack.
Eli kerrostaminen auttaa yöksi. Välillä sipaisen päiväksikin LRP Cicapalmia silmien alle ja poskiin jos tuntuu että on liian kuivaa.
Kokeilen Acon seerumeita päivävoiteen alle (sininen tai vaihtoehtoisesti punainen), ovat tosi hyviä!
Laadukas ilmankostutin maksaa n 150 e ja kestää vuosia.
Olet monta kertaa todennut olosuhteiden olevan ongelma, eli muuta niitä. Vältä kovaa pakkasta ja viimaa, kulje ainakin huppu päässä pakkasella niin suojaa vähän. Kotona makuutilaan/työtilaan ilmankostutin, limakalvotkin kiittää eikä tule taudit niin helposti. Tarkista ettei koneellinen ilmanvaihto puksuta kotona täysillä, se kuivattaa. Ulkona ei yhtään kannata kulkea ilman hanskoja jos on kuivat kädet.
Tuotteita mieluummin vähemmäksi, koska iho on kuivana alttiimpi häiriöille. Hyaluronihappo aivan tutkitusti sopii toisille ja voi lisätä tulehdusta toisilla. Jos sen laittaa täysin kuivalle iholle kuivassa ilmassa, se voi myös kuivattaa ihoa entisestään, koska ainoa vesi sidottavaksi löytyy läheisistä soluista. Puhdistus, vielä kosteahkolle iholle seerumi, sopiva perusvoide (ei me voida tietää mikä susta tuntuu parhaalta) ja viimeiseksi ihoöljy tai vaseliini, riippuen kumpi sopii.
Jos on kovin kuivana iho niin kilpirauhasarvot kannattaisi tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen Acon seerumeita päivävoiteen alle (sininen tai vaihtoehtoisesti punainen), ovat tosi hyviä!
Onko vahvasti hajustettuja? Tuo käyttämäni Acon öljy on aika vahvan tuoksuinen eikä mene enää jatkoon kun loppuu, ja joskus kokeilin Acon päivävoidetta joka meni jalkarasvaksi koska tuoksu oli liian voimakas. Ap
Ei pakkaseen kannata mennä mitkään rasvat naamalla. Tuosta voi olla jopa haittaa enemmän kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Olet monta kertaa todennut olosuhteiden olevan ongelma, eli muuta niitä. Vältä kovaa pakkasta ja viimaa, kulje ainakin huppu päässä pakkasella niin suojaa vähän. Kotona makuutilaan/työtilaan ilmankostutin, limakalvotkin kiittää eikä tule taudit niin helposti. Tarkista ettei koneellinen ilmanvaihto puksuta kotona täysillä, se kuivattaa. Ulkona ei yhtään kannata kulkea ilman hanskoja jos on kuivat kädet.
Tuotteita mieluummin vähemmäksi, koska iho on kuivana alttiimpi häiriöille. Hyaluronihappo aivan tutkitusti sopii toisille ja voi lisätä tulehdusta toisilla. Jos sen laittaa täysin kuivalle iholle kuivassa ilmassa, se voi myös kuivattaa ihoa entisestään, koska ainoa vesi sidottavaksi löytyy läheisistä soluista. Puhdistus, vielä kosteahkolle iholle seerumi, sopiva perusvoide (ei me voida tietää mikä susta tuntuu parhaalta) ja viimeiseksi ihoöljy tai vaseliini, riippuen kumpi sopii.
Jos on kovin kuivana iho niin kilpirau
Hyaluronin (ja muutkin tuotteet) laitan aina kostealle iholle ja päälle laitan kasvovettä. Välillä olen pitkiä aikoja ilman tuota hyaluronikasvovettä. Hyaluronia on tosin aika vaikea vältellä, koska nyt muodikkaana ainesosana sitä työnnetään melkein joka tuotteeseen. Ap
Esim. Aqualan L sisältää iholle haitallisia aineita.
PEG ja vastaavat tuotteet on tehty autoteollisuuden ylijäämäöljyistä. Ne tekevät ihon pinnalle kalvon, joten iho ei saa kosteutta ulkoa päin ja imee sitä ihon alemmista kerroksista.
Hyvissä luontaistuotteissa samaa ongelmaa ei ole.
Vesi voiteessa saa kasvot jäätymään talvella.
Itse en käytä mitään voiteita. Ulkona olen korkeintaan tunnin kerralla. Kasvoja voi suojata hatuilla ja kaulaliinoilla, mutta niin, että vaatteet eivät kostu tai jäädy hengitysilmasta.
139 jatkaa
Pesuun LV saippua, joka ei kuivata, eikä sisällä ylimääräisiä hajusteita, yms.