Naurettavin perustelu huonolle matematiikan osaamiselle on heikko varallisuus ja sosioekonominen tausta
Itselläni lukion pitkä matematiikka päästötodistuksessa kymppi ja olen todella pienituloisen perheen kasvatti. Sitten taas vaikkapa joku Alexander Stubb jolla on täysin päinvastainen tausta on lähes laskutaidoton.
Jos nuoren kiinnostuksen kohteet on ainoastaan rap-musiikki ja merkkitennarit, ei kannata odottaa liikoja oli taustat mitä tahansa
Kommentit (54)
Koska osaat matematiikkaa, ymmärrät varmaan näytteen ja edustavan näytteen eron. Miksi siis kirjoitit noin?
Alku oli ihan mutta toinen kappale eksyi aiheesta ihan täysin. Olen myös köyhästä yh-perheestä kirjoittanut L pitkästä matematiikasta. Kiinnostuksen kohteet nuorena oli merkkilenkkarit ja rap musiikki. Ei ainakaan negatiivisesti vaikuttanut minun matematiikan osaamiseen riimiparien ja biittien kuuntelu.
Kyllä matemaattinen osaaminen on kiinni matemaattisesta älystä. Ap on siis aivan oikeassa.
Antimatemaatikko
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matemaattinen osaaminen on kiinni matemaattisesta älystä. Ap on siis aivan oikeassa.
Antimatemaatikko
Niin on mutta ei rap-musiikin kuuntelu tai merkkilenkkarit kyllä matemaattista älyä laske. Siksi vähän epäilen ap:n omaa älykkyyttä kun tuollaisia kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antimatemaatikko
Niin on mutta ei rap-musiikin kuuntelu tai merkkilenkkarit kyllä matemaattista älyä laske. Siksi vähän epäilen ap:n omaa älykkyyttä kun tuollaisia kirjoittaa.
Ei rap-musiikki ja merkkilenkkarit laske älyä jos ne eivät ole ainoa kiinnostuksen kohde elämässä
ap
Oikea vastaus: Laiskuus, tyhmyys ja velttous!
Motivaatiolla on ratkaiseva merkitys. Lapsen kannustaminen ja auttaminen on ilmaista. Olen ap.n kanssa samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mahmudin isä on linnassa r a i s k a u k s e s t a. Jos hän myy 10 grammaa spiidiä päivässä ja käyttää itse gramman niin kauanko kestää kilon diilaaminen?
Niin. Jossain osia jenkkejä metrijärjestelmän osaa ilmeisesti vain korkeasti koulutetut ja huumediilerit. Oppia voi monella tapaa😅
Oliko sinulla kaikki aineet kymppi? Jos ei ollut, miksei ollut? Oletko jotenkin tyhmä tai lahjaton, ettet kyennyt saamaan kaikista aineista kymppejä?
Vierailija kirjoitti:
Koska osaat matematiikkaa, ymmärrät varmaan näytteen ja edustavan näytteen eron. Miksi siis kirjoitit noin?
Miksi sotket tutkimusmenetelmäkurssin matematiikkaan?
Petteri kirjoitti matematiikasta B:n, Riikka C:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antimatemaatikko
Ei rap-musiikki ja merkkilenkkarit laske älyä jos ne eivät ole ainoa kiinnostuksen kohde elämässä
ap
Koita nyt ap päästää irti niistä rap-musiikista ja lenkkareista. Ne ei liity matemaattiseen älykkyyteen mitenkään. Teet vain itsestäsi vitsin noilla jutuilla.
Nuorille pitäisi havoinnollistaa missä matematiikkaa tarvitaan. Joukko oppi oli aikoinaan täyttä paskaa. Sitä ei monessa paikkaa tarvita. 3D mallinnusohjelmissa se tuli vastaan, eli leikkuri vähentää ainetta, leikkurin leikkuri lisää ainetta, unioni on yhteinen tilavuuskohta. 3-ulotteista ajattelua tarvitaan hyvin paljon ja se on matematiikan osa-alue. Itsenäisyyspäivän pähkinä: Missä maapallolla on on ne kohdat, että kuljettaessa 2000km pohjoiseen, 2000km länteen ja 2000km etelään, tullaan samaan paikkaan takaisin. Vinkki, näitä paikkoja on erittäin paljon.
Meidän sossutuilla elävässä autistisessa perheessä on yksi matemaattinen "nero" ja se ei tarvinnut mitään opetusta missään vaiheessa kun laski ihan omaksi huvikseen matematiikan tehtäviä jo alle esikouluikäisenä. Puhui myös englantia eikä sitäkään ole oikeastaan missään vaiheessa opetettu, se vain alkoi englantia puhuvaksi. Muuten sitten ei mitään oikein älyäkään jos kyse ei ole tekniikasta. Että kyllä se matematiikan osaaminen riippuu ihan matemaattisesta lahjakkuudesta mitä ei voi oppia, se joko on tai ei ole.
Ei se pleikan hankkiminen kouluun mitään matematiikan osaamista lisännyt. Jollei kouluaikaa käytetä oppimiseen, eikä kotona käytetä aikaa kouluasioihin, niin tulokset ovat aivan selkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän sossutuilla elävässä autistisessa perheessä on yksi matemaattinen "nero" ja se ei tarvinnut mitään opetusta missään vaiheessa kun laski ihan omaksi huvikseen matematiikan tehtäviä jo alle esikouluikäisenä. Puhui myös englantia eikä sitäkään ole oikeastaan missään vaiheessa opetettu, se vain alkoi englantia puhuvaksi. Muuten sitten ei mitään oikein älyäkään jos kyse ei ole tekniikasta. Että kyllä se matematiikan osaaminen riippuu ihan matemaattisesta lahjakkuudesta mitä ei voi oppia, se joko on tai ei ole.
Ei pidä täysin paikkaansa. Itse olen kaukana nerosta ja sain matikassa paljon tukiopetusta ala-asteella. Yläasteella päätin, että otan lukiossa pitkän matikan. Opettaja sanoi, että suosittelee lyhyttä koska numerot oli parhaimmillaan kaseja. Lukiossa tein kovasti töitä ja suoritin pitkän matikan hyvillä arvosanoilla. Eli motivaatio ajaa jopa lahjakkuuden ohi.
Haluan toivottaa teille kaikkea hyvää erityisen kanssa. Ei varmasti ole helppoa, mutta hienoa että hänellä on myös poikkeuksellisia lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä täysin paikkaansa. Itse olen kaukana nerosta ja sain matikassa paljon tukiopetusta ala-asteella. Yläasteella päätin, että otan lukiossa pitkän matikan. Opettaja sanoi, että suosittelee lyhyttä koska numerot oli parhaimmillaan kaseja. Lukiossa tein kovasti töitä ja suoritin pitkän matikan hyvillä arvosanoilla. Eli motivaatio ajaa jopa lahjakkuuden ohi
Ehkä sinulla oli enemmän lahjoja kuin luulet. Motivaatio ei auta, jos ei kertakaikkiaan opi, tai oppii niin hitaasti, että menee viisi vuotta oppia se asia, jonka oppimiseen muilla menee kuukausi. Kaikilla meillä on vuorokaudessa vain 24 tuntia ja joskus on pakko nukkuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä täysin paikkaansa. Itse olen kaukana nerosta ja sain matikassa paljon tukiopetusta ala-asteella. Yläasteella päätin, että otan lukiossa pitkän matikan. Opettaja sanoi, että suosittelee lyhyttä koska numerot oli parhaimmillaan kaseja. Lukiossa tein kovasti töitä ja suoritin pitkän matikan hyvillä arvosanoilla. Eli motivaatio ajaa jopa lahjakkuuden ohi
"Motivaatio ajaa lahjakkuuden ohi matemaatikan osaamisessa"
Taitaa olla trolli vai kuvitteleeko joku oikeasti tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Nuorille pitäisi havoinnollistaa missä matematiikkaa tarvitaan. Joukko oppi oli aikoinaan täyttä paskaa. Sitä ei monessa paikkaa tarvita. 3D mallinnusohjelmissa se tuli vastaan, eli leikkuri vähentää ainetta, leikkurin leikkuri lisää ainetta, unioni on yhteinen tilavuuskohta. 3-ulotteista ajattelua tarvitaan hyvin paljon ja se on matematiikan osa-alue. Itsenäisyyspäivän pähkinä: Missä maapallolla on on ne kohdat, että kuljettaessa 2000km pohjoiseen, 2000km länteen ja 2000km etelään, tullaan samaan paikkaan takaisin. Vinkki, näitä paikkoja on erittäin paljon.
Se paikka on varmaan se koko leveyspiiri, josta pohjoiseen 2000 km mentäessä leveyspiirin ympärysmitta maapallon ympäri on 2000 km.
Niin sanoihan se Einsteinkin, on että hänellä on pahoja ongelmia matematiikan taitojen kanssa. Kaiken teoria jäi tekemättä.