Miten kristityt sinkut voivat harjoittaa seksuaalisuuttaan, jos kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä?
Monet kristilliset seurakunnat opettavat seksin kuuluvan vain avioliittoon. Tässä he jättävät suuren ihmisjoukon tyhjän päälle(sinkut, eronneet, vammaiset jne) sillä seksuaalisuus on osa ihmisyyttä eikä sitä voida rajata vain avioliittoon kuuluvaksi. Esimerkiksi kaikki eivät löydä puolisoa tai syystä tai toisesta joutuvat elämään ilman kumppania pääsemättä naimisiin. Seksuaalisuus on tavalla tai toisella osana jokaisessa ihmisessä eli miten kristinusko ja raamattu suhtautuu ihmisten seksuaalisuuteen avioliiton ulkopuolella? Joskus ihmisiä on syyllistetty jopa itsetyydytyksestä, miten sekin nähdään haureuden syntinä. Näinkö heikkoa on raamatun opetus näin merkittävän asian ympärillä, että kylmästi vain todetaan avioliiton ulkopuolinen seksi synniksi?
Kommentit (182)
Se on haastavaa nykyajan seksikyllästeisessä maailmassa mutta ei mahdotonta. Ensinnäkin Jumala antaa voimaa toimia oikein. Samoin auttaa mielen ja ajatusten keskittäminen muihin asioihin kuin seksuaalisiin. Voi suunnata sitä valtavaa patoutunutta energiaa esimerkiksi työhön ja harrastuksiin. Ja kun lankeaa, pyydän anteeksi Taivaan Isältä ja jatkan matkaa hyvällä omallatunnolla.
Raamatun mukaan ihminen on Jumalan temppeli, eikä Jumala harrasta seksiä, koska Jumala on Henki.
Uskova ihminen on liitossa Jumalan kanssa ei lihan kanssa.
Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
Kuten kuudes käsky kuuluu: Älä tee huorin.
Häät ovat vertauskuva ihmisen ja Jumalan liitosta. Kahden ihmisen liitto ei oikeuta ihmistä harjoittamaan seksiä. Seksi on synti myös avioliitossa. Jumala ei siunaa himoa edes avioliitossa. Tällöin ihminen kääntää selkänsä Jumalalle.
Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee. Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman.
Hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies voisi saada erektion ilman panetusta? Oikeasti välillä ihmetyttää, miksi monilla kristityilä on jopa avioliitossa tapahtuaan seksiin niin kielteinen asenne...
Hmm, olisiko ihan oikeaa esimerkkiä tällaisesta vai onko tää vaan mustatuntuu-tason varma asia?
No kerrotko, miten voi saada puolison kanssa erektion ilman minkäänlaista panetusta eli seksuaalisen halun tunnetta? Katsos kun se erektio, samoin kuin naisen kostuminen, perustuu nimenomaan siihen panetukseen eli seksuaaliseen haluun
Siis ihmettelin sitä, että millä kumman perusteella väität kristityillä olevan kielteinen asenne seksiin avioliiton sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, miksi tästä asiasta tehdään näin vaikeaa? Ei seksuaalisuutta oo pakko "harjoittaa", ihan hyvin pärjää ilmankin, vaikka nykyaikana sitä pidetään ihan mahdottomuutena. T. Seksiä harrastamaton nuori vl-nainen.
Jos sinulla on luonnostaan alhainen libido, niin onneksi olkoon, kaikki kristityt eivät ole yhtä onnekkaita!
t. puutteessa ilman kumppania kärvistelevä kristitty N38
Mutta miksi sitten ei voi mennä naimisiin sen kumppanin kanssa ennen kuin seksiä harrastaa? Ei tarvitse järjestää mitään kalliita, työläitä prinsessahäitä, voi mennä vaikka maistraatissakin?
Kun en ole saanut minkäänlaista kumppania tähän ikään mennessä, totta kai olisin naimisissa jos se minusta olisi kiinni. Olen ai
No sitten minusta ajatteletkin ihan kuten kristityn pitääkin. Ei se seksi avioliitossa todellakaan ole Raamatun vastaista, siellähän tulee esille myös se, että se on Jumalan lahja ihmiselle ja kaunis asia. Esimerkiksi Laulujen laulu on todella eroottinen kirja. Useimmat ihmiset ovat seksuaalisia eikä siinä itsessään ole mitään väärää, kunhan sitä toteuttaa Jumalan tahdon mukaisella tavalla.
Tässä keskustelussa osa vaan siis ihmettelee sitä, että miksi avioliiton ulkopuolella ei kristitty saisi harrastaa seksiä.
-se nuori vl-nainen, jolla kyllä myös on haluja, mutta ei anna niiden hallita elämää niin paljon, että ajautuisi vaikka esiaviollista seksiä harrastamaan. Mutta ei niissä haluissa itsessään ole mitään väärää tai "likaista", itse pidän seksuaalisuutta juurikkn kauniina asiana ja Jumalan lahjana ja haluankin sitä arvostaa niin paljon, että en synnillä sen kauneutta pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihminen on Jumalan temppeli, eikä Jumala harrasta seksiä, koska Jumala on Henki.
Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
Nyt oli kyllä niin kummallinen viesti että kuulostaa ihan muilta kuin kristinuskon opeilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, miksi tästä asiasta tehdään näin vaikeaa? Ei seksuaalisuutta oo pakko "harjoittaa", ihan hyvin pärjää ilmankin, vaikka nykyaikana sitä pidetään ihan mahdottomuutena. T. Seksiä harrastamaton nuori vl-nainen.
Jos sinulla on luonnostaan alhainen libido, niin onneksi olkoon, kaikki kristityt eivät ole yhtä onnekkaita!
t. puutteessa ilman kumppania kärvistelevä kristitty N38
Mutta miksi sitten ei voi mennä naimisiin sen kumppanin kanssa ennen kuin seksiä harrastaa? Ei tarvitse järjestää mitään kalliita, työläitä prinsessahäitä, voi mennä vaikka maistraatissakin?
Kun en ole saanut minkäänlaista kumppania tähän ikään mennessä, totta kai olisin naimisissa jos se minusta olisi kiinni. Olen ai
Lupaan rukoilla sinulle kumppania! Kyllä sitä joskus itsellekin rukoilee, ehkä itselle vaikeampi asia yksinäisyys kuin seksi ja kumppania välillä kaipaisi. Välillä vähemmän, mutta välillä iskee taas se kaipuu.
Hyvää jatkoa sinulle!
-se nuori vl-nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä monia ihan vakaumuksellisia kristittyjä (maallikkoja, pappeja, teologeja), jotka eivät ajattele, että seksi kuuluisi vain avioliittoon.
No, he ovat sitten näitä nykyajan Raamatun opeista etääntyneitä uskovia. Jokainen saa toki uskoa miten haluaa, tunnollisemmin Raamatun mukaan tai sitten itse keksimiään vapauksia itselle ja muille perustellen.
"No, he ovat sitten näitä nykyajan Raamatun opeista etääntyneitä uskovia."
Miten niin?? Copypasteta se raamatun oppi muillekin nähtäväksi, joka näin sanoo.
Odotan kiinnostuneena.
ps. tuo voisi olla "argumentaatiovirhe"; perustella jotain asiaa hypoteettisella mielikuvalla l. mielikuvituksella.
Vierailija kirjoitti:
- -
Edellä todellisena uskovana esiintyvä antikristus vääristelee raamatun sanomaa oman mielikuvituksensa tuottamasta harhasta. Hänen kirjoittamansa ei ole raamatun sanaa!
Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
1Kor 7:36: jos kerran sen pitää tapahtua,niin tehköön niin kuin tahtoo; ei hän syntiä tee, menköön naimisiin.
Siis naimisissa ollessa seksi ei ole syntiä
Hehän vain noudattavat raamatun käskyä: Lisääntykää ja täyttäkää maa, Tämä käsky ajaa ohi kaikista muista kielloista. Sen lisäksi he tykkäävät aivan mahdottomasti seksistä.
Tämä ketju taas todisti, kuinka tyhmiä uskovat ovat. Mitään ei pystytä perustelemaan, kaikki ns. perustelut ovat vain jakeita, jotka eivät kerro oikeasti yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton ulkopuolinen seksi ja itsetyydytys ovat Raamatun mukaan syntejä - aivan kuin homous.
Jumala rakastaa myös heitä, jotka noihin synteihin sortuvat, mutta vihaa syntejä. Katukaa ja lopettakaa synninteko ja haureus. Muutoin joudutte kadotukseen.
-
1. Raamattu ei anna määräyksiä avioliitosta.
2. Raamattu ei anna määräyksiä avioliiton ulkopuolisesta seksistä.
Jos olet asiasta eri mieltä, lienee lienee tavattoman helppoa copypastettaa ne raamatun lauseet muillekin nähtäväksi
Odotan mielenkiinnolla, miten väärän todistuksen antanut kiemurtelee tästä valheestaan eroon.
Näyttäkää sinkku, joka ei masturboi tai ei ole koskaan masturboinut. Aikuiset nyt voi tehdä itselleen erilaisia survivor-haasteita. Joku kieltäytyy herkuista, joku haluaa elää selibaatissa. Joillekin selibaatti voi tarkoittaa myös masturboinnista pidättäytymistä. Mutta kyllä harvassa on ne normaalisti fyysisesti ja psyykkisesti kehittyneet nuoret, jotka eivät murrosiässä olisi ainakin joskus harrastaneet itsetyydytystä, oli sitten kristitty tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäkää sinkku, joka ei masturboi tai ei ole koskaan masturboinut. Aikuiset nyt voi tehdä itselleen erilaisia survivor-haasteita. Joku kieltäytyy herkuista, joku haluaa elää selibaatissa. Joillekin selibaatti voi tarkoittaa myös masturboinnista pidättäytymistä. Mutta kyllä harvassa on ne normaalisti fyysisesti ja psyykkisesti kehittyneet nuoret, jotka eivät murrosiässä olisi ainakin joskus harrastaneet itsetyydytystä, oli sitten kristitty tai ei.
Ja tätä sitten pitäisi pyytää anteeksi, ja luvata, ettei enää niin tee? Koska jollei kadu ja korjaa tapojaan, joutuu, te tiedätte minne. Kamalaa. Avioliitossahan sitten kaikki on toisin, ja seksi on sallittua, jopa pakollista,jos mies niin tahtoo. Aviovaimohan rinnastetaan käskyissäkin omaisuuteen. Todellinen rakkauden uskonto, vai olenko ymmärtänyt väärin?
"Miten kristityt sinkut voivat harjoittaa seksuaalisuuttaan, jos kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä"
Mutta kun ei ole!
Aviorikos taitaa olla synniksi luettavaa, mutta mikään muu sitten taas ei.
Sen puolesta kyllä kristityt sinkut voivat huoletta ottaa sokan pois ja antaa palaa!
Eri mieltä olevat, kiitos että kannanotot tulevat kunnon lähdeviitteen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
"Miten kristityt sinkut voivat harjoittaa seksuaalisuuttaan, jos kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä"
Mutta kun ei ole!
Aviorikos taitaa olla synniksi luettavaa, mutta mikään muu sitten taas ei.
Sen puolesta kyllä kristityt sinkut voivat huoletta ottaa sokan pois ja antaa palaa!
Eri mieltä olevat, kiitos että kannanotot tulevat kunnon lähdeviitteen kanssa!
https://www.gotquestions.org/Suomi/seksi-ennen-avioliittoa.html
Koska 1. Korinttolaiskirjeen 7:2 liittää esiaviollisen seksin haureellisuuden, kaikki muutkin seksuaalisen haureellisuuden synniksi tuomitsevat Raamatun jakeet tuomitsevat myös esiaviollisen seksin syntinä.. Esiaviollinen seksi on raamatullisen määritelmän mukaan haureellisesta. Monet raamatunkohdat julistavat haureuden ja siveettömyyden olevan syntiä (Ap. t. 15:20; 1. Kor. 5:1; 6:13,18; 10:8; 2. Kor. 12:21; Gal. 5:19; Ef. 5:3; Kol. 3:5; 1. Tess. 4:3; Juuda 1:7). Raamattu kehottaa pidättymään seksistä ennen avioliittoa. Aviopuolisoiden välinen seksi on ainoa seksuaalisten suhteiden muoto, jonka Jumala hyväksyy (Hepr. 13:4).
Vierailija kirjoitti:
Miten seksi muka olisi syntiä avioliitossa :D Voitko perustella? Ei ole Raamatun mukaista tuo ajatuksesi
Satunnaisten seksisuhteiden varassa elämine ei vaan ole kristitylle sopivaa. Varmaankin seurakunnissa tulisi olla enempi sellaista toimintaa, joka mahdollistais paremin ihmisten tutustumisen toisiinsa ja puolison löytämisen. Yksinäisen kannattaa pyytää Herralta puolisoa ja kertoa viellä millaista puolisoa tahtoo ja olla aktiivinen .
Jotenkin virkistävää tuo että seksi on vain yksi pieni asia eikä kaikkeus ja kaikkein tärkein ihmisen elämässä. Seksi omaan lokeroonsa.
Ehkä lapsia ei lasketa? T: aina yksittäistapaus, jopa miljoonaskin.