Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllisyyden kuntakokeilut ovat eräänlainen laboratorio, jossa testataan erilaisia toimintatapoja ja -malleja

Vierailija
06.12.2023 |

Eli olemme koe-eläimiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kokeilut ovat sitä varten että saadaan työllistettyä sadoittain paperin pyörittelijöitä, joista olisi enemmän hyötyä niiden työttömien kanssa siellä työpajassa kuin syömässä verorahoja.

Vierailija
2/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytyökkärillä on kaksi tavoitetta: 

1. ei tehdä muutoksia työmarkkinoihin jottei ay-liikkeen valta vähene edes teoriassa

2. tehdään jotain näennäispuuhastelua josta saadaan raportteja ja tilastoja joilla työministeriön ja työkkärien porukat voi perustella oman ammattinsa tarpeellisuuden ja poliitikot saa jotain käppyröitä esitettäväksi medialle

Sillä ei näytä olevan mitään merkitystä ettei tuosta paikallaan pyörivästä te-karusellista ole työttömille tai duunareille tai edes kansalle mitään todellista hyötyä kun perusongelma on se, ettei työpaikkoja ole joten työttömät ei niihin olemattomiin paikkoihin työllisty millään määrällä motivointia, aktivointia tai kyykytystä tai edes tukiaisten leikkaamista 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistäähän ne esim. kuntouttavien ohjaajia ja niiden tarvitsemaa hallintoa. Kaikki verorahoilla ja tätä kokoomus haluaa lisää tekemällä niistä 9 euron velvoitteista pakollisia tai menettää kaikki tuet. Mitä vain että kaverit saa ilmaista työvoimaa eli työkokeilijoita.

Vierailija
4/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistäähän tämä kovasti kuntakokeilun työntekijöitä mutta ei asiakkaita.

Vierailija
5/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärit lakkautetaan vuoden kuluttua ja työttömät siirtyvät kuntien vastuulle eli kokeilut on oikeastaan pelkkä esiaste tulevasta. Tää on kätevä systeemi, koska esim. päiväkoteihin saadaan sen jälkeen helposti sijaisia päiväksi tai kahdeksi, koska työtön ei voi sanoa kunnalle, että ei ota työtä vastaan.

Vierailija
6/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielelläni koe-eläin.

Kuntakokeilun kautta olen saanut paljon yksilöllisempää apua ja tukea, kuin silloin kun olen joutunut ison kaupungin Te-toimison kanssa asioimaan. Nyt olen Pirkkalassa.

Ei te-toimistokaan mua ole koskaan ahdistellut, mutta olenkin aina ollut motivoitunut. 

Vierailija
7/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntakokeilun kautta olen saanut paljon yksilöllisempää apua ja tukea, kuin silloin kun olen joutunut ison kaupungin Te-toimison kanssa asioimaan. Nyt olen Pirkkalassa.

Ei te-toimistokaan mua ole koskaan ahdistellut, mutta olenkin aina ollut motivoitunut. 

Kaikkein helpoin työtön on se, joka valittamatta suostuu menemään kuntouttavaan eikä työvoimavirkailijan tarvitse yrittää ahdistella.

Vierailija
8/8 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein helpoin työtön on se, joka valittamatta suostuu menemään kuntouttavaan eikä työvoimavirkailijan tarvitse yrittää ahdistella.

Minua ei kukaan ollut laittamassa kuntouttavaan toimintaan. Pyysin itse mahdollisuutta kurssille, jossa pääsisin tapamaan mm ammatinvalintapsykologia. Mielestäni kurssi oli hyvin järjestetty ja sen asiakkaat otettiin hyvin huomioon. Ryhmä oli motivoitunut, eikä katkeroitunut vaan vain hieman hukassa tulevaisuuden mahdollisuuksien suhteen. Oli mm juuri yliopistosta valmistuneita jne. Meidät kohdattiin ihmisinä ja kurssin sisältö räätälöitiin meille sopivaksi. Oli kouluesittelyitä, vierailijoita jotka kertoivat omasta polustaan. CV:t tarkistettiin ja tehtiin tarvittavat korjaukset. Tämä oli ainakin juuri sitä, mitä itse koin tarvitsevani. Omalla kohdalla ei ollut kyse siitä, etten olisi halunnut saada töitä, vaan uskon mahdollisuuksieni olevan lähes rajattomat ja siksi tarvitsin ulkopuolista apua (kurssinvetäjät, ammatinvalintapsykologi, muut työttömät) auttamaan hahmottamaan mitä polkua lähden seuraamaan.

Nyt olen ollut 4 kk koulussa työllistävälle alalle (jota pystyn tekemään - aiempi ammattitutkinto oli todella fyysiseen työhön eikä terveys kestänyt) ja elämä hymyilee :)