Apua, unohdin hakea 4:ää työpaikkaa, menetänkö työttömyyskorvauksen?
Laitoin siis tänään menemään 4 hakemusta, viikon myöhässä.
Kommentit (16)
Miksi et vaan kirjoita neljää hakemusta, eikö ole vaikeampaa kirjoittaa 4:ää?
Ensimmäisestä kerrasta saa vain huomautuksen. Riippuu myös syystä, miksi et ole tehnyt hakemuksia, esim. jos olet ollut sairaana. Jos sinulta pyydetään selvitystä, voithan kertoa vaikka että merkitsit määräpäivän kalenteriin väärin.
Mitä hittoa? Olen ikäni ollut töissä, ja siinä välissä tasan 2 kuukautta työttömänä. Neljässä hakemuksessa kuussa on jotain ,,unohtamista? Minä lähetin joka viikko ainakin 5 hakemusta ja se oli mielestäni ihan kohtuullista. Vaikeutena oli vielä, että olin ulkomaalaisena täällä, missä edelleenkin asun. Suomalainen sisuni varmaan auttoi, ja tarve tulla omalla tienistilläni toimeen, eli en halunnut olla mikään sosiaalipummi.
En ymmärrä sinua, Ap.
Riippuu milloin sinun piti ilmoittaa niistä? Voithan valehdella, mutta jos ilmoitat myöhässä saat huomautuksen. Ekasta huomautuksesta ei seuraa veilä mitään.
Ap, you had one job. Ne neljä hakemusta. Mitä ihmettä teit koko kuukauden?
Eikai sitä saman tie karenssiin joudu? Maksettava summa pienenee.
Sinulla on ilmeisesti todella paljon todella tärkeää muistettavaa, kun työttömänä ollessasi unohdat hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Olen ikäni ollut töissä, ja siinä välissä tasan 2 kuukautta työttömänä. Neljässä hakemuksessa kuussa on jotain ,,unohtamista? Minä lähetin joka viikko ainakin 5 hakemusta ja se oli mielestäni ihan kohtuullista. Vaikeutena oli vielä, että olin ulkomaalaisena täällä, missä edelleenkin asun. Suomalainen sisuni varmaan auttoi, ja tarve tulla omalla tienistilläni toimeen, eli en halunnut olla mikään sosiaalipummi.
En ymmärrä sinua, Ap.
No ap ei edes ajattele töihin mennä. Ei siihen sen suurempaa ymmärtämistä tarvitse.
Mulla on vaan kaksi hakemusta kuukaudessa ja töitä ei ole edes sen vertaa. Laitoin hakemuksen eri paikkakunnille vaikka tiedän kun pyydetään haastatteluun että täytyy kieltäytyä kun autoa ei ole ja julkiset liikkuu huonosti. Muutto ei ole mahdollista. No tässä kuussa oli yksi potentiaalinen työpaikka, täytyy pitää peukkuja. Näitä paikkoja ilmaantuu välillä. Kurjaa lähetellä turhia hakemuksia muualle kun sitten soittelevat että tuletko haastatteluun ja tämänkin ajan olisivat voineet käyttää oikean hakijan kanssa
No luulisin että riippuu sun virkailijasta/työntekijästä, miten vaativa tyyppi on.
Siitähän tulee ilmoitus heti ettei ole täyttänyt velvollisuutta. Oma asiointiin samantien, postissa parin päivän sisällä. Miten et ap ole huomannut? Siinä kysytään selvitystä asiaan
ensimmäisestä tulee pelkkä huomautus.
Mikäli olet tilanteessa missä et oikeasti hae töitä esim opiskelet samalla tai paikkakunnallasi ei ole yhtään oman alan työpaikkoja tarjolla tai sinulla on työpaikka tiedossa, mutta se alkaa vasta vähän ajan päästä ja tarvitset ansiosidonnaista väliajalle.
Tällöin kannattaa solmia esim vuokratyövoimaa välittävän firman kanssa 0-tuntisopimus. Tämän tehtyäsi ei tarvitse enää hakea yhtään työpaikkaa. Riittää kun kuittaat omapalveluun 3kk välein, että olet pyytänyt lisää tunteja ja muuta ei vaadita.
Aivan älytön järjestelmä!:D
Vierailija kirjoitti:
ensimmäisestä tulee pelkkä huomautus.
Mikäli olet tilanteessa missä et oikeasti hae töitä esim opiskelet samalla tai paikkakunnallasi ei ole yhtään oman alan työpaikkoja tarjolla tai sinulla on työpaikka tiedossa, mutta se alkaa vasta vähän ajan päästä ja tarvitset ansiosidonnaista väliajalle.
Tällöin kannattaa solmia esim vuokratyövoimaa välittävän firman kanssa 0-tuntisopimus. Tämän tehtyäsi ei tarvitse enää hakea yhtään työpaikkaa. Riittää kun kuittaat omapalveluun 3kk välein, että olet pyytänyt lisää tunteja ja muuta ei vaadita.
Aivan älytön järjestelmä!:D
Eikö se työnantaja sitten laita töihin? Jos aina kieltätyy, niin potkut tulee ripeästi koeajalla.
Ole yhteydessä omaan työntekijääsi työkkäris (tai sun alueen työkkäris jos et tiedä valmentajan tms nimeä) pikimmiten, mieluiten puhelimitse ja selitä tilanne. Voi muuten keskeytyä. Vahinkoja sattuu, virkailija on todennäköisesti myötämielinen kun olet itse yhteydessä etkä jää odottelemaan kilahtaako rahat tilille vai ei.