Miksi hammaslääkäri sanoi että seuraava käynti 3v päästä? Haluaisin tarkistuttaa hampaani joka vuosi
Kun melkein 7v tauon jälkeen uskaltauduin hammaslääkärin tuoliin, haluaisin pitää tapaa yllä ja mennä joka vuosi. Ei joku hygienistin hampaanrapsuttelu ole sama kuin hammaslääkärin tarkastus. Eikö ole kaikien etu että ei pääse mitään isompaa syntymään sinne hampaisiin, mitä varmasti huonolla tuurilla kolmessa vuodessa voi käydä.
Kommentit (44)
Julkisella puolella ei ole resursseja ajatella ihmisten hyvinvointia. Kolmen vuoden väli hampaiden tarkastuksessa ja hammaskiven poistossa on liian pitkä. Ei se tarkoita, että hampaat olisi hyvässä kunnossa, vaan tuo liittyy resursseihin.
Siksi mä käytän ainoastaan yksityistä suuhygienistia ja hammaslääkäriä. Pääsen joka vuosi itselleni sopivaan ajankohtaan. Hoito ei ole hätiköityä, vaan saan rahalle vastinetta.
Muistakaa myös hyvä hampaiden kotihoito. Hammaspesu aamuin illoin, suuveden täytyy olla alkoholitonta ja hammasvälien putsaus joka ilta! Hyvällä kotihoidolla ehkäistään ongelmia.
Ja se tupakanpoltto pois!
Suomi on köyhä maa, ei valtio voi maksaa turhia hammastarkastuksia vain koska sitä haluat. Jos asia on ongelma niin ota aika yksityiselle, ottavat kyllä vastaan vaikka joka kuukausi.
Yksityiselle pääset, kun itse maksat. Ei julkiselle saa aikoja vuoden välein vain siksi, että haluaa. Kunnallisella hammaslääkäri määrää tahdin.
Olen yksityinen hammalääkäri käynnyt vuodesta 2000. Omilla valinoillani minulla siihen rahaa.En juo,en tupakoi,ei risteile,en lomaile.Silti elämäni on hyvää.Terveisin yksin asuva vanhempi nainen,