Jos haette työpaikkaa eri aloilta, esim siivous, asiakaspalvelija, taiteen tekijä niin haetteko aina eri CV:illä?
Kommentit (22)
Totta kai, jos koen että kyseiseen paikkaan on parempi mahdollisuus kohdennetummalla CV:lla. Mulla on pari peruspohjaa eri tarpeisiin ja tarvittaessa lisään siihen kyseisen tehtävän kannalta relevanttia työkokemusta tai osaamista, vaikka muutoin CV:ssani on vain tärkeimmiksi mieltämäni tehtävät, pätevyydet ja taidot.
"Olen mestari tulkinnassa ja voisin taiteellisesti tulkita jokaisen pölynhiukkasen liikettä ilmassa. Siivoaminen ei olisi enää vain velvollisuus, vaan taideteos, joka jää ikuisesti kaikkien mieleen. Pystyn löytämään kauneuden jopa likaisimmista nurkista, ja siivous on minulle kuin taideteoksen luomista."
Ilman muuta personoitu hakukirje ja jos CV on pitkä niin myös CV.
t. Rekrytoija
Eri CV:t ? Silloinhan Cv:hen jää aukkoja, jos esim. taidealle jätät siivoojan työt pois tai päinvastoin. Nuo aukot kertovat työnantajalle että et ole tehnyt töitä. Luuseria ei palkata!
Vierailija kirjoitti:
Eri CV:t ? Silloinhan Cv:hen jää aukkoja, jos esim. taidealle jätät siivoojan työt pois tai päinvastoin. Nuo aukot kertovat työnantajalle että et ole tehnyt töitä. Luuseria ei palkata!
Asiat voi ilmaista eri tavoin. esim. jos hakee siisvoustyötä niin vuosina xx-xx kaupan eri työtehtäviä, paikoissa y,x ja k. Jos taas hakee kaupan ala tehtäviä, niin erittelee tarkemmin xx-xx firmassa y, titteli L ja työtehtävät...
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vasta nyt kolemkymppisenä ensimmäinen työpaikka haussa. niin joten ei ole mitään tietoa mitä kannattaisi kirjoittaa siihen CV:hen koska en ole ollut töissä missään, ellei sitä lasketa kun olin kesätöissä vuosina 2007-2009.
kannattaako siihen laittaa nuo kesätyöt?
niin ja siihen on ollut syyt miksi en ole ollut (virallisesti) töissä vielä koskaan aikuisena.
onko tämä joku uusi normaali, että haukutaan luuseriksi jos ei ole työkokemusta, kun on hakemassa sitä TYÖTÄ? eihän sitä työkokemusta voi saada edes, jos suhtaudutaan tuollalailla hakijaan?
ja itse en ole mikään laiska tai luuseri. ei sitä voi katsoa mistään papereista pelkästään kuinka motivoitunut ja ahkera hakija on töitä hakemassa.
Muokkaan tietysti. Johonkin siivousalan työpaikkaan hakiessa ei varmaan kannata CV:ssä listata esimerkiksi ohjelmointikielten hallintaansa. Voisi ehkä jopa vähentää työnsaantimahdollisuuksia sellaiset.
Netistä löytyy paljon ohjeita CV:n ja saatekirjeen tekemiseen kuin myös haastatteluihin valmistautumiseen. Kannattaa googlata.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy paljon ohjeita CV:n ja saatekirjeen tekemiseen kuin myös haastatteluihin valmistautumiseen. Kannattaa googlata.
Minä paskon tuollaisten ohjeiden päälle. "Jee jee olen ultraekstrovertti ja äärisosiaalinen ja tartun äärimmäisellä tarkkuudella aina superhypernopeasti toimeen." Onko työnantajat jotain psykopaatteja kun tuollaisia hakemuksia/ansioluetteloja kehotetaan tekemään?
Mikä ihme on taiteen tekijä? Jos sellainen olisikin, se olisi yhdyssana: taiteentekijä.
Vierailija kirjoitti:
Muokkaan tietysti. Johonkin siivousalan työpaikkaan hakiessa ei varmaan kannata CV:ssä listata esimerkiksi ohjelmointikielten hallintaansa. Voisi ehkä jopa vähentää työnsaantimahdollisuuksia sellaiset.
Rajansa tälläkin. Kohta 6-kymppisenä erilaisissa asiantuntija- ja johtotehtävissä uraa tehneenä ja nyt työttömänä ei pääse enää edes haastatteluihin. Sama myös näissä ihan työntekijätason tehtävissä.
Viimeiset alle asiantuntija-/päällikkö/johtajatason tehtävät taitaa olla 80-90 -lukujen taitteesta, joten eipä kai kannata karsiakaan. Muuten näyttää siltä, etten ole tehnyt >30 vuoteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä paskon tuollaisten ohjeiden päälle. "Jee jee olen ultraekstrovertti ja äärisosiaalinen ja tartun äärimmäisellä tarkkuudella aina superhypernopeasti toimeen." Onko työnantajat jotain psykopaatteja kun tuollaisia hakemuksia/ansioluetteloja kehotetaan tekemään?
Siellä on varmasti sekä hyviä että huonompia ohjeita. Ei se kummoista medialukutaitoa vaadi, että ymmärtää millaista hakemusta työnantajat arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vasta nyt kolemkymppisenä ensimmäinen työpaikka haussa. niin joten ei ole mitään tietoa mitä kannattaisi kirjoittaa siihen CV:hen koska en ole ollut töissä missään, ellei sitä lasketa kun olin kesätöissä vuosina 2007-2009.
kannattaako siihen laittaa nuo kesätyöt?
niin ja siihen on ollut syyt miksi en ole ollut (virallisesti) töissä vielä koskaan aikuisena.
onko tämä joku uusi normaali, että haukutaan luuseriksi jos ei ole työkokemusta, kun on hakemassa sitä TYÖTÄ? eihän sitä työkokemusta voi saada edes, jos suhtaudutaan tuollalailla hakijaan?
ja itse en ole mikään laiska tai luuseri. ei sitä voi katsoa mistään papereista pelkäst
Et ole ollut "virallisesti" töissä, tehnyt pimeitä hommia???
Totta kai! Samat työpaikat ja koulutukset ei ole relevantteja kaikkiin jos kovin erilaisiin paikkoihin hakee.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta pakko mainita, että tietyillä aloilla, kuten esim. juuri taidealoilla, eivät ne CV:ssä olevat aukot ole ongelma, ja toisaalta siivoustyöstä ei saa niissä mitään meriittiä. Näytöt omalta alalta ratkaisevat, taidealalla usein myös ideat ja visiot uutta projektia kohtaan.
Työskentelen itsekin taidealalla, enkä ikinä mainitse mitään muiden alojen töitä, jotka eivät liity joko omaan alaani tai muihin taiteisiin. Kysyttäessä saatan mainita, että olen välillä tehnyt "muitakin töitä", mutta ei niistä kukaan kiinnostunut koskaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta personoitu hakukirje ja jos CV on pitkä niin myös CV.
t. Rekrytoija
Pitkä CV ei ole haitta, mutta aukot CV:ssä ovat! Tai ne pitää erikseen selvittää.
Miksi jättää pois eri alan työpaikat ( nehän kertovat vain ahkeruudesta ja siitä, että yrittää, eikä jää sohvalle makaamaan) ja laittaa VAIN ne hakemansa työpaikan alaiset työt?
Aukollinen CV ilman selvityksiä - juu, en palkkaa.
Eri rekrytoija
Mulla on hieman eri CV/hakemusteksti riippuen tehtävästä. En todellakaan tee jokaiseen avoimeen paikkaan ihan omaansa. Jos keksin jotain kunnollista sanottavaa työtehtävästä tai työpaikasta, mainitsen sen (esim. Jos brändi/yhtiö on entuudestaan tuttu tai työ liittyy harrastukseen tai muuhun mielenkiinnon kohteeseen)
Esimerkiksi myyntityöhön laitan CVn jossa painotan myyntikokemustani ja muut työkokemuksset mainitsen pelkästään nimellä tai muuten lyhyesti. CV noin yleisellä tasolla ei saisi olla sivua pidempi (ansioluettelo on sitten asia erikseen, mutta sen takia annan aina linkin LinkedIN profiiliini)
CV pysyy samana, mutta hakemuskirjettä muokkaan jonkun verran melkein jokaiseen paikkaan.