Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa oikeasti ruokaköyhyyttä?

Vierailija
06.12.2023 |

Kuitenkin perunat, lanttu ja kananmunat kaikkien kukkarolle sopivia.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä pohjoisessa, ruokajonosta saa kanfileittä ja salaattia ja joskus lohifileen, 2 kertaa viikosa iso kassi n 40 e kerta ja 2 kertaa viikossa on ilmainen lounas ja joka päivä ilmainen aamupala

en osta kaupasta kuin olutta

Vierailija
42/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Oln yksinhuoltaja ja täytyy tulla toimeen 500e/kk 3 henkilöä. 2 teiniä ja minä,  teinit syövät PALJON!

Kaikki on niin minimissä kuin vain voi olla. Itse joudun syömään makaroonia, koska muuten EI LAPSILLE OLISI rahaa ostaa TARPEEKSI RUOKAA.

Miten ulkomaalaisilla pummeilla on merkkivaatteita?? Kiva meidän suomalaisten teinien katsella näitä syövän vaikka hampurilaisia. Onko heillä eri kriteerit saada toimeentulotukea???

MIKSI SUOMI EI PIDÄ HUOLTA OMISTAAN???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Oln yksinhuoltaja ja täytyy tulla toimeen 500e/kk 3 henkilöä. 2 teiniä ja minä,  teinit syövät PALJON!

Kaikki on niin minimissä kuin vain voi olla. Itse joudun syömään makaroonia, koska muuten EI LAPSILLE OLISI rahaa ostaa TARPEEKSI RUOKAA.

Miten ulkomaalaisilla pummeilla on merkkivaatteita?? Kiva meidän suomalaisten teinien katsella näitä syövän vaikka hampurilaisia. Onko heillä eri kriteerit saada toimeentulotukea???

Missäs se toinen vanhempi on?

AP

Vierailija
44/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa ymmärtää että ap ei käy ihan kaikilla pytyillä. Hän on ns hyödyllinen hölmö joka elää henkisesti kekkos-slovakiassa jossa kansalaisten tehtävä on työskennellä itsensä hengiltä kartuttaessaan rikkaiksi syntyneiden omaisuutta. Hänelle itsenäisyys merkitsee porvarin omaisuuden puolustamista ja herrain nuhteessa elämistä.

Vierailija
45/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomioitava että kaikki eivät osaa laittaa ruokaa.  Tämä ruokaan kuluva raha on laskettava heti kuun alussa.  Rahapäivän hauskuus ei kestä kuin hetken.

Vierailija
46/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman oikeustaistelua( jota en henkisesti enää jaksa) toinen vanhempi, eli isä pääse 

Kelan määrittelemällä elatustuella , eli noin 200€kk. Vaikka todella hyvä palkka, ei silti anna lapsilleen enempää.

Vierailija
47/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman oikeustaistelua( jota en henkisesti enää jaksa) toinen vanhempi, eli isä pääse 

Kelan määrittelemällä elatustuella , eli noin 200€kk. Vaikka todella hyvä palkka, ei silti anna lapsilleen enempää.

Varmasti hän pelkää, että rahat menisivät jotenkin sinun henkilökohtaiseen käyttöösi eivätkä lasten hyväksi. Ties vaikka sinulta salaa antaa lapsille rahaa?

AP

Vierailija
48/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos lainkin mukaan pitää jäädä toimeentulotukitouhurahaa joku 500 (?) euroa kuussa niin on se kumma jos tuolla ei kuukauden ruokia osta. Kannattaisi jättää olutostokset vähemmälle jos koet "ruokaköyhyyttä"

tt lusmuilla jää mutta pienituloisella duunarilla ei. 

Vierailija
49/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokajonon ukoilla ja akoilla menee 10 e päivässä jo tupakkaan, siihen päälle kaljat niin 1000 e vähintään pitäs olla käyttörahaa kuussa. plus tietty ilmaiset ruoat päälle ja asuntotuki.

Vierailija
50/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ruokajonon ukoilla ja akoilla menee 10 e päivässä jo tupakkaan, siihen päälle kaljat niin 1000 e vähintään pitäs olla käyttörahaa kuussa. plus tietty ilmaiset ruoat päälle ja asuntotuki.

Ai, meidän kylällä on ruokajonossa lähinnä rollaattori mummoja ja ukrainalaisia perheitä. Vaikea uskoa että ihan hirveästi menee tupakkaan ja kaljaan rahaa.

Vierailija
51/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns ruokajonot ovat myös itseään ruokkiva ilmiö. Tottakai ihmiset menevät hakemaan (ainakin ne kenellä on aikaa jonotella) jos saavat monen kymmenen euron arvoiset tuotteet ilmaiseksi.  

Jonottavathan suomalaiset ilmaisia ämpäreitäkin eikä se tarkoita sitä että maassa olisi joku ämpäripula.

Sosiaaliavun jakaminen kelan kautta on siinä mielessä parempi systeemi että silloin ainakin voidaan varmistaa että apuun käytettävät resurssit menevät niitä eniten tarvitseville. 

Vierailija
52/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

holhousyhteiskunnassa osa ihmisistä heittäytyy ihan holhottaviksi. heillä omien sanojensa mukaan pulaa kaikesta, mitään ei osata tehdä, eikä varsinkaan yrittää. myöskään eivät suostu palveluammatteihin, joista suomessa on pulaa tekijöistä. he ovat omasta tahdostaan kaikessa pulassa. erikseen sitten vanhukset ja vammaiset, sekä oikeasti sairaat, heistä kuuluukiin pitää huolta. mutta on 15 % suomalaisista on niin tyhmän laiskoja ja holhottavia.

Vierailija
53/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Vierailija
54/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs se toinen vanhempi on?

AP

jep, tukien maksimoimikseksi aina yksinhuoltaja hakee näitä tukia. lisäksi jos lapsille ei ole rahaa ruokaan ja vaatteisiin ja äiti kieltäytyy töistä, niin lapset huostaan. jäähän tuollaisesta touhusta traumat lapsillekkin. missä lastensuojelu?

Vierailija
55/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kannattaa harkita adoptioon lasten antamista, jos tosiaan ei itse halua mennä töihin ja rahaa ei riitä ruokaan, lapsille harrastuksiin, matkustamiseen ja kunnollisiin ehjiin vaatteisiin. lapset ovat uhrin asemassa näillä, jotka kieltäytyvät töiden tekemisestä. ei lasten asema ole se, että heillä haetaan vaan tukia eri virastoista. lapsilla pitäisi olla ihan toisenlainen asema ihmisinä, mitä tukisampoina oleminen. lasten pitää harrastaa ja elää sosiaalista elämää. 

Vierailija
56/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon esim. vanhuksia, jotka eivät osaa hakea heille kuuluvia tukia. Heillä on pulaa kaikesta. Eivät saa haettua lääkkeitään, eivät saa riittävästi ravitsevaa ruokaa, eivät pääse mukaan sosiaalisiin virkistyksiin, kulttuurin ääreen jne. Tarvittaisiin etsivää sosiaalityötä, joka voisi tunnistaa tällaiset avuntarvitsijat ja vakuuttaa heille, että olet oikeutettu kaikenlaiseen apuun. 

Vierailija
57/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingissä on lapsia, joilla on  heidän syntymästään lähtien haettu eri tukia. he eivät ole koskaan nähneet mitään muuta, kuin yksinhuoltaja äiti hakee niitä tukia. ei harrastuksia, ei sosiaalista elämää, koulukiusaamista ja mitä kaikkea tuohon pakettiin kuuluu on hyvin kurjaa. ratkaisu ei voi olla vaan lisärahan antaminen äidille, äidin pitäisi jonkinlainen vastuu kantaa omasta elämästään ja mennä edes töihin. sitten näille lapsille haetaan kaikenlaisia eri mielenterveysdiagnooseja ihan lapsesta saakka, koska niillä saa taas lisää tukia. meno on härskiä. ei voi olla niin, että juuri suomalaiset lapset olisivat mielenterveydellisesti niin heikossa asemassa. kyllä se diagnoosien ja tukien saamisen suhteen on selvä yhteys.

Vierailija
58/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisäksi kannattaa harkita adoptioon lasten antamista, jos tosiaan ei itse halua mennä töihin ja rahaa ei riitä ruokaan, lapsille harrastuksiin, matkustamiseen ja kunnollisiin ehjiin vaatteisiin. lapset ovat uhrin asemassa näillä, jotka kieltäytyvät töiden tekemisestä. ei lasten asema ole se, että heillä haetaan vaan tukia eri virastoista. lapsilla pitäisi olla ihan toisenlainen asema ihmisinä, mitä tukisampoina oleminen. lasten pitää harrastaa ja elää sosiaalista elämää. 

Ai töihin vaan mennään? On sulla käsitykset ja varmaan sosiaaliset verkot kunnossa. Äly vähän sakkaa ja todellisuuden taju. 

Vierailija
59/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen köyhällä oli oma peltotilkku mistä sai pottua ja lanttua . Nyt köyhä joutuu pahimmillaan valitsemaan ruuan ja lääkkeen välillä jos ruokajonoa ei ole lähellä . 

Vierailija
60/101 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on sellaisia että niillä menee rahaa tupakkiin ja alkoholiin 200 euroa kk ja jotkut pelaa rahapelejäkin vielä joten siitä 500 euron tuesta ei jää rahaa ruokaan kuin muutama kymppi. Sitten ne valittaa kun ei ole ruokaa. Toimeentulotuesta pitää maksaa laskut kuten vuokraa, netti, sähkö. Että jos ryyppäämiseen menee jo 2 viikonkin ruokarahat niin ei kannata ihmetellä jos on köyhä.

Minä säästin työmarkkinatuesta joka on 595 euroa ja säästin siitä 1300 euroa veneeseen ja 1500 euroa perämoottoriin 3 vuoden aikana. 100 euroa säästin joka kkuukausi ja tein jotain pikkuhommia myös. Sillä veneellä olen kalastanut kalaa todella paljon jopa 300 kg ahvenia kesän ja syksyn aikana. Ahvenista teen fileitä ja myyn 20 eurolla kilo. 100 kiloa ahven fileitä tekee 2000 euroa joten olen saanut ne venerahat jo moninkertaisesti takas. Oon kalastanut  vuodesta 2015 koska oon työtön.