Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon sotilas tulee vain suorana. Ei areenassa enää myöhemmin. Huomatkaa!

Vierailija
06.12.2023 |

Kuuluttaja sanoi telkkarissa. Kerron teille, että jos haluatte katsoa, niin suorana tai ei ollenkaan. Itse olen tyttären kanssa katsonut sen vuosittain. Jo ihan pienestä pitäen. 

Onpa omituista, että sitä noin pihistellään. 

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä arvostelua jos 50 luvun elokuvasta puuttuu realismi kun tuolloin lännenelokuvissakin vielä kuoltiin ilman luodinreikiä ja verta ja kehuttuun uuteen kuitenkin laitettu sympaattisia huumori ukkoja ja huumoria tylyn Mollbergin version jälkeen kun sai tuosta juuri moitetta aikanaan.

Rambo IV -tyylisen splatterin paikka silti selkeästi nyky-yleisölle. Ehkä vielä lisänä ne krematoriovaunut joka suon reunaan perässä kulkemaan kuten ah niin rauhantahtoisilla venäläisillä tänä päivänä. Eihän silloin ole sotaa käyty, jos ei ole ruumiita todisteina, kysy vaikka Putelta.

Siksi vissiin tässäkin ketjussa on koti-iigorien vankka vastustus sille, että Suomi on joskus ollut sodassa Venäjän kanssa ja säilynyt itsenäisenä.

-winner-

Vierailija
102/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta emme unohtaisi...joka vuosi katsottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjana tämä on edelleen paras. Laine ja Louhimies toki ja myös tehneet hyvää työtä elokuva-alalla.

Vierailija
104/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa itsenäisyyspäivä on outo.

Täällä on sotilasparaateja ja täällä pidetään veteraaneja sankareina vaikka kyseiset veteraanit kävivät hyökkäyssotaa ja olivat n*tsien liittolaisia. Saksassa veteraanit ei saa kummoista arvostusta mutta suomessa saa.

Telkkarista tulee tuntematon sotilas missä suomi kävi hyökkäyssotaa n*tsisaksan liittolaisena, suursuomea tavoiteltiin mutta epäonnistuimme siinä.

Suomiko ei ole sotahullumaa?

Se sotahullu ja hullu muutenkin löytyy ihan tuosta naapurista, valitettavasti.

Kukahan se tänne hyökkäsi, no naapurimaan hullu ja sotahullu.

Äläpä ryz zä valehtele asioita. Suomessa ei tuota aivopesua usko kukaan. 

Painukaa pois täältä ja heti.

Olette sikoja kaikki.

Jatkosodassa suomi hyökkäsi neuvostoliitt

Pyccän ulinaa.

Vierailija
105/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattoman sotilaan tekijänoikeudet ovat jo päättyneet, joten siinä mielessä on yllättävää että Yleisradio ei halua esittää sitä Areenassa. Toisin sanoen se ei joutuisi maksamaan mitään siitä että elokuva olisi siellä vaikka koko ajan nähtävänä.

Vierailija
106/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä arvostelua jos 50 luvun elokuvasta puuttuu realismi kun tuolloin lännenelokuvissakin vielä kuoltiin ilman luodinreikiä ja verta ja kehuttuun uuteen kuitenkin laitettu sympaattisia huumori ukkoja ja huumoria tylyn Mollbergin version jälkeen kun sai tuosta juuri moitetta aikanaan.

Joo, sellaista tahallisia provoja nuo toimittajien jutut nykyään...

Vierailija
107/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että olen korviani myöten täynnä tätä. Onkos tämä tullut 23 vuotta putkeen nyt.. voisi ehkä miettiä olisiko joku muu leffa vaihteeksi. Eihän tuota kukaan oikeasti edes jaksa katsoa.

Nii-in.

Tulisi edes uunoja tai bondeja tai poliisiopistoja... tai salkkareita.

-winner-

Vierailija
108/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei YLE lähetä sitä väritettyä versiota, kun sellainen on Laineen versiosta kerran tehty.

Vierailija
109/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo Tuntematonta vastaan mitään paitsi se että sitä 50-luvun versiota näytetään AINA.  Miksi ei Mollbergin ohjausta 80-luvulta ja nyt tuoreimpana Louhimiehen (paras).

Kaikista klassikokirjojen elokuvasovituksista tehdään päivityksiä niin miksi sitä ensimmäistä palvotaan niin että muut jää paitsioon? 

Ja jos tarkkoja ollaan niin Suomi sai itsenäisyyden 1917 niin miksi ei näytetä suoraan tuohon tapahtumaan liittyvää elokuvaa, esim.Täällä Pohjantähden alla ? 

Vierailija
110/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ny siitä mitään sota dokkaria tehkö :D mutta juu omat upseerit on pahempia kun vihulaiset

Vierailija
111/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi katson. Lapsesta saakka! Uudet versiot ei nappaa, ei.

Vierailija
112/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on kyllä totta, että Stalinin tavoite oli lopulta koko Suomen valtaaminen, mutta se ei ollut alkuperäinen tavoite."

Tästä olen eri mieltä. Kyllä se ihan varmasti alkuperäisestikin tavoitteena oli.

Jos tätä näin jossittelemalla aletaan laajentamaan ja yleistämään, niin varmaan aika turhaa rajata tätä vaatimattomasti Suomeen, vaan sitten on syytä laajentaa keskustelu maailmanvaltaustavoitteisiin.

Vierailija
113/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sentään suorana? Eikös se ole elokuva.

Vierailija
114/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kehuvat elokuvaa koska on niiin klassikko. Eivät kehtaa myöntää elokuvan olevan paska. 

Mikä siitä tekee paskan? Entä mikä yleensä klassikoista tekee paskan?

Vierailija
115/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kehuvat elokuvaa koska on niiin klassikko. Eivät kehtaa myöntää elokuvan olevan paska. 

Mikä siitä tekee paskan? Entä mikä yleensä klassikoista tekee paskan?

ei sitä oo tehty mulle vaan mun isälle ja papalle, aika ajo ohi. liian hidas ja näyttely on naurettavaa. oon kyll kattellu mutta niinku scarface kasapaskaa.

Vierailija
116/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei jaksa joka vuosi. Louhimiehen version katsoin vähän aikaa sitten. Mukavaa vaihtelua. 

Vierailija
117/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sentään suorana? Eikös se ole elokuva.

Ap ei taida tietää mitä tarkoittaa suora lähetys.

Vierailija
118/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta emme unohtaisi...joka vuosi katsottava.

Jotta unohtaisimme on tarkempi vastaus.

a) Suomi oli nassivaltio ja hyökkääjä toisessa maailmansodassa

b) Talvi ja jatkosota ei liity itsenäisyyteemme. Siihen liittyy Suomen sisällissota lahtauksineen.

Olisi jo aika käsitellä menneisyytemme häpeä! Tässä parempaa itsenäisyyspäivän katseltavaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raja_1918

Vierailija
119/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu menestyvän kirjailijan teokseen. Näyttelijät aikansa kärkikaartia. Ohjaaja sikansa huippu. 

Miten saat elokuvasta huonon. 

Helposti. Mustavalkoista paskaa mitä tarvitsee pitää äänettömällä äänenvoimakkuuden vaihtelun takia. Jos sinun mielestä ohjaaja ja näyttelijät olivat hyviä niin ei tarkoita että minunkin tarvitsee pitää niistä. Tuskin sinullakaan on samanlainen elokuvamaku kuin minulla?

On erilainen elokuvamaku. Ei oikein Marvel ja tiktok-tanssit nappaa. 

Vierailija
120/143 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi elokuvahistorian surkeimmista elokuvista. Jatkuvaa oksettavaa pakkotoistoa vuodesta toiseen...hyi hel..

Ottaen huomioon elokuvan valmistumisajankohdan, kyseessä on yksi maailman parhaista sotaelokuvista. Oman järkyttävän lisänsä elokuvalle antaa se, että monet näyttelijöistä olivat kymmentä vuotta aikaisemmin itse rintamalla. Iltalehdessä toimittaja esittää, ettei Laineen Tuntematonta tulisi enää esittää itsenäisyyspäivänä vaan näyttää sen sijaan Louhimiehen versio. Käsittämätön näkemys - itse en löydä siitä juuri mitään elokuvallisia ansioita. Mollberginkin Tuntematon on selvästi parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä