Olenko ainia joka ei pysy perässä saamelais sekoilussa?
Toi on niin sekava soppa ettei tuota kukaan pysty ymmärtämään.
Joku citysaamelainen ei hyväksy jotain maalausta, sit joku saamelaisyhdistys kertoo että hyväksyvät maalauksen ja nyt joku saanelainen haukkuu sen saamekaisyhdistyksen.
Pitäisikö toi saamelais sekamelska jotenkin meidän muiden ymmärtää vai annetaanko niiden tapella vaan keskenään?
Kommentit (22)
Piti oikein palata lisäämään että se "oikeuksista" vollottaminen ei johda mihinkään. Mitä ne on ne "oikeudet", saamelainen voi lyödä Suomen passin tiskiin ja sossu palvelee ym. Laki kieltää sen paljon mussutetun syrjinnän ja jollei lakia noudateta niin syytettä vireille ja muutenkin hoitaa omat hommansa. Se "oikeuksista" itkeminen on tyypillistä uhriutujan mentaliteettia että maailmankaikkeus olis jotain hänelle velkaa ja hän vaatii jotain erityiskohtelua (mikä kyllä vesittää sen paljon lässytetyn tasa-arvon). Sama pätee muutamaan muuhunkin erikoisporukkaan. Mulla ei oo toistaiseksi syytä syrjiä ketään saamelaista sen pelkän saamelaisuuden nojalla, mutta ikävät, kohtuuttomat ja rasittavat mulkvistit kyllä lentää dispoon. Ihan sama onko koltta vai ei.
Saamelaiset kaivavat itse omaa monttuaan. Onko omaa osuuttaan kohteluunsa kukaan viitsinyt miettiä? Onko siellä voimassa semmoinen käsitys että loputon kitinä ja kinastelu on eduksi heidän asioilleen? Minä en edes tiedä mitä he tavoittelevat saati mikä heille riittää. Jo nyt puhuvat rasismista, Jaa kun minä luulin että rasismi on rotuun perustuvaa syrjintää. Ovatko he joku uusi ihmisrotu siinä missä joku kiistää kaikki rodutkin. Se ettei alaikäiselle myydä tupakkaa tms tai että töihin pitäis mennä ei ole rasismia, näistä luistaminen sen sijaan on. Ja kaikki muukin lopulta jos näiltä kysyy. Kyllä mul kvis ti saa mitä pyytää, rotuun katsomatta.