Miesten pinnalliset toiveet
Toivoisin keskustelua seksistä hieman pintaa syvemmältä. Toisessa ketjussa oli keskustelua seksuaalisista tarpeista ja oikeudesta niihin parisuhteessa. Minun kokemukseni mukaan miesten tarpeet seksissä liittyvät usein naisen ulkonäköön: joku vaatii naiseltaan seksiasuja tai sukkahousuja, toinen posliinia, kolmas silikonitissejä.
Naisena minun syvin seksuaalinen tarve on saada tuntea itseni hyväksytyksi ja halutuksi tällaisena kuin olen. Huomaan että se sotii usein edellä mainittujen miesten tarpeiden kanssa. Olen äärimmäisen herkkä tämän asian suhteen, saatan loukkaantua tosi pahasti, jos mies pyytää muuttumaan ulkoisesti. Tuntuu etten kelpaa omana itsenäni.
Kumman oikeudet silloin ovat tärkeämpiä, miehen oikeus visuaaliseen kiihotukseen naisensa ulkonäköä muokkaamalla, vai naisen oikeus saada tuntea olonsa halutuksi omana itsenään?
Osalle naisista miesten muutostoiveet varmaan ihan ok ja muokkaavat itseään mielellään, ajelevat posliineja ja hankkivat silikoneja yms. Nuorempana muokkasin itsekin itseäni, mutta koen, että syvin tarpeeni halutuksi ja rakastetuksi tulemisesta ei täyty, jos muokkaan itseäni kulloisenkin miehen tarpeiden mukaan. Nykyään en siihen suostu.
Muuten olen seksuaalisesti hyvin innokas kaikkiin kokeiluihin, mutta ulkonäkööni liittyvät muutostoiveet latistavat tunnelman välittömästi. Seksissä annan miehelle sen, mitä itse haluaisin saada: ihailua, rohkaisua, hyväilyjä, katseita, kehuja. Olen hieman katkera, että vastalahjaksi saan ulkonäön muutostoiveita. Unelmani olisi seksi, jossa molemmat saavat olla sitä mitä ovat, ja jossa molempien tarpeet täyttyisivät. Tämä tuntuu olevan mahdotonta saavuttaa, jos miehen tarpeet ovat pinnallisia ja omat tarpeeni liittyvät siihen, että minua rakastettaisiin ja haluttaisiin pintaa syvemmältä.
Se, että haluan olla oma itseni, ei tarkoita etten huolehtisi itsestäni. Tykkään liikkua, meikata, olen hygieeninen ja ihan viehättävä ulkoisesti. Mutta jos mies alkaa vaatia siihen vielä lisää, niin tuntuu ettei hän arvosta minua. Seksuaalinen tyydytys jää vajaaksi. Olen surullinen, että niin käy lähes aina miesten kanssa. En koskaan saa kokea sellaista täyttymystä, mitä kaipaan.
Nykyaikana vaatimukset naisten ulkonäköä kohtaan vaan lisääntyvät, aina voi olla parempi versio itsestään. Se on loputon suo. Tuntuu, että osa miehistä suorastaan nauttii kun pääsevät lyttäämään naisia vaatimuksillaan. Jotain vallantunnetta kai siitä saavat.
Tämä nyt oli vain tällaista surullista, masentunutta ja vähän katkeraakin ajatusteni jäsentämistä. Harmittaa, että oma tarpeeni saada tuntea itseni halutuksi omana itsenäni ei tule ikinä tyydyttymään.
Kommentit (116)
Et voi päättää mitä miehet haluavat eli mahdoton ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole .mistään tunnelukosta kyse vaan miesten typeristä haluista ja siitä että heille nainen ei koskaan riitä.sellaisena kuin on.
Ylläoleva on vaan tasa-arvoa parhaimmillaan.
Naiset löytävät valitettavaa unelmien prinsseistäkin.
Ei se sitä ole. Miehet vain näyttävät olevan niin tyhmiä, että arvostelevat naistensa ulkonäköä ja antavat ymmärtää naisen logiikalla ajatellen, ettei nainen kelpaa sellaisena kuin on. Tulee takuuvarmasti omille nilkoille. Sitten ihmetellään kun naiset ei halua seksiä tai nainen ei pysty vapautumaan seksissä niin paljon, että saisi orgasmeja. Vähemmästäkin on naisilla ongelmia itsensä hyväksymisen kanssa, kauneimmasta ulkonäöstä riippumatta, joten ei ihme, ettei pysty avautumaan ja saa orgasmeja.
Kuten jo aiemmin kerroin, en ole koskaan arvostellut vaimon ulkonäköä tai pukeutumista jne. Kehunut aina kun ollut sopiva tilaisuus, oli kyse pillun tiukkuudesta, leveän pyllyn seksikkyydestä ties mitä pukeutumisesta tai muuten vaan. Varsinkin alkuvuosia piti pönkittää haurasta itseluottamusta. Itselläni ollut toki mistä jakaa. Itse en alunperinkään ihastunut vaimoni ulkonäköön, tuskin edes huomasin. Rakastuin hänen sieluunsa ja tulisuuteensä ensi suudelmassa. Sen jälkeen olin sokea vuosikausia, vaikka ihan kaunis nainen olikin.
Mitä minä voitin hänen itseluottamuksen pönkittämisellä? Tulisesti rakastavan, avautuvan, antautuvan ja seksistä nauttivan naisen, joka halusi minua kyltymättömästi ja luotti minuun täydellisesti.
Minun neuvoni miehille on, että älä ikinä arvostele naisesi ulkonäköä tai vaatetustaa, tai vaadi häntä tekemään tai muuttamaan jotain sinun mieliksesi. Anna kaikkien kukkien kukkia kuten ne itse haluavat. Arvostelemalla sinulla ei ole kuin hävittävää, kehumalla vain voitettavaa. Itse olet vastuussa naisesi luottamuksesta itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta naisten pinnallisista toiveista ja vaatimuksista. Tapailin hetken naista jonka kanssa oli mukavaa kummankin puolin. Mutta hän teki kyllä selväksi että hänen miehellään on oltava autona Mersu tai iso Volvo. Katto huoneisto kerrostalossa tai iso omakotitalo. Oma yritys tai johtavassa asemassa isossa yrityksessä. Täytyy myöntää että sanoin että olen täydellinen. Minä en täyttänyt mitään noista vaatimuksista. Ja kävi ilmi että asun hänen isänsä Naapuri talossa lähiössä. Kun hän tuli muutaman kerran tapaman minua hän varoi että vaan hänen isänsä ei häntä näkisi kun hän tulee luokseni.
No miksi et tee noita naisen mieliksi? Miten se on miehille niin vaikeaa edes hiukan täyttää naisen toiveita?
Mikä sinua estää opiskelemasta kunnolla ja olemasta yritysjohtaja, rikas mersun omistaja jne? Kyllä miehillä on aina niin vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta naisten pinnallisista toiveista ja vaatimuksista. Tapailin hetken naista jonka kanssa oli mukavaa kummankin puolin. Mutta hän teki kyllä selväksi että hänen miehellään on oltava autona Mersu tai iso Volvo. Katto huoneisto kerrostalossa tai iso omakotitalo. Oma yritys tai johtavassa asemassa isossa yrityksessä. Täytyy myöntää että sanoin että olen täydellinen. Minä en täyttänyt mitään noista vaatimuksista. Ja kävi ilmi että asun hänen isänsä Naapuri talossa lähiössä. Kun hän tuli muutaman kerran tapaman minua hän varoi että vaan hänen isänsä ei häntä näkisi kun hän tulee luokseni.
No miksi et tee noita naisen mieliksi? Miten se on miehille niin vaikeaa edes hiukan täyttää naisen toiveita?
Mikä sinua estää opiskelemasta kunnolla ja olemasta yritysjohtaja, rikas mersun omistaja jne? Kyllä miehillä on aina niin vaikeaa!
Mitä mies tekee naisella joka on vain mammonan ja miehen työstatuksen mukaan, ei mitään. Järkiavioliittoko? Niissä tunnetusti intohimoista seksiä tarjolla, vai? Olisin kiertänyt kaukaa tuollaiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Harhainen aloitus.
Tietenkin mieskin haluaa kokea olevansa haluttu omana itsenään. Itselleni se on ehdoton juttu. Muutoin ei haluta itseänikään.
Jos toinen ei ulkoisesti haluta, niin sille ei mahda mitään. Ei sinuakaan haluta mies jota et pidä ulkoisesti haluttavana.
Näinhän se on. Olen sanonut miehelleni, että voi lähteä etsimään haluamaansa karvatonta naista. Ei ole kuitenkaan lähtenyt. Haluaa seksiä kanssani edelleen. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt vaan kiihottuu katsomalla enkä tiedä mitä sille piäiti voida. Ja naiset siitä, että tulevat halutuksi. Tuntuu, että teet tästä ongelman joka se ei ole. Get over it.
Tämä se ongelma juuri onkin, en tunne halutuksi, kun mies on pilannut minulta sen tunteen arvostelullaan. Seksiä on, mutta minulta puuttui halutuksi tulemisen tunne. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt vaan kiihottuu katsomalla enkä tiedä mitä sille piäiti voida. Ja naiset siitä, että tulevat halutuksi. Tuntuu, että teet tästä ongelman joka se ei ole. Get over it.
Tämä se ongelma juuri onkin, en tunne halutuksi, kun mies on pilannut minulta sen tunteen arvostelullaan. Seksiä on, mutta minulta puuttui halutuksi tulemisen tunne. T. Ap
Minä olen miehenä aina halunnut tulla halutuksi. Juuri siksi olen ollut vaimoni kanssa koko ikäni. Pelkkä naisen kauneus tai ulkonäkö on vain pelkkä tyhjä kuori. Jos nainen ei halua minua seksistäkin katoaa kaikki kiinnostus. Tyhjää saa pyytämättäkin. Jotta olen saanut olla haluttu on minun pitänyt osoittaa vaimolle että on haluttu sellaisena kuin on, eli pitänyt vahvistaa vaimoni haluja. Siitä on syntynyt positiivinen kierre. varsinkin kun vaimo tehnyt aina aloitteet, eli minun on itse pitänyt saada hänet haluamaan useammin. Kukaan kun ei käskemällä laula tai halua.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja puoliso rakastetaan toisiamme ja hyväksytään toisemme, mutta silti tykätään että kumpikin huolehtii hygieniasta ja esim. pitää hiukset ja muunkin karvoituksen siistinä. Etkö itse toivo että mies leikkaisi pois ylipitkät hiukset, ei olisi siistimätön risuparta jne? Miksi parisuhteessa ei saisi pitää huolta ulkonäöstään ja toivoa puolisonkin tekevän niin?
Ihan kuin en huolehtisi ulkonäöstäni ollenkaan. Olen hoikka, kauniit pitkät hiukset, meikkaan, pukeudun naisellisesti, sheivaan sääret ja siistin karvoituksen. En vaan aja posliiniksi, koska se ei kuulu minun käsitykseeni naiseudesta. En tunne itseäni naiselliseksi ja viehättäväksi posliinina. Miten paljon enemmän minun pitäisi tehdä mieheni takia? Hän ei tee mitään miellyttääkseen minua. Silti rakastan ja annan hellyyttä ja seksiä niin paljon kuin hän vain haluaa.
Maksan myös puolet kuluista. Teen h*vtin raskasta työtä. Jos mies maksaisi elämisen ja minulle kauneushoidot ja sokeroinnit, voisin jättäytyä kotiin ja puunata pimppiä posliiniksi häntä varten päivät pitkät. Mutta juuri tällä hetkellä on vähän muutakin tekemistä. Ja sinulle, joka moitit minua viitsimättömäksi vain siksi, että haluan rakkautta luonnollisena - sinä et tiedä mitään siitä, miten paljon teen mieheni eteen. Joka päivä. Myös ulkonäköni eteen teen töitä, siihen ei vaan kuulu posliiniksi ajelu.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole .mistään tunnelukosta kyse vaan miesten typeristä haluista ja siitä että heille nainen ei koskaan riitä.sellaisena kuin on.
Ylläoleva on vaan tasa-arvoa parhaimmillaan.
Naiset löytävät valitettavaa unelmien prinsseistäkin.
Ei se sitä ole. Miehet vain näyttävät olevan niin tyhmiä, että arvostelevat naistensa ulkonäköä ja antavat ymmärtää naisen logiikalla ajatellen, ettei nainen kelpaa sellaisena kuin on. Tulee takuuvarmasti omille nilkoille. Sitten ihmetellään kun naiset ei halua seksiä tai nainen ei pysty vapautumaan seksissä niin paljon, että saisi orgasmeja. Vähemmästäkin on naisilla ongelmia itsensä hyväksymisen kanssa, kauneimmasta ulkonäöstä riippumatta, joten ei ihme, ettei pysty avautumaan ja saa orgasmeja.
Kuten jo aiemmin kerroin,
Tässä tuli viisaita neuvoja miehille. Kumoa omakin mies ajattelisi noin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt osaa sanoa koskeeko tämä sinua, mutta itse ajattelen, että asia vähän riippuu siitä, miten ja millä perusteilla noita muutostoiveita esittää. On tökeröä sanoa, että inhoan tuota asiaa sinussa, tee sille jotain, mutta aivan eri asia pyytää muutosta siksi, että se korostaisi vielä enemmän jotain asiaa josta eritysesti tykkää toisessa.
Esimerkkejä:
- Jos jättäisit rintsikat pois, niin ihanat nännisi kuultaisivat niin kauniisti paidan läpi
- Jos ajaisit partasi, saisin katsella ja silitellä komeaa leukaasi
- Jos kävisit salilla, se nuoruuden sikspäkki voisi vielä pilkistää sieltä ihailtavakseni
- Jos ajelisit karvasi, niin kalusi tulisi esille koko komeudessaan / saisin ihailla ja hyväillä sitä mikä minua siellä karvojen keskellä eniten kiihottaa
Eihän sen aina tarvitse olla niin että toinen ei kelpaa, vaan että tykkää jostakin asiasta toisessa niin paljon, että haluaisi sitä vieläkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen miehenä aina halunnut tulla halutuksi. Juuri siksi olen ollut vaimoni kanssa koko ikäni. Pelkkä naisen kauneus tai ulkonäkö on vain pelkkä tyhjä kuori. Jos nainen ei halua minua seksistäkin katoaa kaikki kiinnostus. Tyhjää saa pyytämättäkin. Jotta olen saanut olla haluttu on minun pitänyt osoittaa vaimolle että on haluttu sellaisena kuin on, eli pitänyt vahvistaa vaimoni haluja. Siitä on syntynyt positiivinen kierre. varsinkin kun va
Kiitos, kiva kuulla että hyviäkin miehiä on.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt osaa sanoa koskeeko tämä sinua, mutta itse ajattelen, että asia vähän riippuu siitä, miten ja millä perusteilla noita muutostoiveita esittää. On tökeröä sanoa, että inhoan tuota asiaa sinussa, tee sille jotain, mutta aivan eri asia pyytää muutosta siksi, että se korostaisi vielä enemmän jotain asiaa josta eritysesti tykkää toisessa.
Esimerkkejä:
- Jos jättäisit rintsikat pois, niin ihanat nännisi kuultaisivat niin kauniist
Kyllä, on tosi paljon väliä sillä, miten asiat ilmaisee. Kaikenlainen arvostelu tappaa intohimon. Minun mieheni on ihan sanonut, että hän pitää karvojani epäviehättävinä. On sen myös eleillään osoittanut. Jos olisikin kauniisti muotoillut asian, niin olisin voinut joskus hänet yllättää posliinilla. Mutta en aio tehdä sitä vain siksi, että miestä ällöttää. Silloin tekisin sen häpeästä ja vihasta käsin, en rakkaudesta käsin. Haluan toteuttaa mieheni toiveet rakkaudesta käsin, enkä mieheni aiheuttaman kehohäpeän vuoksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne asut on vaan leikkiä
Aikuisten roolileikkiä
Ei se tarkoita, että mies haluaa sinua muuttaa
Hän haluaa leikkiä kanssasi
Hyi että inhoan sanoja "leikkiä" ja "lelut" seksin yhteydessä. Eikä se tarkoita, että seksissä ei saisi olla vaikka huumoria, iloa ja kepeyttä mukana, mutta nuo sanat vain aiheuttavat kylmiä väreitä. Lapset leikkivät leluilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja puoliso rakastetaan toisiamme ja hyväksytään toisemme, mutta silti tykätään että kumpikin huolehtii hygieniasta ja esim. pitää hiukset ja muunkin karvoituksen siistinä. Etkö itse toivo että mies leikkaisi pois ylipitkät hiukset, ei olisi siistimätön risuparta jne? Miksi parisuhteessa ei saisi pitää huolta ulkonäöstään ja toivoa puolisonkin tekevän niin?
Ihan kuin en huolehtisi ulkonäöstäni ollenkaan. Olen hoikka, kauniit pitkät hiukset, meikkaan, pukeudun naisellisesti, sheivaan sääret ja siistin karvoituksen. En vaan aja posliiniksi, koska se ei kuulu minun käsitykseeni naiseudesta. En tunne itseäni naiselliseksi ja viehättäväksi posliinina. Miten paljon enemmän minun pitäisi tehdä mieheni takia? Hän ei tee mitään miellyttääkseen minua. Silti rakastan ja annan hellyyttä ja seksiä niin paljon kuin hän vain haluaa.
Maksan myös puolet kului
Siis häh? Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa? Ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus ap:ltä. Mun muija on ihan samanlainen, mitä tulee seksikkäisiin alusasuihin: se loukkaantuu tosi herkästi, jos ehdottelen jotain. Vuosien varrella olen onnistunut vain pari kertaa saamaan hänet pukeutumaan johonkin hiukan tuhmempaan. Se on sääli, koska hän näyttää ihan jumalattarelta vaikkapa stay-upeissa.
Ymmärrän sen, jos hygienia-asioista huomauttaa varovasti, jos niissä on jotakin oikeasti huomautettavaa, mutta jos mieheni edes yhden kerran alkaisi puuttua vaikka pukeutumiseeni tai hiustyyliini, hengittelisin hetken hiljaa, kasaisin ajatukseni, alkaisin etsiä sopivaa vuokra-asuntoa itselleni, hakisin kaupasta banaanilaatikoita muuttoa varten ja aloittaisin pakkaamaan ja järjestämään eroon liittyviä käytännön asioita. Yrittäisin hoitaa homman mahdollisimman ystävällisesti ja sopuisasti, koska inhoan riitaa.
Sama tapahtuisi, jos mies yrittäisi vaikka painostaa sellaiseen seksiin, jollaista en itse halua.
En kestä yhtään sitä, että minua itseäni ja tunteitani yritetään alkaa muuttamaan, vaikka aiheesta annettua arvostelua kestän mielestäni itse asiassa harvinaisen hyvin (minulle on aina ollut mysteeri, miksi ihmisten on niin vaikea pyytää anteeksi väärin toimimista, kun minusta se puhdistaa ilmaa niin paljon ja herkästi anteeksi pyydän jos koen että olen toiminut väärin).
Kyllä, on tosi paljon väliä sillä, miten asiat ilmaisee. Kaikenlainen arvostelu tappaa intohimon. Minun mieheni on ihan sanonut, että hän pitää karvojani epäviehättävinä. On sen myös eleillään osoittanut. Jos olisikin kauniisti muotoillut asian, niin olisin voinut joskus hänet yllättää posliinilla. Mutta en aio tehdä sitä vain siksi, että miestä ällöttää. Silloin tekisin sen häpeästä ja vihasta käsin, en rakkaudesta käsin. Haluan toteuttaa mieheni toiveet rakkaudesta käsin, enkä mieheni aiheuttaman kehohäpeän vuoksi.
Joo, tuollainen on kyllä todella urposti sanottu, tarkoittipa mies sitä sitten oikeasti tai vaan tajuamatta miltä se kuulostaa. Itse olen kovasti yrittänyt vaimolle tuota että ne rintsikat oikeasti voisi joskus jättää pois koska hänen rinnoistaan ja erityisesti nänneistään niin paljon tykkään, tai olen kehunut vihjailevasti että kuinka kovasti kiihottaa katsella hänen kaunista pimppiään (ajelemista en ole edes ehdottanut, vaan jos edes ne pöksyt saisin putomaan ensin) Ja ihan oikeasti tätä olen myös tarkoittanut, enkä vain kavalana juonena saada haluamaani 🙂
Noh, arvannette kuinka siinä on käynyt: kehut saavat kyllä myhäilemään, mutta siinäpä se. Pääasia että nyt olonsa mukavaksi tuntee ja että sentään saan ääneen ilmaista ihailuni hänen seksikkyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne asut on vaan leikkiä
Aikuisten roolileikkiä
Ei se tarkoita, että mies haluaa sinua muuttaa
Hän haluaa leikkiä kanssasi
Hyi että inhoan sanoja "leikkiä" ja "lelut" seksin yhteydessä. Eikä se tarkoita, että seksissä ei saisi olla vaikka huumoria, iloa ja kepeyttä mukana, mutta nuo sanat vain aiheuttavat kylmiä väreitä. Lapset leikkivät leluilla!
Vastasin tähän kommenttiin keksimilläni roiseilla ilmaisuilla, mutta tuo meni moderointiin ja ymmärrän sen. Yritykseni oli kärjistää sitä, että miten sitten puhua, jos ei saa puhua tuhmiakaan. Palstan linja moderoinnissa tosin vaihtelee paljon.
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Lakkaa nyt teeskentelemästä, et halua toteuttaa miehesi toiveet. Haluat, että hän toivoo vain mitä sinä haluat, ettei hänellä olisi edes omia toiveita, vaikka et tätä tietenkään halua ymmärtää, saatikka myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus ap:ltä. Mun muija on ihan samanlainen, mitä tulee seksikkäisiin alusasuihin: se loukkaantuu tosi herkästi, jos ehdottelen jotain. Vuosien varrella olen onnistunut vain pari kertaa saamaan hänet pukeutumaan johonkin hiukan tuhmempaan. Se on sääli, koska hän näyttää ihan jumalattarelta vaikkapa stay-upeissa.
Ymmärrän sen, jos hygienia-asioista huomauttaa varovasti, jos niissä on jotakin oikeasti huomautettavaa, mutta jos mieheni edes yhden kerran alkaisi puuttua vaikka pukeutumiseeni tai hiustyyliini, hengittelisin hetken hiljaa, kasaisin ajatukseni, alkaisin etsiä sopivaa vuokra-asuntoa itselleni, hakisin kaupasta banaanilaatikoita muuttoa varten ja aloittaisin pakkaamaan ja järjestämään eroon liittyviä käytännön asioita. Yrittäisin hoitaa homman mahdollisimman ystävällisesti ja sopuisasti, koska inhoan riitaa.
Sama tapahtuisi, jos mies yrittäisi vaikka pa
Voi kuinka lapsellinen ajattelutapa. Pikku prinsessa joka ei halua ottaa ketään muuta huomioon, ei edes kumppaniaan.
Voithan sinä puhua ihan vapaasti mutta teethän sille oman ketjun. Ja itse olen ainakin nähnyt näitä puolin ja toisin, molempia sukupuolia syytellen.