Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa oikeasti ruokaköyhyyttä?

Vierailija
06.12.2023 |

Kuitenkin perunat, lanttu ja kananmunat kaikkien kukkarolle sopivia.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos lainkin mukaan pitää jäädä toimeentulotukitouhurahaa joku 500 (?) euroa kuussa niin on se kumma jos tuolla ei kuukauden ruokia osta. Kannattaisi jättää olutostokset vähemmälle jos koet "ruokaköyhyyttä"

Tämän "touhurahan" pitää riittää myös kaikkeen muuhun tarvittavaan, ei vain ruokaan, mm. vaatteisiin, kodinkoneisiin, harrastuksiin, käsikauppalääkkeisiin ja siis ihan kaikkeen muuhun, mitä sitä nyt voi tarvita laastareista suihkuverhoon ja niin edelleen.

Vierailija
62/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Oln yksinhuoltaja ja täytyy tulla toimeen 500e/kk 3 henkilöä. 2 teiniä ja minä,  teinit syövät PALJON!

Kaikki on niin minimissä kuin vain voi olla. Itse joudun syömään makaroonia, koska muuten EI LAPSILLE OLISI rahaa ostaa TARPEEKSI RUOKAA.

Miten ulkomaalaisilla pummeilla on merkkivaatteita?? Kiva meidän suomalaisten teinien katsella näitä syövän vaikka hampurilaisia. Onko heillä eri kriteerit saada toimeentulotukea???

MIKSI SUOMI EI PIDÄ HUOLTA OMISTAAN???

Tämä kuulostaa yksiössä istuvan yksinäisen persutrollin tekstiltä. Mutta mitäpä persut eivät tekisi kasvattaakseen suosiotaan. Siinä on populistinen puolue jos mikä.

Päivästä toiseen samaa valehtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna, lanttu ja munat ei ole kuin tippa meressä siitä mitä ihminen ravinnokseen tarvitsee ja sitä paitsi kanamunat on nykyään ihan törkeän kalliita.

juu tuilla elävät ovatkin nyt yllätteän supertarkkoja ravintosuosituksista :D rööki palaa ja kalja virtaa, mutta kalapuikkoja en syö kun ovat epäterveellisiä :D pitsa on sen sijaan tosi terveellistä ja kebab.

Vierailija
64/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Lihavat pysyisi hengissä monta kuukautta pelkällä vedellä.

Täällä ei ole kuin kiukuttelevia aikuisia kun eivät voi elää luksus elämää kela tuilla.

Vierailija
65/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ainakin vuonna 2015. Ongelma korjaantui vasta irakilaisen puurokenraalin jyrähdettyä asiasta.

Vierailija
66/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Oln yksinhuoltaja ja täytyy tulla toimeen 500e/kk 3 henkilöä. 2 teiniä ja minä,  teinit syövät PALJON!

Kaikki on niin minimissä kuin vain voi olla. Itse joudun syömään makaroonia, koska muuten EI LAPSILLE OLISI rahaa ostaa TARPEEKSI RUOKAA.

Miten ulkomaalaisilla pummeilla on merkkivaatteita?? Kiva meidän suomalaisten teinien katsella näitä syövän vaikka hampurilaisia. Onko heillä eri kriteerit saada toimeentulotukea???

ei kai niiden teinien tarvitse mahaansa pelkällä proteiinilla täyttää? Aamupalaksi runsas puurolautanen ja kanamunaa kylkeen. Ruuan lisukkeeksi kunnon satsi perunamuusia, niin luulisi mahan täyttyvän. Välipalaksi voi syödä vaikka sen 500g rahkatönikän marjoilla etc. Eikä teinejäkään kannata opettaa siihen että mätätään mättäämisen ilosta eikä myöskään nirsoilemaan (moni teini tuntuu haluavan elää kolmioleivillä, valmisnuudeliannoksilla tms), jos haluavat käydä mäkkärissä, voi laittaa teinit myös töihin, eivät varmaan mene rikki siitäkään.

Vierailija
67/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jakamassa ruokaa ja tiedän kyllä kuka juopottelee tukirahansa.

Vierailija
68/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä aika hullua, että yhteiskunnan pitäisi järjestää lonkkaa vetäville merkkivaatteet, lomamatkat ja ravintosisällöltään hyvät ruuat ja ulkomaillekin pitäisi päästä. Missä toivemaailmassa elätte? Olen pyytänyt jatkuvasti ilman rahaa olevalta "köyhältä" ystävältä meno ja tulolaskelman kuukaudelta, jotta voisin neuvoa rahankäytössä. Arvaa onko listausta näkynyt?

Vierailija
69/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi iikorin keksivän muita kuin nälkäaloituksia, kun juuri julistettiin suomalaisten lihavuuden kasvaneen ennätysmittoihin.

Vierailija
70/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos lainkin mukaan pitää jäädä toimeentulotukitouhurahaa joku 500 (?) euroa kuussa niin on se kumma jos tuolla ei kuukauden ruokia osta. Kannattaisi jättää olutostokset vähemmälle jos koet "ruokaköyhyyttä"

Et siis tiedä mitään suomen sosiaalitukien määrästä tai rakenteesta. Kuitenkin täällä tölvit totuudentorvena. 

Vierailija
71/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna, lanttu ja munat ei ole kuin tippa meressä siitä mitä ihminen ravinnokseen tarvitsee ja sitä paitsi kanamunat on nykyään ihan törkeän kalliita.

juu tuilla elävät ovatkin nyt yllätteän supertarkkoja ravintosuosituksista :D rööki palaa ja kalja virtaa, mutta kalapuikkoja en syö kun ovat epäterveellisiä :D pitsa on sen sijaan tosi terveellistä ja kebab.

Kalapuikot on kuule aika kallista safkaa, verrattuna ravintoarvoihin. Vastaavaa kun syöt kokoajan, niin riskinä aineenvaihdunnan häiriöt ja varmuudella löysä paska joka päivä. Alkaa näkyä sekin jo vessapaperikuluissa. 

Vierailija
72/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitsaimmin taitavat Suomessa elää sairaimmat, jotka eivät kykene hyödyntämään täysimääräisesti köyhiä varten olevaa ilmaisapua ja palveluita. 

Taloudellisesti tiukimmalla taitavat olla aina yksin asuvat sinkut ja erityisesti toimeentulotuen varassa elävät, pienyrittäjät joiden yrityksellä menee hyvin heikosti eivätkä omaa varallisuutta, pienituloiset etävanhemmat jotka maksavat elatusmaksuja, pienituloiset ulosotossa olevat sekä kansaneläkkeellä elävät.

Minä veikkaisin, että lapsiperheissä, yh tai ei, tilanne on lopulta taloudellisesti parempi koska tukia saa selvästi enemmän. Lisäksi monet järjestöt tarjoavat erilaista tukea erityisesti vähävaraisille lapsiperheille. 

Toki suhteellista lapsiperhe köyhyyttä voi ilmetä siinä mielessä, että ruoka on sitä samaa halvinta makaronimössöä yms päivästä toiseen, lapsilla ei ole varaa harrastaa kuin ilmaisia harrastuksia eikä vaatteiksi saa samoja merkkivaatteita kuin useimmilla muilla nuorilla on. En silti usko, että varsinaista nälkää tarvitsee kokea yhdenkään vähävaraisen perheen lapsen, ellei vanhempi ole päihde/peliongelmainen yms joka tuhlaa yhteiset tukirahat omiin tarpeisiinsa. 

Veikkaisin, että köyhänä eläminen on kalleinta kovimpien vuokrien suurimmissa kaupungeissa sekä maaseudulla jossa on pakko omistaa auto. Edullisimmin taas luultavasti elää keskikokoisissa kaupungeissa, joissa vuokrat on suuria kaupunkeja kohtuullisemmat, autoa ei ole pakko omistaa ja vähävaraisille on järjestetty erilaista apua.

Niin tuo apu, se on vähävaraisille aivan ensiarvoisessa asemassa. Lähinnä kaupungeista löytyy ruokajonoja, edullista lounasta tarjoavia kirkon yms toimipaikkoja, kierrätyskeskuksia ja kirpputoreja. 

Toisaalta maaseudullakin aktiivinen ja osaava köyhä saattaa pärjätä erinomaisesti, koska omatoimisuudella voi kohottaa omaa elintasoaan. Lämmitys hoidetaan oman tontin puilla, autoa korjataan itse, ruokaa viljellään, kerätään tai pyydystetään itse, naapureita autellaan pientä korvausta vastaan, myydään ehkä pimeästi polttopuuta tai marjoja.. Aktiivinen, terve ja osaava köyhä saattaa elää maalla oikein hyvää elämää, sen sijaan sairaalle se on väistämättä huono vaihtoehto. 

Vierailija
73/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruokaköyhyyttä. On vain ruokalaiskuutta ja eväskateutta.

Vierailija
74/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä aika hullua, että yhteiskunnan pitäisi järjestää lonkkaa vetäville merkkivaatteet, lomamatkat ja ravintosisällöltään hyvät ruuat ja ulkomaillekin pitäisi päästä. Missä toivemaailmassa elätte? Olen pyytänyt jatkuvasti ilman rahaa olevalta "köyhältä" ystävältä meno ja tulolaskelman kuukaudelta, jotta voisin neuvoa rahankäytössä. Arvaa onko listausta näkynyt?

Höpöhöpö. Täyttä KAKKANDEERUSTA. Ei tuollaisia puheita päästelevät pidä kavereissaan ekonomialuokkassa alempia henkilöitä. Eivätkä he jaksa kaltaistasi natsia kuunnella. Ihan selvä paskatarina sulla. 

Vierailija
75/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli joskus aika nuukasti ruokaa, tai ei ainakaan ollut mitää makeita herkkuja juuri koskaan. Mutta hyvin kasvettiin aikuisiksi ja sen  jälkeen en ole nähnyt ruuan puutetta. Enkä tiedä, että kukaan muukaan, jolla jotenkin on elämänhallinta kunnossa olisi nälkää nähnyt.

Vierailija
76/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jakamassa ruokaa ja tiedän kyllä kuka juopottelee tukirahansa.

Niin minäkin olen ollut jakamassa ruokaa ja enemmistö hakijoista oli äitejä lapsineen. Niitä lappas ku sieniä sateella. Ei välttämättä ole kenenkään juopottelusta kyse että ihmisellä/ihmisillä on avuntarvetta. Joidenkin hakijoiden kanssa juttelin ja siellä oli mitä erilaisempia ihmiskohtaloita. Asioita joita ei soisi edes pahimmalle vihamiehelleen koska ei psyykensä sitä kumminkaan kestäisi. 

Vierailija
77/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. On vain typerästi ylivelkaantuneita huonoja rahankäyttäjiä. Yksinelävälle jää minimissään 550e (tt:n perusosa), millä elää oikein makoisasti jos ei pistä siitä ensin vippejä takaisin viidelle kaverille, maksele klarnaa, anyfiniä, ellosta, hobbyhallia ja paria osamaksuiphonea ja älytelkkaria dnalta.

Vierailija
78/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta 500 pitää maksaa kaikki laskut asumiskuluja ja lääkärikuluja lukuunottamatta. Muut pakolliset menot eivät ole toimeentulopiiriin kuuluvia. Ei siitä ruokaan jää kuin muutama kymppi kuukaudessa

Vierailija
79/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trollaus, paitsi että yksinhuoltaja kahden teinin kanssa saa minimissään 1440 euroa _käyttörahaa_ ruokaan ja muihin perusosalla kustannettaviin kuluihin. Jos ei saa toimeentulotukea, niin tuloja jää käteen vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen _enemmän_ kuin 1440 e.

Vierailija
80/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei halua antaa sitä, koska tietää että olet ns. Kaikkiviisas