Miksi Suomalaiset naiset eivät pukeudu seksikääksi?
Ulkomailla esim ameriikkassa ja englannissa naiset pukeutuvat seksikääksi ja voi nähdä heidän muotonsa .täällä piiloitellaan myös kesällä ..no Erika pukeutuu mielestäni kauniisti niinkuin ulkomailla hän on seksikäs..mutta uskon että suomalaiset miehet olisivat tyytyväisempiä jos tähän saataisiin muutosta.
Kommentit (136)
Olen asiakaspalvelussa töissä ja on vähän niinkuin pukukoodi, niin "valitettavasti" täällä ei näy niukkoja hamosia ja isoa kaula-aukkoja. Olen huono ihminen, enkä jaksa vaihtaa vapaa-ajalle erikseen muutakaan päälle. Kotona toki pötkötän vähäpukeisena.
Koska Suomessa on paitsi ylipaino-ongelma, myös itsetunto-ongelma. Kyllä timmivartaloiset hyvin usein naisellisesti pukeutuvatkin, mutta muita hävettää. Sitten kun tähän soppaan isketään mausteeksi tasa-arvoa, ripaus feminismiä ja hyppysellinen kylmää ilmastonalaa, niin uunista tulee se mikä on nähtävillä. Lopputulos sitten kuorrutetaan fraaseilla, että en halua miellyttää miehiä, pukeudun vain itseäni varten ja minulla on oikeus pukeutua tällä tavalla. Tähän pöytäetikettiin kuuluu myös halveksua niitä naisia, jotka naisellisesti pukeutuvat. Heitä nimitellään venakoiksi, hutsuiksi ja tyrkyiksi. Ja omaa itsetuntoa on tapana nostaa kollektiivisesti samanhenkisten naisten kanssa kahvipöydässä sitten toistelemalla, että oma mies ei ainakaan tykkää katsella tuollaisia feminiinisesti pukeutuvia näyttäviä naisia, että se oma pertti pitää enemmän toppa-asuista ja tuulipuvuista. On kuulemma usein sanonut, että pitää naisesta eniten saunan raikkaana ja näin pois päin. Muut sitten nyökyttelevät mukana ja porukalla vielä kauhistellaan sitä, että miten instagramissa ollaan nykyisin niin tyrkkyjä.
Olen 44v nainen ja sinänsä ap:n kanssa samaa mieltä siitä että suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua. Edes kesäisin. Huonosti istuvat vaatteet, rumat kengät, kaameat, suuret rillit, lyhyt kynitty tukka, ei meikistä tietoakaan. Etukenossa kävellään kädet huitoen sen sijaan että kauniisti selkä suorassa. Ja suurin osa on ylipainoisia.
Sitten valitetaan siitä että mies pettää, tai että mies on lihonut, tai että mies sitä ja tätä.
Niinkuin varmaan arvaatte, en ole todellakaan mikään feministi, enemmänkin realisti. Jos naiset vähän panostaisivat ulkonäköön, terveyteen ja koittaisitte hymyillä niin oma olokin siinä parantuisi. Ja kyllä, kaunis nainen on aina ilo silmälle, molemmin puolin.
Makuupussitoppatakki peittää kaikki muodot ja nainen näyttää toukalta!
Ei ole koskaan kuulunut meidän kulttuuriin.
Suomalaiset ovat olleet aina köyhää kansaa ja sekä naiset että miehet ovat keskittyneet työntekoon. Meillä ei ole ollut täällä koskaan kotirouvakulttuuria ja sen mukaan pukeutuminenkin on muodostunut käytännölliseksi hienostuneen sijasta. Samoinhan täällä miehetkin kulkevat työvaatteissa olivat vapaalla tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Olen asiakaspalvelussa töissä ja on vähän niinkuin pukukoodi, niin "valitettavasti" täällä ei näy niukkoja hamosia ja isoa kaula-aukkoja. Olen huono ihminen, enkä jaksa vaihtaa vapaa-ajalle erikseen muutakaan päälle. Kotona toki pötkötän vähäpukeisena.
Kyllä siitä työasusta voisi muutaman napin avata ja paidan helmaan tehdä solmun, että napa näkyy 😉
Osa ei halua olla keinotekoisia. Joillakin siisteyteen, ihoon ja hampaisiin yms vaikuttaa raha, jos sitä ei ole juuri lainkaan on tuloksena se vaate mikä on tai asuste.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Suurin osa naisista ei halua näyttää "tyrkyllä" olevalta ja saada kiusallista huomiota miehiltä. Peruspukeutuminen on mukavaa, säähän sopivaa, käytännöllistä, ja itseä miellyttävää - yleensä kai miehilläkin.
Näin miehenä olen samaa mieltä. Parempi kaikilla mukavat ja toimivat vaatteet. Sitä seksikkyyttä on naisessa ei sen vaatteissa, jos on eri mieltä niin voi laittaa sen kesämekon vaikka ittellensä päälle ja kattella peilistä.
Miksi pukeutuisivat? Suomalaiselle naiselle seksikkyys ei ole erityisen tärkeää. On parempi pukeutua mukavasti ja varsinkin tähän aikaan vuodesta sään mukaan riittävän lämpimästi.
Suomalaiset naiset ovat kieltämättä vähän itsekkäitä, kun eivät paljonkaan piittaa miesten miellyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 44v nainen ja sinänsä ap:n kanssa samaa mieltä siitä että suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua. Edes kesäisin. Huonosti istuvat vaatteet, rumat kengät, kaameat, suuret rillit, lyhyt kynitty tukka, ei meikistä tietoakaan. Etukenossa kävellään kädet huitoen sen sijaan että kauniisti selkä suorassa. Ja suurin osa on ylipainoisia.
Sitten valitetaan siitä että mies pettää, tai että mies on lihonut, tai että mies sitä ja tätä.Niinkuin varmaan arvaatte, en ole todellakaan mikään feministi, enemmänkin realisti. Jos naiset vähän panostaisivat ulkonäköön, terveyteen ja koittaisitte hymyillä niin oma olokin siinä parantuisi. Ja kyllä, kaunis nainen on aina ilo silmälle, molemmin puolin.
En todellakaan välitä käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa meikkaamiseen vain miellyttääkseni jotain muuta kuin itseäni. Olen aivan varma, että oma oloni ei siitä vähääkään kohentuisi.
Huonosti istuviin vaatteisiin on osaksi syynä se, että tällaiselle vartalolle on todella vaikea löytää sopivia vaatteita. Isot rinnat mutta pari numeroa pienempi alaosa on haastava yhdistelmä varsinkin pitkissä vaatteissa. Kaksiosaisissa voi sentään valita eri kokoja. Jos olisin vatsakas, kyllä löytyisi vaatteita.
Olen aina pukeutunut tyylikkäästi, laitan hiukset ja meikin päivittäin. Hoidan kuntoani jne. Mutta onhan se nyt eri asia asustella jossain Miamissa, missä on lämmintä ja ei tartte miettiä eri sääolosuhteita töihin lähtiessään. Oleppa siinä minarissa kun ulkona tulee lunta ja pakkasta on -25. Tai jossain loskapskakelissä viet lapsia aamupimeässä hoitoon.
Kyllä suomalainenkin nainen varmasti satsaisi enemmän, jos meillä olisi edes kohtuulliset kelit ympäri vuoden. Enemmän se on törön näköistä keikkua tuolla talvipakkasessa jossain vesirajahamosessa ja korkkareissa. Vaatteet sään ja tilaisuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on paitsi ylipaino-ongelma, myös itsetunto-ongelma. Kyllä timmivartaloiset hyvin usein naisellisesti pukeutuvatkin, mutta muita hävettää. Sitten kun tähän soppaan isketään mausteeksi tasa-arvoa, ripaus feminismiä ja hyppysellinen kylmää ilmastonalaa, niin uunista tulee se mikä on nähtävillä. Lopputulos sitten kuorrutetaan fraaseilla, että en halua miellyttää miehiä, pukeudun vain itseäni varten ja minulla on oikeus pukeutua tällä tavalla. Tähän pöytäetikettiin kuuluu myös halveksua niitä naisia, jotka naisellisesti pukeutuvat. Heitä nimitellään venakoiksi, hutsuiksi ja tyrkyiksi. Ja omaa itsetuntoa on tapana nostaa kollektiivisesti samanhenkisten naisten kanssa kahvipöydässä sitten toistelemalla, että oma mies ei ainakaan tykkää katsella tuollaisia feminiinisesti pukeutuvia näyttäviä naisia, että se oma pertti pitää enemmän toppa-asuista ja tuulipuvuista. On kuulemma use
Kuule, voit pukeutua ihan niin seksikkäästi kuin haluat. Toki työnantajasi voi määritellä mikä on sopivaa työpukeutumista, mutta vapaa-aikana kulje vaikka pelkkä pitsibody päällä. Työkaverisi ovat tosi kummallisia, en itse ole koskaan törmännyt tuollaiseen käytökseen vaikka työurani on vuosikymmenien pituinen. Kerrotko, millä alalla olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Sitten valitetaan siitä että mies pettää, tai että mies on lihonut, tai että mies sitä ja tätä.Niinkuin varmaan arvaatte, en ole todellakaan mikään feministi, enemmänkin realisti. Jos naiset vähän panostaisivat ulkonäköön, terveyteen ja koittaisitte hymyillä niin oma olokin siinä parantuisi. Ja kyllä, kaunis nainen on aina ilo silmälle, molemmin puolin.
Jos tämän kirjoittaja on nainen, niin minä olen Miss Maailma.
Vierailija kirjoitti:
Makuupussitoppatakki peittää kaikki muodot ja nainen näyttää toukalta!
Näytän ennemmin lämpimältä toukalta kuin syväjäädytetyltä bimbolta.
Ai että vielä pitäisi pukeutua seksikkäästi ja sitten raiskauksen sattuessa te äijät voisitte sanoa, että sehän kerjäsi sitä kun oli niin seksikäs. Älkää viitsikö.
Tarkoitatko Chilessä ja Ecuadorissa asuvia amerikkalaisia? Oletko sitä mieltä, että walesilaiset ja skotlantilaiset tai pohjois-irlantilaiset eivät pukeudu, sinua lainaten, "seksikääksi"?
Ei kukaan arjessa mieti sitä, tuijottaako joku kuolaava lihava mies sinua. Tervetuloa oikeaan elämään, jossa naiset eivät pukeudu 24/7 miehiä varten, vaan elävät elämäänsä normaalisti normaaleja ja mukavia vaatteita käyttäen. Mistä näitä kuolaavia, todellisuuden tajun menettäneitä hyypiöitä oikein sikiää. Ei ihme jos joku haluaakin piilottaa itsensä sioilta
Vierailija kirjoitti:
Ai että vielä pitäisi pukeutua seksikkäästi ja sitten raiskauksen sattuessa te äijät voisitte sanoa, että sehän kerjäsi sitä kun oli niin seksikäs. Älkää viitsikö.
Älä sinä tästä asiasta paineita ota. Tämä koskee vain kauniita ja normaalipainoisia naisia, ei siis sinua.
Miksi pitäisi? Suurin osa naisista ei halua näyttää "tyrkyllä" olevalta ja saada kiusallista huomiota miehiltä. Peruspukeutuminen on mukavaa, säähän sopivaa, käytännöllistä, ja itseä miellyttävää - yleensä kai miehilläkin.