Puuro 11.50 Eur???
Kommentit (48)
Ihan hyvä kate, halvimmillaan annos on n. 0,40€. Nyt tiedänkin mikä musta tulee isona. Torstain menu on hernekeitto ja pannukakku, 35€. Kahvi, pieni kuppi 20€. Poikkea lounaalle!
Tuossa varmaan tekeminen maksaa enemmän kuin raaka-aineet..
Jaa en nyt tiedä, jos annoksesta menee veroa 1,60€ ja raaka-aineet maksaa saman, ja lopuilla pitäisi maksaa kokin palkka, tarjoilijan palkka, vuokrat sähköt yms niin eipä tuosta montaa hokia yrittäjälle jää..
Ennemmin ostan vaikka kebabranskalaiset tuolla rahasummalla.
Riistopuuroa. Kyllä on ahneutta tuollainen hinnoittelu, vaikka moni ihminen ihan mielellään varmaan maksaakin koska on joulu.
No tuohan on ihan eri asia kuin joku mamman kattilassa keittämä riisipuuro. Tarviiko sitä sen enempää kauhistella. Kuulostaa herkulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi litraa kotimaisia karpaloita maksoi 10 euroa. Riisi 1 kg, alle 1.50, maito 1.50. Sokeri 1.20, vähän voita (tästä kinuski) ja kanelipussi 90 c. jne. Hemmetinmoisella katteella ainakin myyvät!
Lasketko aina racintolalounaankin hinnan sen perusteella, mitä se maksaisi, jos tekisit itse? Ilmaiseksiko ne kokit työskentelee?
Itse käyn välillä aamupuurolla, puuro, kahvi ja mehu/maito on 2,80€. Puuroon on laadusta riippuen erilaisia lisukkeita. Mutta ei tuo kallis ole jos kaupaksi menee, köyhä on kateellinen.
Onneksi ei ole pakko syödä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn välillä aamupuurolla, puuro, kahvi ja mehu/maito on 2,80€. Puuroon on laadusta riippuen erilaisia lisukkeita. Mutta ei tuo kallis ole jos kaupaksi menee, köyhä on kateellinen.
Ikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa?
Ihan yliopiston ravintolassa, monessa on tarjolla ja avoinna kaikille. En ole yliopistolla töissä mutta välillä käyn.
"Valtteri Sinkkonen tarjoilee riisipuuron aasialaisittain. Kåska & N4ku -puurobaarin annokset ja glögit ovat saatavilla myös vegaanisina ja gluteenittomina."
"Tarjoilemme puuron varta vasten sitä varten valmistetun omenan, kanelisokerin, misokinuskin ja ruskistetun voin kanssa, Sinkkonen kertoo."
Ja varmaan joku luuli tästäkin aloituksesta, että kyseessä olisi ihan Rainbow perusriisipuro ja siinä se, eikä huippuravintolan rajoitetun ajan saatavilla oleva erikoisruoka. Oli muuten todella herkullisen näköinen annos erikoisine höysteineen: https://www.avecmedia.fi/keittio/tuomaan-markkinoiden-erikoisuus-on-aas…
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tuolla hinnalla saa ruokalatyyppisessä miljöössä peruspuuron, missä on hiutaleita, vettä/maitoa ja suolaa. Tuskin siellä huippukokit ovat käyttäneet vuorokautta kaikkien höysteiden kokkaamiseen luodakseen koko maailmassakin ainutlaatuisen aasialaisen limited edition riisipuuron, kuten tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tuolla hinnalla saa ruokalatyyppisessä miljöössä peruspuuron, missä on hiutaleita, vettä/maitoa ja suolaa. Tuskin siellä huippukokit ovat käyttäneet vuorokautta kaikkien höysteiden kokkaamiseen luodakseen koko maailmassakin ainutlaatuisen aasialaisen limited edition riisipuuron, kuten tässä.
En ole muuta väittänytkään. Enkä kritisoinut hintaakaan. Joten mistä tuli persulle paha mieli?
Ettekö te taulapäät nyt ymmärrä, että siinä ei maksa pelkät ainekset. Tietenkin pitää laskea mukaan myös lokaatio (vuokra), palvelu, astiat, reseptin kehittely jne.
Kysynnän ja tarjonnan laki myös pätee. Jos tuon ihmiset maksavat, silloin hinta on sopiva.
Siis lähes 70 markkaa puurosta? Anna mun kaikki kestää!
Se ei oo hullu ku pyytää, se on hullu ku maksaa.
Kaksi litraa kotimaisia karpaloita maksoi 10 euroa. Riisi 1 kg, alle 1.50, maito 1.50. Sokeri 1.20, vähän voita (tästä kinuski) ja kanelipussi 90 c. jne. Hemmetinmoisella katteella ainakin myyvät!