Tuntematon sotilas tulee vain suorana. Ei areenassa enää myöhemmin. Huomatkaa!
Kuuluttaja sanoi telkkarissa. Kerron teille, että jos haluatte katsoa, niin suorana tai ei ollenkaan. Itse olen tyttären kanssa katsonut sen vuosittain. Jo ihan pienestä pitäen.
Onpa omituista, että sitä noin pihistellään.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, eipä vahingossakaan joudu vilkaisemaan. Kamala tapa viettää itsenäisyyspäivää, katsoen ja glamourosoiden sotaa ja kärsimystä.
Jos on hardcore pasifisti niin kannattaa katsoa Rauni Mollbergin versio. Siinä on kärsimystä ja itseruoskintaa, ei pelkkää glorifiointia.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi hyvää kaikille nuorille katsoa, ehkä se antaisi vähän perspektiiviä siihen mitä ukit ja mummot ovat läpikäyneet ja silti rakentaneet tämän nyt pilatun hyvinvointivaltion. Mutta joo, tiktokkia on kivempi varmaan selata.
Kyllä! Vanhempien pitäisi katsoa sitä lastensa kanssa ja kertoa, että siellä se Ukki tai isoukkikin oli.
En aio katsoa Tuntematonta, sen sijaan mietin jos katsoisi Rocky Horror Picture Show'n <3
Ihmiset kehuvat elokuvaa koska on niiin klassikko. Eivät kehtaa myöntää elokuvan olevan paska.
Juhlajumalanpalvelus ja paraati tulevat samaan aikaan, kun Tuntematon tulee teemalta. Kaksi em kuuluu katsoa suorana, ovat suoria lähetyksiäkin. Elokuva voisi olla Areenassa vaikka vain viikon.
Vierailija kirjoitti:
Dementikot katsoo tuollaista paskaa joka vuosi.
Äitis oli dementikko
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kehuvat elokuvaa koska on niiin klassikko. Eivät kehtaa myöntää elokuvan olevan paska.
Perustuu menestyvän kirjailijan teokseen. Näyttelijät aikansa kärkikaartia. Ohjaaja sikansa huippu.
Miten saat elokuvasta huonon.
Minä ainakin löysin Areenasta Mollbergin ohjaaman version sekä uusimmasta tehdyn tv-sarjaversion.
Vierailija kirjoitti:
Katson sen joka vuosi.
Ikävää, kun ei voi katsoa myöhemmin, kun se tulee paraatin kanssa samaan aikaan.
Pistä digiboxiin, minä katson molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu menestyvän kirjailijan teokseen. Näyttelijät aikansa kärkikaartia. Ohjaaja sikansa huippu.
* aikansa huippu
Vierailija kirjoitti:
Äitis oli pska
Ruudussa on katsottavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitis oli pska
Ite oot!
Yksi maailmanhistorian tylsimmistä elokuvista. Alusta loppuun asti en ole koskaan jaksanut katsoa.
Sekä Linnan kirjan lukenut, että Laineen elokuvan olen katsonut kahdesti. Mollbergin version kerran ja uusinta en kokonaan lainkaan.
Ketjun kaksoiskansalaisille ja muille vätyksille suosittelisin vaihtoehtona sotatraumojen käsittelyyn Come and see/Tule ja katso -leffaa. Löytyy haulla ja enkkutekstein Youtubesta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Mustavalkoista paskaa mitä tarvitsee pitää äänettömällä äänenvoimakkuuden vaihtelun takia. Jos sinun mielestä ohjaaja ja näyttelijät olivat hyviä niin ei tarkoita että minunkin tarvitsee pitää niistä. Tuskin sinullakaan on samanlainen elokuvamaku kuin minulla?
Ehkä joskus aika on kypsä myös Sisu-leffan näyttämiseen Itsenäisyyspäivänä?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Mustavalkoista paskaa mitä tarvitsee pitää äänettömällä äänenvoimakkuuden vaihtelun takia. Jos sinun mielestä ohjaaja ja näyttelijät olivat hyviä niin ei tarkoita että minunkin tarvitsee pitää niistä. Tuskin sinullakaan on samanlainen elokuvamaku kuin minulla?
Kerropa ystävällisesti sitten ne elokuvamakusi kärkituotannot. Äänenvoimakkuuden vaihteluun auttaa kun ostaa kuulokkeet, jos pelkäät naapureiden kuulevan.
-winner-
Et siis kunnioita suomea puolustaneita miehiä?