RAKASTAN lentokenttiä ja niihin liittyvää ilmapiiriä!
Kaikki puhdasta ja tiptop. Iloisia ihmisiä siellä täällä matkalla lomalle tai kotiin työreissulta, kaikenkielistä puheensorinaa, hienoja merkkiliikkeitä, lentäjät ja lentoemot kipsuttelee huoliteltuina upeissa univormuissaan, bisnesmiehet ja -naiset näppäilee tärkeinä tietsikoita, ikkunoista voi katsella kun lentokoneet nousee ja laskee, kaikki toimii kellontarkasti jne.
Ilmasto on tärkeä juttu juu, mutta kyllähän lentomatkailussa edelleen vaan on sellainen tietynlainen hohto!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Lentokentällä on erityinen tunnelma. Ja aika jotenkin sekoittuu, kun on ihmisiä jotka tulevat ja menevät. Osa elää yötä, osa aamua jne. Niin ja lentokentällä on ihan normaalia juoda olutta aamulla tai aamupalaa iltapäivällä. Ite oon töissä lentoyhtiöllä (ei Suomessa) ja monet työkaverit on kyllä ihan höyrähtäneitä (hyvällä sanottuna) lentokoneisiin. Tykkään tunnelmasta.
Se on parasta että se on ihan oma maailmansa.
Kyllä pitää olla tunnevammanen jos lentokenttää rakastaa, pelkkää asfalttia.
Olen samoilla linjoilla kuin ap. Siellä on oma tunnelmansa, positiivinen odotuksen fiilis. Hyörinä. Jännitys. Kaikkea löytyy. Harmi että itse lentäminen on niin tympeää, ainakin jos lentoaika ylittää sen 3 tuntia.
On eri asia matkustaa lomalla väljällä aikataululla kuin työmatkalla tiukalla aikataululla. Samat asiat kokee silloin eri tavalla.
Ap on varmaan joku "influensseri". Pää täynnä ilmaa. Sekin saastunutta.
Kuvauksestasi tulee mieleen fiilis kun ekaa kertaa on lentokentällä. Parin (kymmenen, sadan, tuhannen...) lennon jälkeen lentokentistä tulee mieleen lähinnä kaikuisuus, ryysis, ruuhkat, kadonneet matkatavarat, kalliit virvokkeet ja ruoka, kuiva silmiä kirvelevä ilma ja sen jälkeinen epämukavaan termospulloon tunneiksi survoutuminen, hyvällä lykyllä huutovauvan lähelle tai ylipainoisen viereen/alle.
En minä fiilistele bussipysäkkejäkään.
Pimiällä menee lujaa. Kannattasko hankkia jo joku lääkitys tohon maaniseen lentelyyn. 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan lennot vedettiin lähes nollille. Silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt.
Miettikääpä sitä.
Kummasti saatiin heti oikeat talvet takasin, kun paskalentokoneista oli vain osa kuumentamassa ilmakehää vuosiksi.
Mussa on varmaan joku vika, mutta vielä 20v tiheän lentämisen jälkeenkin yhä diggailen lentokenttien tunnelmaa. Minulle tulee vuodessa 25-40 meno-paluulentoa. Silti aina on yhtä byvä fiilis mennä kentälle. Jostain syystä en ole näiden vuosien aikana kyllästynyt yhtään. Osa lentohenkilökunnasta tunteekin jo minut naamalta ja käydään välillä vähän syvempiä keskusteluja.
Lentäminen paikasta toiseen on vain niin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mussa on varmaan joku vika, mutta vielä 20v tiheän lentämisen jälkeenkin yhä diggailen lentokenttien tunnelmaa. Minulle tulee vuodessa 25-40 meno-paluulentoa. Silti aina on yhtä byvä fiilis mennä kentälle. Jostain syystä en ole näiden vuosien aikana kyllästynyt yhtään. Osa lentohenkilökunnasta tunteekin jo minut naamalta ja käydään välillä vähän syvempiä keskusteluja.
Lentäminen paikasta toiseen on vain niin kivaa.
On! Se tunne vaan on niin huikea kun ottaa lentsikassa niin mukavan asennon kuin pystyy ja katselee kahvi kädessä ikkunasta pilviä, kaartuvaa horisonttia ja alla lipuvaa maata, samalla kun kuulokkeista soljuu rauhallinen musiikki. Kiireetön hetki: siinä vain ollaan ihmetellään. Ei kyllästy sitten millään vaikka joskus voi toki hetkellisesti väsyttää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailusta on kadonnut muutamassa vuodessa kaikki hohto. Itse odotan uusia tapoja viettää lomaa. Vakioitu laivaliikenne (ilman autoa) ja helppo jatko junalla kiinnostaisi esimerkiksi. En kestä enää lainkaan lentämisen jonoja ja sulloutumista. Tulisiko joku Finnrail, uusi yhtiö.
Mikä estää itseäsi suunnittelemasta tuollaista matkaa niin kuin me muutkin tavikset?
Ei sinänsä mikään, mutta olen kyllästynyt suunnitteluunkin :)
Näin itsenäisyyspäivän kunniaksi:
Näissä keskusteluissa näkyy suomalaisuuden kirous niin usein. Kun joku ajattelee jostain positiivisesti ja nauttii, niin 50 suomalaista tulee kertomaan, miten kaikki on taas pielessä, nautinnon saaja on väärässä ja kaikki tulee menemään ihan päin p****.
Ihan dick ass touhua koko lentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Moi Vappu.
Hanki elämä.
Mitenhän oma elämäsi on? Milloin hankit sen? Terv. Marja
Varmaan ois kivaa lentäminen jos ois varaa business -luokkaan. Karvalakkiosastoon en enää mee jos ei oo pakko lentää, tulee mieleen joku karjan kuljetus. Ok, mulla on varmaan joku trauma kun lapsuudessa piti kulkee aina bussilla. Lentokentät ruuhkasia ja täynnä monen moista junttia ja pällistelijää.
Inhoan lentokenttiä. Odottelua, jonottelua ja odottelua odottelun perään.
Lentokentillä on tunnelmaa. Käyn silloin tällöin päiväkahvilla (joskus jopa aamukahvilla) Helsinki-Vantaa kentällä. Ja järkytys monille: Minulla on runsaasti 'omaa elämää'.
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksestasi tulee mieleen fiilis kun ekaa kertaa on lentokentällä. Parin (kymmenen, sadan, tuhannen...) lennon jälkeen lentokentistä tulee mieleen lähinnä kaikuisuus, ryysis, ruuhkat, kadonneet matkatavarat, kalliit virvokkeet ja ruoka, kuiva silmiä kirvelevä ilma ja sen jälkeinen epämukavaan termospulloon tunneiksi survoutuminen, hyvällä lykyllä huutovauvan lähelle tai ylipainoisen viereen/alle.
En minä fiilistele bussipysäkkejäkään.
Pitäisikö sinun sitten vähentää lentämistä jos tuolta tuntuu? Minä lennän ehkä 3 kertaa vuodessa ja minulle lentokentät aiheuttaa samoja hyviä fiiliksiä kuin ap:lle. En aio pyydellä sitä anteeksi.
Korona-aikaan lennot vedettiin lähes nollille. Silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt.
Miettikääpä sitä.