Onko totta että piltit on vesikiisseliä?
Kommentit (11)
Minulle sattui kerran sellainen purkki, josta oli jäänyt tärkkelys pois ja oli kuin mehua. Siihen loppui meillä niiden syöminen.
Nyt mua ihmetyttää, että miten ne sitten saa ne maistumaan niin vahvasti marjoilta?
Lukeehan se siinä purkin kyljessäkin tyyliin 70%vettä, 30% marjasosetta.
Mä oon tehnyt marjasoseet suurimmaksi osaksi itse, omista marjoista (mustikka, vadelma, puolukka, viinimarjat, karpalo, lakka, karviainen, mansikka). En nyt tietenkään pelkkää puolukkasosetta vaan esim. mansikkaa ja puolukkaa hiukan sekaan. Eksoottisten hedelmien soseet ostan itse, niitä saa kyllä tuhdimpanakin, ovat vaan kalliimpia.
Se hyvä puoli niissä makeissa soseissa on että on hedelmäsokerilla makeutettu.
Vierailija:
Se hyvä puoli niissä makeissa soseissa on että on hedelmäsokerilla makeutettu.
terveellisiksi, ei kuulosta kovin mainiolle ruoalle.
Vai keittäisitkö itse ensin vesikiisselin ja sekoittaisit siihen kolmanneksen jotain sosetta.
että jotenkinhan oma laiskuus pitää saada hyväksytymmäksi.
Omilla lapsillani vatsa menee ihan kuralle purkkiruuista ja eivät pidä nälkääkään kuin hetken.
Sen jälkeen en ole ostanut lastenruokia, joissa on riisitärkkelystä. Muita saatan joskus ostaa.
Heh.
Meillä paras tapa saada muksu syömään (siis ihan vauvana) lisäämällä kunnolla nestettä et safkasta tulee sillai ihanan liukasta ja menee notkeesti alas, ihan miettimättä mitä siinä nielee! Jos ei laita kunnolla nesteitä niin takkuilee ja nieleminen ei ole kiva juttu ja sitten yökitään!
Tenavat kyllä osaa syödä alle 1- vuotiaina kökköjä kun siihen opettaa pikkuhiljaa, mutta se on eri asia kuin se miten liukasta mössö on.
Kaupan soseet on menny aina mukavasti meijän muksuilla. Sama herne se on laittaako sen lusikalla suuhun joko purkista tai itsetekemänä.
Pääasia että syö ja kasvaa!
Ihme sekoilua taas mammoilta, ihanko teette itse ruokanne. Papukaijamerkkejä sinne sitten vaan! :D
Eikös ne safkat ole kertalämmitettäviä?
Ei kunnollista ruokaa tarvitse hyydyttää tärkkelyksellä (siis peruna- tai maissijauhoilla) kiinteäksi. Kukaan ei osatis niitä jos näksivät millaista litkua ne on ilman hyydykkeitä.