Mitä tehdä jos ei kertakaikkiaan jaksa siivota?
Siivoan jo työkseni, enkä jaksaisi alkaa siivoamaan työpäivän päälle vielä kotonakin. Järjestys ei pysy päivää kauempaa, koska lapset ja eläimet ja elämä. Tavaroita on karsittu reilulla kädellä, mutta ongelmana on se että itsekään ei jaksa laittaa tavaroita paikoilleen. Tiskit jäävät usein pöydälle ja muut tavarat siihen mihin ne sattuu kädestä laskemaan. Puhumattakaan varsinaista siivouksesta, joka tuntuu isossa talossa olevan loputonta imuroimista, pyyhkimistä ja moppaamista.
Kommentit (25)
Elämänhallinnan ongelmaa tuo ettei viitsi laittaa tavaroita paikalleen eikä ole siivous rutiineja. Lapsilta ja puolisoltakaan ei voi vaatia siisteyttä. Itse tykkään siististä kodista. Mieli lepää ja on kiva olla kotona.
Ei siisteys paljoa vaadi, jos on tiskikone. Iltaisin astiat koneeseen ja pintojen pyyhintä keittiön tasoilta. Tavaroita ei tasoilla säilytetä. Kerran viikkoon lehdet keräykseen ja niillekin oma kori eteiseen. Pölyhuiskulla huiskuttelu ja näkyvien tahrojen pyyhintä. Roskien vienti tarvittaessa. Imuroida varmaan lemmikkitaloudessa täytyy joka toinen päivä. Wc:n ylläpitosiivous päivittäin ja kerran viikossa wc:n 10 min siivous. Siivouksesta pitää tehdä rutiini, mikä hoituu kuten syöminen. Se van on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Elämänhallinnan ongelmaa tuo ettei viitsi laittaa tavaroita paikalleen eikä ole siivous rutiineja. Lapsilta ja puolisoltakaan ei voi vaatia siisteyttä. Itse tykkään siististä kodista. Mieli lepää ja on kiva olla kotona.
Ei siisteys paljoa vaadi, jos on tiskikone. Iltaisin astiat koneeseen ja pintojen pyyhintä keittiön tasoilta. Tavaroita ei tasoilla säilytetä. Kerran viikkoon lehdet keräykseen ja niillekin oma kori eteiseen. Pölyhuiskulla huiskuttelu ja näkyvien tahrojen pyyhintä. Roskien vienti tarvittaessa. Imuroida varmaan lemmikkitaloudessa täytyy joka toinen päivä. Wc:n ylläpitosiivous päivittäin ja kerran viikossa wc:n 10 min siivous. Siivouksesta pitää tehdä rutiini, mikä hoituu kuten syöminen. Se van on tehtävä.
Unohdit ne kaikki lasten tavarat ja vaatteet mitkä on levällään joka huoneessa. Olisihan se helppoa kun vaan voisi alkaa imuroimaan, mutta tavaroiden keräämisessä menee puoli päivää. Mun lapset on aivan mahdottomia sotkemaan joka paikan, vaikka ihan vauvasta asti olen alkanut takomaan niiden päähän että tavarat laitetaan paikoilleen.
Jos lapset sopivan ikäisiä niin huijaa jollain leikki verukkeella ne siivoamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit ne kaikki lasten tavarat ja vaatteet mitkä on levällään joka huoneessa. Olisihan se helppoa kun vaan voisi alkaa im
Itselläni on kolme lasta eikä heidän tavarat ole koskaan olleet levällään missään muualla kuin omissa huoneissa. Eteisessä vaatteet ja kengät siististi.
Tottakai on sotkua, jos kukaan ei välitä eikä lapsia ohjata siihen, että koti ja tavarat pidetään siististi.
Joopa - tule joskus katsomaan kun keittiötyöntekijät ovat ruokatauolla ja mitä on lautasilla...