Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisen kirjeen kirjoittaisit nuorelle isoisällesi (sinä joka ehdit tuntemaan isoisäsi), joka on rintamalla sotimassa Venäjää vastaan?

Vierailija
06.12.2023 |

Kirjoittaisin varmaan, että:

Hei x,

mitä sinulle kuuluu ja miten siellä menee? Lähetän sinulle tässä lämpimät sukat ja suklaata. Olet kyllä urhea, kun uskallat siellä olla. Olen niin kiitollinen. Noin hyvä mies ja siellä kylmässä ja karussa rintamassa. Silitän päätäsi ja poskiasi. Tiedän, että olet paras hevosmies ja hoidat hevoset siellä hyvin. Älä sure liikaa menetettyjä. Pidä itsestäsi huolta ja tule pian takaisin. Täällä odottaa sinua koko perhe.

T: minä

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 vuotias ja isoisäni oli talvi jatko ja Lapin sodassa suuri kiitos hänelle ja heille muille siittä

Vierailija
42/50 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja vanhempikin isoisistäni oli alaikäinen kun viimeinen sota loppui. Isoisoisistä en tiedä mitä tekivät sota-aikana, naiset ja lapset olivat evakossa, niitä tarinoita olen kuullut. Pitää varmaan kysellä heiltä oliko perheiden isät rintamalla vai muissa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan isoisäni ei ollut sodassa, olivat silloin vielä pieniä lapsia. En tiedä oliko isoisoisäni. 

Vierailija
44/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhoja ovat jo he, joiden isoisä oli sodassa.

Mitä ihmettä sä oikein selität?? Mä olen 43v. ja mun molemmat isoisät olivat sodassa. En ole vanha vielä. Nuorin serkkuni on syntynyt -96. Mun äiti on syntynyt -61 ja äidin veli eli serkkuni isä on syntynyt -63. 

Vierailija
45/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhoja ovat jo he, joiden isoisä oli sodassa.

" No, ei nyt niin vanhoja, me ollaan 60v. Se sota käytiin Neuvostoliittoa vastaan. Isoisäni ( siis äidin isä) ukoksi kutsuttu oli ratsuväessä. Kirjoittaisin hänelle kirjeen jossa toivottaisin Jumalan siunausta ja paljon rakkautta ja voimia."

Täytin tänä vuonna 60 v.ja olen veteraanin tytär. Isäni tosin nukkui pois jo v. 1987. Nuorimman enoni, s. 1926 lapsenlapset ovat alle kaksikymppisiä. 

Vierailija
46/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäpä nyt vihdoin, ap, mitä Venäjää vastaan Suomi on sotinut? Et tiedä? Niin arvelinkin. Neuvostoliittoa vastaan on sodittu kahdesti, eikä tuo valtio ole yhtä kuin Venäjän Federaatio.

Vierailija
47/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pappa oli vasta pikkupoika sodan alkaessa, eikä paljon sen vanhempi sen loppuessa.

Toista en ehtinyt nähdä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että hän oli rautatieläisenä muissa hommissa kuin rintamalla.

Vierailija
48/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sotia, tule kotiin. 70v kuluttua muslimit valtaa kuitenkin Euroopan, ilman yhtään laukausta.

Vierailija
49/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jäätävän nolo aloitus.

Vierailija
50/50 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan isoisistäni ei ollut sotimassa missään sodassa. 1. maailmansodassa he olivat liian nuoria ja 2. liian vanhoja/sairaita. Isäni oli liian nuori sotimaan, mutta puolisoni isä, joka sai lapsen 4-kymppisenä oli sodassa 5 vuotta.